Na Adi Ciganliji 13. i 14.jula od 10h do 20h svi zainteresovani građani moći će da obave besplatne dermoskopske preglede mladeža u specijalnim ordinacijama koje obezbeđuju privatnost i udobnost tokom pregleda.
Preglede će obavljati dermatovenerolozi, eksperti u oblasti dermoskopije iz vodećih institucija tercijarne zdravstvene zaštite u Srbiji, a specijalne ordinacije  biće postavljena na početku šetališta na Adi Ciganliji (sa novobeogradske strane). Za pregled nije potrebno zakazavanje, samo lična karta. Besplatni dermoskopski pregledi kože organizuju se u okviru društveno odgovorne akcije za rano otkrivanje raka kože „Pregled za sve“, koju od 2015.godine organizuju Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Udruženja Dermatovenerologa Srbije. Organizatori očekuju da će tokom dva dana besplatnih pregleda na Adi Ciganliji biti pregledano oko 2 000 ljudi.

Jubilarni 30. Festival zdravlja Beograd biće održan u subotu 8. juna 2024. godine, u Domu Vojske Srbije (Ul. Braće Jugovića 19) u Beogradu, od 10 do 18 sati. Ulaz na festival je besplatan. U okviru manifestacije, posetioci će bez zdravstvene knjižice i čekanja moći da provere svoje zdravlje, da čuju predavanja o aktuelnim temama iz oblasti medicine i posavetuju se sa eminentnim zdravstvenim stručnjacima. Festival zdravlja će svečano u 11 sati otvoriti ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović i predstavnik Ministarstva zdravlja. Deo festivala biće posvećen borbi protiv bolesti zavisnosti kod mladih i važnosti sprečavanja pojave ovih zavisnosti u školama, ali i značaju prevencije. Biće održani paneli o demenciji, prevenciji, ishrani, alergijama. Posetioci će moći da urade ultrazvučni pregled trbušne aorte, provere nivo rizika za dobijanje moždanog udara, urade ultrazvučni pregled karotida, obave ultrazvučni pregled kolena, provere nivo šećera u krvi i krvni pritisak, kao i sluh, utvrde nivo minerala i vitamina u organizmu, urade pulsnu oksimetriju (kontrola procenta kiseonika u krvi)...

Menstrualni ciklus još uvek je neprijatna tema za razgovor za više od polovine anketiranih pripadnica ženskog pola, zaključak je velikog međunarodnog istraživanja o menstruaciji koje je predstavila kompanija dm drogerie markt. Ovo opsežno istraživanje drogerijski lanac sproveo je povodom borbe protiv menstrualnog siromaštva u svim zemljama koncerna, ali i sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje čiji je glavni fokus ove godine upravo menstrualno zdravlje žena. Rezultati su dobijeni na osnovu 6000 ispitanih devojaka i žena na temu menstruacije, uzrasta između 16 i 50 godina u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Italiji, Hrvatskoj, Austriji, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj. U Srbiji, pokazuju ovi rezultati, čak 52 procenta njih smatra da menstruacija predstavlja neprijatnu temu za razgovor. Šezdeset posto ispitanih žena u ostalim državama gleda na menstruaciju kao na „tešku“ temu. Pre svega, zato što se o njoj još uvek ne priča dovoljno i zato što je tabu nastao od prirodnog procesa, koji devojčice u mladosti čini nesigurnim i ima značajan uticaj na njihov doživljaj sopstvenog tela.

Prva konferencija „Vodič kroz dijabetes“ održava se 28. maja 2024. godine u Centru za kulturu Vlada Divljan u Beogradu, od 10 do 17 časova. Na konferenciji će govoriti stručnjaci iz različitih oblasti, a više o temama i ko su panelisti možete videte u programu konferencije u prilogu. Paralelno sa centralnom konferencijom održaće se dve radionice/savetovališta iz oblasti psihološke podrške i pravilne ishrane, a svi posetioci imaće mogućnost da provere nivo šećera u krvi i izmere pritisak. Ovo je jedinstvena prilika da se na jednom mestu sazna više, postave pitanja, dobiju odgovori i razmene iskustva. Ulaz na konferenciju je besplatan, uz prethodnu prijavu na linku >> Dijabetes se smatra jednom od najčešćih hroničnih nezaraznih bolesti koja je u ekspanziji u broju obolelih u celom svetu, posebno u slabo i srednje razvijenim zemljama među koje spada i Srbija. U Srbiji je registrovano 700 000 obolelih, štočini12,4% stanovništva. Stručnjaci smatraju da na svakogo bolelog dolazi po još jedna osoba koja ne zna da ima dijabetes zbog blagih simptoma bolesti.

Vodeći drogerijski lanac dm drogerie markt produžio je rok za prijavu na konkurs „{ZAJEDNO} jedni za druge!“, u okviru kog će podržati projekte posvećene unapređenju fizičkog, mentalnog i menstrualnog zdravlja žena svih starosnih grupa. U godini kada obeležava 20 godina poslovanja u Srbiji, kompanija dm je u februaru pokrenula novi konkurs i poziva sve zainteresovane – udruženja, preduzetnike i javne ustanove – da se prijave u novom roku, do 15. marta. Kompanija dm će u okviru sveobuhvatne kampanje posvećene zdravlju žena podržati one koji ispunjavaju postavljene kriterijume i pružaju najviše dobrobiti za zajednicu, s fokusom na projekte  primarno usmerene na podsticanje zdravijeg načina života i prevenciju nastanka bolesti koje pogađaju žene, inicijative za podršku ženama, za fizičko, mentalno i menstrualno zdravlje žena, zdrav način starenja, kao i inovacije i edukacije povezane s tim.

Povodom obeležavanja 3.decembra, Međunarodnog  dana osoba sa invaliditetom,  u  Malom pozorištu „Duško Radović” sa početkom u 20 časova biće  izveden koncert  pod nazivom “Novogodišnja   bajka”. Međunarodni   dan osoba sa invaliditetom, 3. decembar,  obeležava se od 1992. godine, kada je Generalna skupština UN usvojila rezoluciju   kojom se sve zemlje pozivaju na obeležavanje   tog  dana. Cilj obeležavanja   je da se i osobama  sa invaliditetom omogući  jednako  uživanje  ljudskih  prava i ravnopravno  učešće u upravljanju  društvom u kome žive. Jedna  milijarda  ljudi, ili 15% svetske  populacije, ima neki  oblik invaliditeta. Prevalencija je veća u zemljama u razvoju, gde osobe sa invaliditetom češće imaju niži stepen obrazovanja, lošije zdravstvene ishode, niži  nivo zaposlenosti  i veće  stope  siromaštva.

Na dan kada kreće utrkivanje za popustima širom sveta, Black Friday, kompanija dm drogerie markt petu godinu zaredom, poslednjeg petka u novembru (24.11), doniraće pet odsto od ukupnog dnevnog prometa Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Inicijativu Giving Friday drogerijski lanac sprovodi na nivou cele dm Grupe pod sloganom „Giving is the new black“. Kompanija dm u Srbiji se i ove godine odlučila da pomogne najugroženijim sugrađanima i donaciju uputi Narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije i ukaže na važnost solidarnosti. Dodatno, ova akcija ima i poseban karakter podrške, jer se prilikom nabavke artikala namirnice kupuju od malih seoskih proizvođača, poljoprivrednih gazdinstva ili zadruga. „Pokretanjem inicijative Giving Friday, baš u trenutku kada su materijalne stvari u prvom planu, želeli smo da damo novo, filantropsko značenje tom danu. Ovo je jedinstvena prilika da pokažemo da smo tu jedni za druge, kako bi oni kojima je pomoć najpotrebnija na ovaj način osetili brigu i podršku celog društva.

Manifestacija „Prijatelji dobre energije“ okupila je veliki broj posetilaca svih uzrasta ove subote na Kalemegdanu, pokazujući da kod Beograđana i stanovnika okolnih mesta postoji veliko interesovanje za brigu o životnoj sredini i očuvanje klime. Ovaj jedinstveni događaj posvećen ulozi održivih izvora energije u zaštiti životne sredine, koji je organizovao Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, u saradnji sa Ambasadom Savezne Republike Nemačke u Beogradu, samo je deo brojnih aktivnosti i događaja koji su upriličeni tokom Klimatske nedelje u Beogradu. Ceo događaj protekao je u znaku održivosti i zaštite životne sredine, a posetioci su imali priliku da se na različite načine upoznaju sa brojnim prednostima koje prelazak na obnovljive izvore energije nosi sa sobom, kao i sa načinima na koje i sami mogu da doprinesu ovom procesu. Pažnju najmlađih posetilaca privukla je predstava „Ko prirodu prlja, ima da nadrlja“, nakon čega su se priključili radionicama na temu energetske efikasnosti, u organizaciji Dečjeg inovacionog centra.

Donacija za unapređenje zdravstvene nege i dijagnostike u Valjevu! Grupa Hisense Europe, uoči otvaranja nove fabrike Gorenje Valjevo 3, donirala je moderan ultrazvučni aparat, kolor dopler ultrazvučnog dijagnostičkog sistema HD60, Zdravstvenom centru Valjevo. Svečanom uručenju aparata prisustvovali su Vladimir Milosavljević, direktor fabrike Gorenje Valjevo i dr Vladimir Pantelić, v.d. zamenika direktora Zdravstvenog centra Valjevo. Ova važna donacija vrednosti od skoro 3 miliona dinara naprednog ultrazvučnog aparata ima za cilj unapređenje zdravstvene nege u Valjevu i Kolubarskom okrugu. Aparat će biti korišćen na odeljenju Službe za prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja sa dnevnom bolnicom za obzervaciju u Zdravstvenom centru Valjevo za različite oblasti hitne medicine, uključujući ginekologiju, radiologiju, kardiologiju i druge. Proizveden od strane Hisense Medical, ovaj ultrazvuk u sebi sadrži najnovije generacije softvera sa naprednim i jedinstvenim dijagnostičkim rešenjima, pružajući preciznost i pouzdanost u medicinskim procenama.

Tokom Dana Eucerina, od 6-8. Aprila, u Eucerin® partner apotekama, svi Eucerin® preparati mogu se nabaviti po ceni sniženoj za 20% - Kako se osećate kada se u toku dana osetite umorno i dekoncentrisano i popijete čašu vode?  Upravo tako – sveže i probuđeno – oseća se i naša koža kada joj pružimo dodatnu negu hidrantnim serumima. Hidrantni serumi imaju laganu formulaciju i koža ih brzo upija, a sadrže aktivne principe u većoj koncentraciji, zato daju brze i vidljive efekte. Takođe, trenutno i dugotrajno hidriraju kožu, čineći da vaša koža izgleda sveže i ima zdrav sjaj, a bore budu manje vidljive. Hidratni serumi čak mogu “nadoknaditi” nekoliko sati sna koji vam nedostaju i učiniti da vaša koža izgleda sveže i podmlađeno uprkos neprospavanoj noći ili nizu dana prepunih obaveza i stresa. Mnoge dame zbog toga ih koriste svakodnevno, ujutru i uveče, a pred važne događaje, za još bolje trenutne efekte, nanesu ih kao masku.

Snažna poruka o važnosti obavljanja preventivnih pregleda koji vrlo često mogu biti presudni za rano otkrivanje bolesti i spasavanje ljudskih života upućena je sa Kule Beograd, novog simbola srpske prestonice, povodom 4. februara, Svetskog dana borbe protiv raka. Maligne bolesti su jedan od najvećih zdravstvenih problema današnjice zbog velike učestalosti i visoke stope smrtnosti, kao i zbog značajnih troškova lečenja, a poražavajući podaci govore da od različitih vidova ove opake bolesti u Srbiji godišnje oboli više od 40.000 ljudi, te da rak odnosi više od 20.000 ljudskih života. Upravo kako bi se u javnosti povećala svest o važnosti brige o zdravlju, na medija fasadi Kule Beograd, najviše zgrade u Srbiji i regionu, putem specijalno osmišljene animacije u čijem središtu se nalazila simbolična ljubičasta mašnica, poručeno je: „Rana prevencija i rano otkrivanje spasavaju život! Čuvaj se i voli sebe zbog svih koji te vole.“

Najveća regionalna manifestacija dodele muzičkih priznanja Music Awards Ceremony (MAC) powered by MaxBet u organizaciji Skymusic-a, po treći put se održava 25. i 26. januara u Štark Areni. Nastupi predstavnika muzičke elite pop, alternativne pop, rock, rap/hip-hop, world music i narodne muzike pokoriće MAC scenu prvog dana, dok su nastupi najvećih muzičkih idola trap, drill, balkan drill urban pop i pop-folk muzike rezervisani za drugi dan ceremonije. Kao i u prethodnim izdanjima, i MAC 2023 realizuje se u saradnji sa UNICEF-om, ove godine za  program „Unapređenje mentalnog zdravlja dece i mladih“. Kako je saopšteno iz Skymusic-a, jedina kategorija u kojoj će se glasanje obavljati putem SMS-a je ALBUM, a sav prihod biće preusmeren UNICEF-u za ovu svrhu.