U sredu 22. juna u 20 časova u galeriji Stepenište, Šumatovačka 122, biće otovrena izložba dečijih radova nastalih u radionicama Šumatovačke u toku školske 2010/2011 godine.
Kreаtivne rаdionice Šumаtovаčke su pokrenute u jesen 2009. godine, kаo ozbiljnа čаrolijа kojа pripаdа svаkom detetu. Umetnost nudi nаjvredniju i nаjdivniju priliku zа izrаžаvаnje imаginаcije, fаntаzije, emocijа i kreаtivnosti. Potrebа zа stvаrаnjem univerzаlne je prirode.
Kreаtivne rаdionice Šumаtovаčke su pokrenute u jesen 2009. godine, kаo ozbiljnа čаrolijа kojа pripаdа svаkom detetu. Umetnost nudi nаjvredniju i nаjdivniju priliku zа izrаžаvаnje imаginаcije, fаntаzije, emocijа i kreаtivnosti. Potrebа zа stvаrаnjem univerzаlne je prirode.
Osluškujući potrebe i prateći razvoj vašeg deteta, otkrićete trenutak kada je ono spremno za rastanak od pelena.
Odvikavanje od pelena predstavlja veliku stvar za roditelje kao i za decu. Da li postoji tajna uspeha? Da, tajna je u strpljenju! Privikavanje na nošu zavisi od psihičke i emocionalne spremnosti deteta, a ne samo određenom uzrastu kako mnogi smatraju i sve je individulano.
Od četvrtka 07. oktobra IP Laguna počinje obrazovni program „Lagunine mitologije“ u saradnji sa Dečjom bibliotekom „Čika Jova Zmaj“, ogrankom Gradske biblioteke.
Svakog četvrtka u 13h, tokom čitave školske godine, predškolci i osnovci imaće prilike da se upoznaju sa po jednim mitskim junakom – Orfejem, Odisejem, Medejom – ili sa po jednim književnim junakom – Aladinom, Oliverom Tvistom, ili pak istorijskim – Kleopatrom, Napoleonom i Kolumbom i još mnogim drugim.
Svakog četvrtka u 13h, tokom čitave školske godine, predškolci i osnovci imaće prilike da se upoznaju sa po jednim mitskim junakom – Orfejem, Odisejem, Medejom – ili sa po jednim književnim junakom – Aladinom, Oliverom Tvistom, ili pak istorijskim – Kleopatrom, Napoleonom i Kolumbom i još mnogim drugim.
Ljubav i sigurnost koje dete doživljava u najranijem detinjstvu, važan su preduslov za kasniji razvoj normalne i zdrave ličnosti. U tom najranijem emocionalnom odnosu oblikuju se i osnovne osobine ličnosti, koje se posle teško menjaju. Od tih iskustava većim delom zavisi koliko će dete biti sposobno za ljubav kad odraste i kako će doživljavati sebe i svet oko sebe (tzv. bazična slika sveta); hoće li smatrati da je ono dobro i da zaslužuje ljubav drugih ljudi ili je ne zaslužuje; da li je svet oko njega dobar i spreman da pomogne kad je to potrebno. Od tih prvih kontakta s okolinom, velikim delom zavisi koliko će posle u detinjstvu i odraslom dobu verovati u sebe i druge ljude i biti sposobno da postigne u životu ono što želi i što ga usrećuje.
Beba je stigla? Čestitamo!
Sada kada je novi član ušao u vaše živote čeka vas puno radosnih trenutaka ali i dilema. Za vas imamo odličnu vest: posle porođaja, u vašem porodilištu ili putem Interneta, možete preuzeti poklon paket Dar ljubavi.
Svrha poklon paketa Dar ljubavi je da svojim sadržajem informiše, edukuje i pomogne roditeljima da bolje razumeju nove potrebe
porodice.
Sada kada je novi član ušao u vaše živote čeka vas puno radosnih trenutaka ali i dilema. Za vas imamo odličnu vest: posle porođaja, u vašem porodilištu ili putem Interneta, možete preuzeti poklon paket Dar ljubavi.
Svrha poklon paketa Dar ljubavi je da svojim sadržajem informiše, edukuje i pomogne roditeljima da bolje razumeju nove potrebe
porodice.
Roditelji žele da vaspitanjem omoguće detetu da usvoji pravila, misli samostalno, bude odgovorno i uspešno i stekne za život poželjne osobine, ali u tom nastojanju mogu da postignu sasvim suprotno.
U čemu roditelji greše?
U čemu roditelji greše?
Koliko puta smo, u prodavnici igračaka, zadivljeni šarenilom boja i oblika, zastali u nedoumici šta zapravo da izaberemo? Niz pitanja nam se u tom trenutku nameće: da li će se igračka detetu dopasti, da li mu treba, da li je prevelika, možda nije dobra, da li bih ovom znao ja da rukujem?...
Igračke mogu ponekad biti privlačne za roditelje a da nemaju nikakvu suštinsku vezu sa detetovim potrebama i rastom.
Igračke mogu ponekad biti privlačne za roditelje a da nemaju nikakvu suštinsku vezu sa detetovim potrebama i rastom.
Retko koji roditelji nisu poželeli da im deca budu uspešna i srećna. Zbog toga sve češće nastoje da im osiguraju što bolje uslove učenja i razvoja. Uključuju ih u igraonice i predškolske grupe da bi se socijalizovali i rano počeli da razvijaju sposobnosti. Deca još ne znaju da čitaju, a već odlaze na kurseve stranih jezika i informatičke radionice.
Kuće su prepune didaktičkih igračaka koje podstiču razvoj inteligencije. Sve je to važno jer većina ljudi pretpostavlja da je znanje + inteligencija = uspeh i zadovoljstvo. Ali, da li je to zaista tako?
Kuće su prepune didaktičkih igračaka koje podstiču razvoj inteligencije. Sve je to važno jer većina ljudi pretpostavlja da je znanje + inteligencija = uspeh i zadovoljstvo. Ali, da li je to zaista tako?
Kada nismo kadri da rešimo neku tešku situaciju, najčešće se osećamo nemoćno. Tada smo obično potišteni, tužni, razdražljivi, besni. Kao najslabiji član porodice, dete je u sličnom položaju. Njegov opstanak zavisi od roditeljskog staranja i saosećanja za teškoće koje ima, a nisu male. Ukoliko mu je uskraćeno razumevanje i oseti se ugroženim i zbunjenim, svoje nezadovoljstvo ili strah ispoljiće kroz plač, bes ili na neki drugi način.
Ako ti pokušaji skretanja pažne ne urode plodom, može vam svakodnevno zagorčavati život, ne zato što je bezobrazno, već zato što želi da vam nešto kaže ili promeni tok dogođaja, a to ne može ili ne ume.
Ako ti pokušaji skretanja pažne ne urode plodom, može vam svakodnevno zagorčavati život, ne zato što je bezobrazno, već zato što želi da vam nešto kaže ili promeni tok dogođaja, a to ne može ili ne ume.
Vaspitanje počinje u porodici; vaspitno delovanje porodice je najdelotvornije u procesu razvoja predškolskog deteta. Ako su moralni kriterijumi i pogledi porodice dobri, prihvatiće ih i dete. Ako su loši - i njih će prihvatiti. Malo dete posmatra, prihvata i imitira međusobne odnose roditelja i drugih članova porodice. Posle se tome pridružuju i drugi uticaji: uticaj vrtića, kasnije škole i društva.
Razvoj deteta povezan je sa imitiranjem; treba za sve pružiti lični primer. Primeri i običaji ljudi koji okružuju dete, temelj su vaspitanja ako su istiniti, ako nisu lažni i pretvarajući.
Razvoj deteta povezan je sa imitiranjem; treba za sve pružiti lični primer. Primeri i običaji ljudi koji okružuju dete, temelj su vaspitanja ako su istiniti, ako nisu lažni i pretvarajući.
Nosilac seksualnog vaspitanja do školskog doba prvenstveno je roditelj; njemu je dopuna vrtić, a u školskom dobu - škola. Prva saznanja dete stiče proučavanjem svoje okoline, doma i roditelja. Odnos između oca i majke jedna je od bitnih početnih stepenica izgradnje sopstvenih modela i načela ponašanja. Poremećaj tih odnosa jedan je od bitnih uzroka seksualnih konflikata kasnije u odraslom dobu.
Na roditeljima je prvo mesto u formiranju ličnosti. Ali, uticaj roditelja često je nedovoljan ili je konzervativan. Hoće li deca na kraju svog razvojnog puta postati zdravi, samostalni i u okruženju odrasli pojedinci, potpuno zavisi od njihovog početnog razvoja.
Na roditeljima je prvo mesto u formiranju ličnosti. Ali, uticaj roditelja često je nedovoljan ili je konzervativan. Hoće li deca na kraju svog razvojnog puta postati zdravi, samostalni i u okruženju odrasli pojedinci, potpuno zavisi od njihovog početnog razvoja.
Važnost poznavanja psiholoških stanja i osećanja, posebno mladih majki je od veoma velike važnosti, u odnosu na celokupan postnatalni razvoj odojčadi. Postojanje određenih stavova ili predrasuda, nepoznavanje procesa rasta i razvoja kako bebe, tako i majke; nepoznavanje mnogih činjenica o razvoju u postnatalnom životu, može odvesti u stvaranje negativnih odnosa prema detetu, odnosno u porodici; loš kvalitet komunikacijskog sistema roditelja koji prerasta u porodicu može dovesti do razvoja poremećaja navika.