Rakuten Viber, vodeća globalna platforma za privatnu i bezbednu razmenu poruka i glasnovnu komunikaciju iskoristila je Open AI tehnologiju u svojoj najnovijoj funkciji baziranoj na veštačkoj inteligenciji, koja korisnicima kreira rezime prepiske iz nepročitanih poruka unutar Viber grupa. Razvijeno da zadovolji potrebe miliona korisnika koji dnevno ne postižu da pročitaju ili odgovore na sve poruke, ovo vrhunsko rešenje nudi besprekoran i brz način da se osnovne informacije iz do 100 nepročitanih poruka u prepiskama filtriraju u pogodni rezime. AI rezime prepiske izdvaja najvažnije delove prepiske članova Viber grupa i skoro trenutno prenosi najvažnije citate iz tema koje su razmatrane. Takav pristup ne samo da štedi vreme i energiju, već korisnicima značajno pomaže pri donošenju odluka i pospešuje produktivnost. Brzo kreiranje rezimea pomaže korisnicima da ostanu u toku zbivanja, a da pritom ne moraju da prelaze preko dugog propuštenog teksta.

Od eestec komiteta u Madridu do Baku-a, studenti elektrotehnike se već sedam godina takmiče i oni najbolji predstavljaju svoje univerzitete u finalnoj rundi, sve u sklopu jednog velikog izazova - EESTech Challenge. No,  po čemu je ovaj 24-časovni i tematski hakaton tako voljeni izazov? LC Novi Sad ima priliku da 27. aprila 2024. godine po peti put organizuje lokalnu rundu ovog neverovatnog događaja. Prva finalna runda EESTech Challenge - a 2017. godine održana je u Cirihu, a ove godine održava se bliže nama, u Sarajevu, gde će doputovati ukupno 18 timova iz 12 država. Na ovaj način EESTEC spaja studente širom Evrope, i pruža poznanstva među budućim ekspertnim programerima. Izazovu nije kraj jer samom hakatonu prethodi i akademski deo koji se sastoji i iz predavanja i panel diskusije. Ove godine vrednim učesnicima pružamo priliku da pre samog hakatona učestvuju i na radionicama i dodatno se spreme za ovogodišnju temu.

Centar za promociju nauke, u saradnji sa Udruženjem građana Reaktor (Srbija), Greenways (Bosna i Hercegovina), Institutom Kersnikova (Slovenija) i Univerzalnim istraživačkim institutom (Hrvatska), pokreće projekat Bio Awaking. Osmišljen kao inicijativa koja okuplja širu stručnu, umetničku i aktivističku zajednicu, Bio Awaking teži da, putem edukacije, inovacija i zajedničke saradnje, doprinese rešavanju ekoloških izazova kroz bioart. Serijom događaja, studijskih poseta i umetničkih izložbi, ovaj projekat želi da podstakne dijalog, aktivno učešće i donese inovativne pristupe u rešavanju ekoloških izazova današnjice. Centralni deo dvogodišnjeg projekta je Bio Art Forum u Novom Sadu (16-19. maj), gde će se tokom tri konferencijska dana voditi stručni razgovori, interaktivne radionice i diskusije o perspektivama i izazovima bioarta. Nakon foruma, održaće se i dve „uradi sam“ onlajn bioart radionice (maj 2024. i januar 2025). Učesnici će imati priliku da kreiraju kućne laboratorije i unaprede veštine koje podržavaju očuvanje prirodne sredine.

Prvi april mnogi vezuju za Međunarodni dan šale, a za domaću IT firmu Levi9 ovaj datum je važan zbog rođendana. Kada je 2005. godine osnovana ova kompanija, sa sedištem u Amsterdamu, prvi zaposleni IT inženjeri bili su u Novom Sadu. Sada ih ima oko 700, i deo su jednog od dva Delivery centra koliko ih ima u Srbiji. Tri kancelarije – u Novom Sadu, Zrenjaninu i Beogradu – mesto su izbora za rad jer u Levi9 važi hibridni model. To je pristup usvojen nakon pandemije korona virusa i podrazumeva fleksibilnost u skladu sa potrebama kompanije, tima, ali i ličnim preferencijama. Od mnogih benefita koji su svojstveni za IT industriju, hibridni model često je na vrhu liste prioriteta. Misija koju Najneri imaju je da naprave vidljiv uticaj uz pomoć tehnologije, baš kao i kometa Shoemaker-Levy9 po kojoj kompanija nosi ime.

Žene iz socijalno ugroženih porodica i žene izbeglice izlažu svoje radove na prvom spratu Galerije u petak i subotu, 22. i 23. marta, od 10 do 22 časa- Tradicionalni humanitarni Vaskršnji bazar rukotvorina koje izrađuju žene iz socijalno ugroženih porodica i žene izbeglice biće održan na prvom spratu Galerije, na Savskom trgu, u petak i subotu, 22. i 23. marta, od 10 do 22 časa. Humanitarni bazar rukotvorina se već dugi niz godina, tradicionalno, održava pred Božić i Vaskrs, a organizuje ga Fondacija Njenog kraljevskog visočanstva princeze Katarine s ciljem prikupljanja pomoći za opremanje bolnica i nabavku medicinske opreme, dok se poseban akcenat stavlja na brigu prema ugroženim socijalnim grupama i mališane u domovima za nezbrinutu decu širom Srbije. Sav prihod od prodaje biće preusmeren upravo ka pomenutim kategorijama stanovništva. Na svečanom otvaranju ovogodišnjeg Vaskršnjeg bazara u Galeriji u petak, 22. marta, u 11 časova na Savskom trgu biće prisutni Nj.K.V. princeza Katarina i Nj.K.V. prestolonaslednik Aleksandar Karađorđević, predstavnici Vlade Republike Srbije, diplomatskog kora, kao i brojne druge visoke zvanice.

Sa dolaskom proleća i toplijih dana, raste želja u svakom od nas da provodimo više vremena napolju, šetajući i uživajući na svežem vazduhu. Sada je pravi trenutak da isplanirate svoje naredno putovanje, a Amsterdam, Pariz i Lisabon su samo neke od destinacija u Evropi koje bi trebalo da obiđete u ovom periodu godine, jer su blaže temperature i duži dani idealni za istraživanje ovih gradova. Ukoliko želite da se u potpunosti opustite i uživate u prolećnom odmoru, putovanje autobusom sa sobom nosi niz pogodnosti, koje će vaše putničko iskustvo učiniti pristupačnim, bezbrižnim i opuštenim. Upravo zato, slede tri saveta koji će vam pomoći da se najbolje pripremite za duže putovanje ovim prevoznim sredstvom i stignete do destinacije odmorni i spremni za istraživanje grada.

Rakuten Viber, globalni lider u privatnoj i bezbednoj razmeni poruka i glasovnoj komunikaciji, pokreće Fascikle za prepiske, koje će omogućiti korisnicima da brzo pronađu željene korespodencije i poboljšaju način na koji upravljaju svojom komunikacijom. Kreirane sa ciljem da olakšaju korisnicima, Fascikle za prepiske pojednostavljuju organizaciju četova omogućavajući efikasnu kategorizaciju na osnovu tema, grupa ili pojedinaca. Nova funkcija omogućava korisnicima da kreiraju do pet prilagođenih fascikli, pored odeljka „Sve“ koja automatski uključuje ostale prepiske. Na primer, korisnici mogu da kreiraju fasciklu za posao, prijatelje, porodicu ili favorite. Neka ćaskanja se čak mogu svrstati u više fascikli, bez ograničenja u broju prepiski koji se na ovaj način mogu svrstati. Korisnici takođe mogu preimenovati fascikle ili označiti sve prepiske unutar fascikli kao pročitane, što olakšava kategorizaciju i pojednostavljuje komunikaciju.

Rakuten Viber, globalni lider u razmeni poruka na više platformi i glasovnoj komunikaciji, završio je 2023. godinu sa rekordnim brojem novih funkcija, jačajući svoju posvećenost pružanju usluga korisnicima, pomažući brendovima u postizanju njihovih poslovnih ciljeva i osnažujući svoj ekosistem superaplikacije sledeće generacije. Srbija, sa stopom penetracije pametnih telefona od 97%* i veoma aktivnom bazom korisnika, zadržala je jednu od vodećih pozicija u predstavljanju novih proizvoda kompanije. Tokom protekle godine kompanija je predstavila niz inovativnih proizvoda i usluga koji ispunjavaju različite potrebe svojih korisnika. Viber Plus je debitovao u zemlji kao premijum ponuda kompanije, nudeći korisnicima poboljšane funkcije i mogućnosti prilagođavanja. Upotreba ovog servisa u Srbiji se brzo i konstantno povećava, pokazujući snažnu povezanost sa bazom korisnika u zemlji. Nepokolebljiva posvećenost kompanije privatnosti korisnika u 2023. rezultirala je uvođenjem ID pozivaoca, još jedne funkcije koja korisnicima daje veću kontrolu i osigurava bezbednije iskustvo komunikacije otkrivanjem neželjenih poziva.

Odabir mobilnog telefona ume da bude kompleksan proces koji zahteva mnogo vremena i energije, posebno na mestima koja nude veliki izbor različitih kategorija uređaja. Za kupce koji traže određeni brend sa jasnim perfomansama, po najpovoljnijim cenama na tržištu, otvorena je specijalizovana online prodavnica za mobilne telefone i dodatnu opremu - Fonly. Na Fonly platformi svi korisnici i ljubitelji mobilnih uređaja u Srbiji mogu da pronađu sve što im treba za telefon na jednom mestu, da brzo i efikasno odaberu najpovoljniji i najbolji uređaj za sebe, kao i dodatnu opremu. Vodeći se principom „Telefoni i samo telefoni”, Fonly omogućava kupcima da lako istražuju, biraju telefone i dodatnu opremu po pristupačnim cenama, bez ikakvih ugovornih obaveza, a uz podršku tima stručnjaka sa dugogodišnjim iskustvom u telekomunikacionoj industriji.

Kompanija Lidl Srbija od danas je u svim svojim prodavnicama širom Srbije, umesto dosadašnjih papirnih, prešla na potpuno korišćenje elektronskih cenovnih oznaka. Korišćenje digitalnih cena značajno doprinosi smanjenju grešaka pri njihovom postavljanju, te će potrošači uvek i u svakom trenutku na uvid imati tačne i aktuelne cene. Osim toga, projekat potpunog uvođenja digitalnih cena u svih 70 Lidl prodavnica širom Srbije na još jedan način pokazuje posvećenost kompanije Lidl Srbija društveno odgovornom poslovanju u svim njegovim aspektima, direktno doprinoseći uštedi od oko 21 tone papira koja bi se upotrebila za proizvodnju papirnih cenovnih oznaka na godišnjem nivou. „Posebno nam je zadovoljstvo što smo prvi trgovinski lanac u Srbiji koji je elektronske oznake uveo u sve svoje prodavnice.

Rakuten Viber, globalni lider među platformama za komunikaciju, uključio se u kampanju povodom 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama, sa ciljem podizanja svesti o ovom problemu. Iz godine u godinu statistika koja svedoči o nasilju nad ženama sve je gora, a na njihovoj zaštiti ne radi se gotovo ništa. Zbog toga je Rakuten Viber, globalni lider među platformama za komunikaciju, rešio da se od 25. novembra, Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama, uključi u kampanju tokom 16 dana aktivizma i pomogne u pozidanju svesti o ovom važnom problemu. U partnerstvu sa organizacijama koje su posvećene osnaživanju žena, Rakuten Viber dopreće do miliona svojih korisnika u Srbiji, kako bi im pomogao da saznaju na koji način mogu postati deo rešenja, ili gde potražiti pomoć, ukoliko je potrebna. Globalna inicijativa 16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama počela je 25. novembra i traje do 10. decembra, kada se obeležava Međunarodni dan ljudskih prava, a cilj joj je podizanje svesti, inspirisanje na akciju i promovisanje dijaloga o gorućem problemu koji pogađa brojne žene širom sveta, a posebno su mu podložne one koje su finansijski zavisne od svog partnera.

U želji da edukuje najširu javnost i ukaže na značaj lične odgovornosti u zaštiti od sajber napada, A1 Srbija otvorila je prvi escape room na temu sajber bezbednosti „Izgubljeni IDentitet“. Escape room će biti otvoren za posetioce od 30. novembra do 31. marta 2024. na drugom spratu tržnog centra Rajićeva. Ovo iskustvo će biti u potpunosti besplatno za sve posetioce, potrebno je jedino da zakažu termin. Samo u Srbiji 60% korisnika interneta je bilo zaraženo virusom ili zlonamernim softverom barem jednom, a 25% ne zna da li se tako nešto dogodilo. Više od 80% sajber napada uključuje ljudski faktor**. Bilo da se radi o ukradenim lozinkama, phishingu ili nesvesnoj i nenamernoj grešci, ljudi igraju veliku ulogu u sajber napadima. Escape Room je interaktivno iskustvo, obično fizički prostor, u kojem grupa ljudi radi zajedno kako bi rešila niz zagonetki i zadataka koji će ih dovesti do finalnog rešenja ili ključa za izlazak iz sobe.