Emocionalna inteligencija -<br>Roditelji kao modeli
Retko koji roditelji nisu poželeli da im deca budu uspešna i srećna. Zbog toga sve češće nastoje da im osiguraju što bolje uslove učenja i razvoja. Uključuju ih u igraonice i predškolske grupe da bi se socijalizovali i rano počeli da razvijaju sposobnosti. Deca još ne znaju da čitaju, a već odlaze na kurseve stranih jezika i informatičke radionice.
 
Kuće su prepune didaktičkih igračaka koje podstiču razvoj inteligencije. Sve je to važno jer većina ljudi pretpostavlja da je znanje + inteligencija = uspeh i zadovoljstvo. Ali, da li je to zaista tako?

Protest na svoju štetu
Kada nismo kadri da rešimo neku tešku situaciju, najčešće se osećamo nemoćno. Tada smo obično potišteni, tužni, razdražljivi, besni. Kao najslabiji član porodice, dete je u sličnom položaju. Njegov opstanak zavisi od roditeljskog staranja i saosećanja za teškoće koje ima, a nisu male. Ukoliko mu je uskraćeno razumevanje i oseti se ugroženim i zbunjenim, svoje nezadovoljstvo ili strah ispoljiće kroz plač, bes ili na neki drugi način.
Ako ti pokušaji skretanja pažne ne urode plodom, može vam svakodnevno zagorčavati život, ne zato što je bezobrazno, već zato što želi da vam nešto kaže ili promeni tok dogođaja, a to ne može ili ne ume.

Razvoj seksualnosti kod deteta u školskom dobu
Vaspitanje počinje u porodici; vaspitno delovanje porodice je najdelotvornije u procesu razvoja predškolskog deteta. Ako su moralni kriterijumi i pogledi porodice dobri, prihvatiće ih i dete. Ako su loši - i njih će prihvatiti. Malo dete posmatra, prihvata i imitira međusobne odnose roditelja i drugih članova porodice. Posle se tome pridružuju i drugi uticaji: uticaj vrtića, kasnije škole i društva.

Razvoj deteta povezan je sa imitiranjem; treba za sve pružiti lični primer. Primeri i običaji ljudi koji okružuju dete, temelj su vaspitanja ako su istiniti, ako nisu lažni i pretvarajući.

Razvoj seksualnosti kod deteta do školskog doba
Nosilac seksualnog vaspitanja do školskog doba prvenstveno je roditelj; njemu je dopuna vrtić, a u školskom dobu - škola. Prva saznanja dete stiče proučavanjem svoje okoline, doma i roditelja. Odnos između oca i majke jedna je od bitnih početnih stepenica izgradnje sopstvenih modela i načela ponašanja. Poremećaj tih odnosa jedan je od bitnih uzroka seksualnih konflikata kasnije u odraslom dobu.

Na roditeljima je prvo mesto u formiranju ličnosti. Ali, uticaj roditelja često je nedovoljan ili je konzervativan. Hoće li deca na kraju svog razvojnog puta postati zdravi, samostalni i u okruženju odrasli pojedinci, potpuno zavisi od njihovog početnog razvoja.

Važnost poznavanja psiholoških stanja i osećanja deteta
Važnost poznavanja psiholoških stanja i osećanja, posebno mladih majki je od veoma velike važnosti, u odnosu na celokupan postnatalni razvoj odojčadi. Postojanje određenih stavova ili predrasuda, nepoznavanje procesa rasta i razvoja kako bebe, tako i majke; nepoznavanje mnogih činjenica o razvoju u postnatalnom životu, može odvesti u stvaranje negativnih odnosa prema detetu, odnosno u porodici; loš kvalitet komunikacijskog sistema roditelja koji prerasta u porodicu može dovesti do razvoja poremećaja navika.

Najčešća pitanja - dileme roditelja?
Roditelji uvek žele ono što je najbolje za svoju decu. Međutim, uprkos dobrim namerama, nema garancije da je to za njih zaista najbolje.Baš kao što je neophodno da neka iskustva sa detetom podelite kako biste ga zaštitili, isto tako je neophodno da mu dozvolite da samo stiče svoja iskustva.

Verujući da znaju šta je najbolje, roditelji često nameću svoje stavove i kriterijume, pa zahtevaju kontrolu nad svakim segmentom detetovog odrastanja. Stalno uplitanje i preterano mešanje ne samo da kvari međusoban odnos roditelj - dete, već mališane čini nesamostalnim i nesigurnim u sopstvene sposobnosti. Podrazumeva se da se ovakvo roditeljsko ponašanje dešava emotivno i nekontrolisano, a ne svesno, planski, namerno. Odnosno, oni to zaista čine, kao što sami kažu: «iz najbolje namere».