Svi volimo da mislimo da je mladost najlepši period života, ali za mnoge mlade ljude to je i doba emocionalnih rolerkostera s kojima teško izlaze na kraj. Pritisci u školi ili na fakultetu, očekivanja okoline, nerazumevanje, pa čak i kritike na društvenim mrežama mogu ozbiljno da naruše mentalno zdravlje. Zbog straha da će biti obeleženi mnogi oklevaju da otvoreno govore o tome šta ih muči. Podaci pokazuju da je više od polovine mladih u Srbiji od 18 do 25 godina iskusilo neku vrstu problema sa mentalnim zdravljem, ali da trećina njih ne zna kome bi se obratila za stručni savet. Dodatni problem je i to što nisu uvek sigurni da li je to što ih muči samo prolazna faza ili nešto ozbiljnije. Bilo da si mlada osoba koja se pita da li je s njom sve okej ili zabrinuti roditelj/drug/ sestra/brat, u nastavku pročitaj koji su najčešći problemi mladih, kada je vreme da se potraži pomoć i gde je ona dostupna.

To je otprilike broj žena koje svakog dana u Srbiji oboli od raka dojke, a svake godine ovaj broj dostigne i do 4000 žena. Prepoznajući značaj i težinu ovog problema kao i svoju društvenu odgovornost kao krovne institucije zaštite kulturnog nasleđa u zemlji, Narodni muzej Srbije pokreće akciju „Tvoje telo je umetničko delo", kojom pozivamo sve pojedince i institucije kulture da zajedno ukažemo na važnost prevencije i preventivne zaštite i podržimo sve hrabre žene koje boluju ili su bolovale od raka dojke, podsećajući ih da NISU SAME. Uz njih su svi koji ih vole, razumeju i poštuju. A sa njima su i muzeji Srbije, koji sa svojim posetiocima dele tuge, radosti, borbe i sećanja. Muzeji iznad svega umeju da prepoznaju trajne vrednost i lepotu i da ih sačuvaju. Želimo da prenesemo poruku da žensko telo, toliko puta slavljeno i prikazivano na delima koja se čuvaju u muzejima, zaslužuje da bude poštovano i negovano i izvan zidova i kolekcija muzeja, tamo gde se vodi hrabra i neumorna borba za zdravlje i dobrobit svih žena u našoj zemlji.

Farmaceutsko-fizioterapeutska škola u Beogradu dobila je moderan i savremeno opremljen prostor za praktičnu nastavu, koji će doprineti efikasnijem sticanju praktičnog znanja učenika ove škole. „Uz podršku kompanije Eucerin Srbija postojeći kozmetički salon u kome se izvodi praktična nastava je renoviran, opremljen adekvatnim nameštajem i savremenom opremom poput vakozona, aparata za elektroforezu, termo maski, sterilizatora, lupa… Zahvaljujući ovim unapređenjima, naši učenici će imati priliku da usvoje još više znanja i veština, a uslovi u kojima se nastava odvija motivisaće ih da se još više posvete svom obrazovanju,“ izjavila je Biljana Vasić, direktorka Farmaceutsko-fizioterapeutske škole, na skupu povodom obnove prostora. Vasić je dodala da se praktična nastava u ovom prostoru do sada izvodila u istim uslovima još od 2003. godine.

Institut za javno zdravlje Vojvodine, u saradnji sa brojnim ustanovama i organizacijama, obeležava 10. oktobar, Svetski dan mentalnog zdravlja, organizovanjem devetog Festivala mentalnog zdravlja, od 10. do 20. oktobra 2024. godine. Ovogodišnja tema je „Odnos prema promenama u društvu“, a slogan: „Zašto se (ne) menjamo?“. Festival mentalnog zdravlja u Novom Sadu podržala je Gradska uprava za zdravstvo Grada Novog Sada u okviru projekta „Svi zajedno za bolje mentalno zdravlje u Novom Sadu u 2024. godini“ a podršku pruža i Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo AP Vojvodine. Festival mentalnog zdravlja održava se od 2016. godine u Novom Sadu, a od 2022. godine pridružuju se partneri iz Subotice i Sombora, te 2023. godine iz Zrenjanina, Pančeva, Кragujevca i gradova Crne Gore. U organizaciji Festivala u Novom Sadu učestvuje široka mreža partnera koja uključuje 3 institucije, 13 ustanova i 16 udruženja građana. Tokom Festivala imaćemo priliku da zajedno razmišljamo, pričamo i podižemo svest o temi koja nikada ne prestaje da bude aktuelna i važna – mentalnom zdravlju.

Za nepunih godinu dana rada, Vassa SPA je proglašen za Najbolji SPA centar u Srbiji u sklopu renomiranog svetskog priznanja World Spa Awards! Reč je o desetom jubilarnom izdanju ovog takmičenja koje je garancija izvrsnosti u spa i wellness turizmu i pokazatelj izuzetnih standarda. Vassa SPA koji se nalazi u okviru BOR Hotela by Karisma zauvek je promenio i unapredio turističku ponudu Zlatibora, ali i Srbije, donoseći spa iskustvo koje je moglo da se doživi samo na dalekim destinacijama poput Kariba.
Osim spomenute nagrade, BOR Hotel by Karisma osvojio je i priznanje od strane International Spa & Beauty Awards za „Najbolji luksuzni spa hotel“, kao i tri nagrade koje dodeljuje World Luxury Spa Awards: „Luksuzni resort na planini“, „Novi luksuzni spa hotel“, kao i „Najbolji salon za kosu“. Sve ovo čini ga najnagrađivanijom SPA destinacijom u Srbiji, a razlozi za to su brojni, saznajte ih u nastavku! 

Mentalno zdravlje mladih je tema koja zaslužuje svakodnevnu pažnju, a smanjenje stigme, edukacija i otvoren razgovor mogu značajno doprineti poboljšanju opšteg stanja. Kako bi se mladi podstakli da potraže pomoć već treću godinu zaredom se realizuje kampanja Brave Together (Hrabri zajedno) u okviru koje Maybelline New York pruža podršku UNICEF-u kroz veb platformu „Sve je OK“. Ovaj vid psihološke podrške je dostupan svim mladim osobama između 15 i 30 godina koji osećaju potrebu da o problemima i emocijama koje ih muče popričaju sa stručnjacima potpuno besplatno i anonimno putem četa. Kroz samo nekoliko klikova, na vrlo jednostavan način, dolazi se do čet prozora, u okviru kog su svakog dana od 18 do 22 časa na raspolaganju besplatni saveti stručnjaka. 

Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, i ove godine biće dostupni ženama i u oktobru. Tokom ovog Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra, svoj termin za preventivni mamografski pregled dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popunjavanja termina. U okviru ove akcije, od 2021. godine, preventivne preglede uradilo je više od 43.000 žena.

Tradicionalna društveno odgovorna akcija posvećena osobama sa oštećenim sluhom "ČUTI I RAZUMETI" održana je po trinaesti put u petak 20. septembra 2024. godine. Uoči Međunarodne nedelje gluvih i nagluvih koja se obeležava poslednje nedelje septembra, ova humanitarna akcija se organizuje svake godine u ovom periodu još od 2012. Ove godine akcija "ČUTI I RAZUMETI" je organizovana u Beogradu a bila su prisutna  deca sa oštećenim sluhom iz cele Srbije. Akciji su prisustvovali učenici  iz specijalnih škola za decu oštećenog sluha iz Beograda, Niša, Subotice, Kragujevca i Jagodine. U organizaciji ovogodišnje akcije veliki doprinos su dali Dom Kulture Studentski Grad koji je donirao salu za održavanje ove akcije kao i Opština Zemun koja je omogučila posetu Gardoš kuli i mnogi drugi. Ovu akciju su podržali i višegodišnji prijatelji dece sa oštećenim sluhom, Prljavi Inspektor Blaža i mađioničari Piksi i Zeka kao i mnogi drugi učesnici akcije. Kao i mnogo puta do sada, akciju "ČUTI I RAZUMETI" otvorio je Prljavi Inspektor Blaža. Zatim se prisutnima u ime organizatora akcije obratila Gorica Mladenović, menadžerka kompanije Audiovox.

Vodeći drogerijski lanac dm drogerie markt održao je u subotu, 7. septembra prvu dmFem konferenciju koja promoviše zdravlje i dobrobit žena u svakom smislu, s jedinstvenim ciljem da se žene podsete na to koliko je važno da brinu o sebi i slede sopstveni ritam. Konferencija dmFem je drugi događaj za širu javnost koji dm organizuje u godini proslave jubileja dve decenije poslovanje dm-a u Srbiji, a koji je ujedno deo sveobuhvatne kampanje usmerene na unapređenje zdravlja žena. Kompanija dm već godinama je posvećena kontinuiranoj podršci i osnaživanju žena kroz različite projekte i društveno odgovorne kampanje, pa je konferencija dmFem prirodan nastavak težnji ka ostvarivanju ovog cilja. Ideja vodilja ovog događaja, kako poručuju iz kompanije, bila je da se veliki broj žena svih generacija međusobno poveže i okupi na jednom mestu kako bi se dodatno edukovale o fizičkom, mentalnom i menstrualnom zdravlju – uz jasnu poruku: „Sledim sopstveni ritam!“. 

Na Adi Ciganliji 13. i 14.jula od 10h do 20h svi zainteresovani građani moći će da obave besplatne dermoskopske preglede mladeža u specijalnim ordinacijama koje obezbeđuju privatnost i udobnost tokom pregleda.
Preglede će obavljati dermatovenerolozi, eksperti u oblasti dermoskopije iz vodećih institucija tercijarne zdravstvene zaštite u Srbiji, a specijalne ordinacije  biće postavljena na početku šetališta na Adi Ciganliji (sa novobeogradske strane). Za pregled nije potrebno zakazavanje, samo lična karta. Besplatni dermoskopski pregledi kože organizuju se u okviru društveno odgovorne akcije za rano otkrivanje raka kože „Pregled za sve“, koju od 2015.godine organizuju Eucerin Srbija i Fond B92, uz podršku Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Udruženja Dermatovenerologa Srbije. Organizatori očekuju da će tokom dva dana besplatnih pregleda na Adi Ciganliji biti pregledano oko 2 000 ljudi.

Jubilarni 30. Festival zdravlja Beograd biće održan u subotu 8. juna 2024. godine, u Domu Vojske Srbije (Ul. Braće Jugovića 19) u Beogradu, od 10 do 18 sati. Ulaz na festival je besplatan. U okviru manifestacije, posetioci će bez zdravstvene knjižice i čekanja moći da provere svoje zdravlje, da čuju predavanja o aktuelnim temama iz oblasti medicine i posavetuju se sa eminentnim zdravstvenim stručnjacima. Festival zdravlja će svečano u 11 sati otvoriti ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović i predstavnik Ministarstva zdravlja. Deo festivala biće posvećen borbi protiv bolesti zavisnosti kod mladih i važnosti sprečavanja pojave ovih zavisnosti u školama, ali i značaju prevencije. Biće održani paneli o demenciji, prevenciji, ishrani, alergijama. Posetioci će moći da urade ultrazvučni pregled trbušne aorte, provere nivo rizika za dobijanje moždanog udara, urade ultrazvučni pregled karotida, obave ultrazvučni pregled kolena, provere nivo šećera u krvi i krvni pritisak, kao i sluh, utvrde nivo minerala i vitamina u organizmu, urade pulsnu oksimetriju (kontrola procenta kiseonika u krvi)...

Menstrualni ciklus još uvek je neprijatna tema za razgovor za više od polovine anketiranih pripadnica ženskog pola, zaključak je velikog međunarodnog istraživanja o menstruaciji koje je predstavila kompanija dm drogerie markt. Ovo opsežno istraživanje drogerijski lanac sproveo je povodom borbe protiv menstrualnog siromaštva u svim zemljama koncerna, ali i sveobuhvatne kampanje Žensko zdravlje čiji je glavni fokus ove godine upravo menstrualno zdravlje žena. Rezultati su dobijeni na osnovu 6000 ispitanih devojaka i žena na temu menstruacije, uzrasta između 16 i 50 godina u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Italiji, Hrvatskoj, Austriji, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj. U Srbiji, pokazuju ovi rezultati, čak 52 procenta njih smatra da menstruacija predstavlja neprijatnu temu za razgovor. Šezdeset posto ispitanih žena u ostalim državama gleda na menstruaciju kao na „tešku“ temu. Pre svega, zato što se o njoj još uvek ne priča dovoljno i zato što je tabu nastao od prirodnog procesa, koji devojčice u mladosti čini nesigurnim i ima značajan uticaj na njihov doživljaj sopstvenog tela.