Kako da detetu pomognemo u učenju?
* KONCENTRACIJA, Petra Torbric
 
Četrdeset posto dece ima teškoće sa usredsređivanjem pažnje. Lako im misli odlutaju u sanjarenje. Deci, a i omladini, neophodni su stalno novi doživljaji i izazovi. Savremeni svet i sve što on nudi zaista im dodatno, i sve više, otežava da se usredsrede na nastavu i da na vreme urade domaće zadatke. A bez koncentracije, bez usmerene pažnje, učenje je nemoguće. Taj nedostatak u velikoj meri ugrožava dečji uspeh u školi. Ova knjiga objašnjava šta se za vreme ovog procesa događa u dečjim glavama, iz neurobiološke i psihološke perspektive. Ona nam pomaže da prepoznamo slabosti u detetovoj koncentraciji i, što je najvažnije, pokazuje nam kako se koncentracija može poboljšati – počev od saveta za stvaranje prikladne sredine za učenje i u vezi sa fizičkim aktivnostima, pa do zadataka koji dete podstiču da razmišlja. Jer koncentracija se vežbanjem može poboljšati i naučiti! Uputstva i odgovore na ova, kao i mnoga druga pitanja u vezi sa temom koncentracije – pronaći ćete u ovoj knjizi.
 
•    Šta je koncentracija?
•    Kako prepoznati slabosti u koncentraciji?
•    Šta je važno za dobru koncentraciju?
•    Šta mogu da učine roditelji?
•    Vežbe za jačanje koncentracije
 
* MOTIVACIJA, Išta Leman
 
Uspešno školovanje podrazumeva sposobnost i volju. Međutim, vrlo često učenikovoj spremnosti da uloži neophodan, ili dodatni napor, nedostaje motivacija. I istraživanja i život pokazuju da motivisani učenici postižu prosečno bolje rezultate nego oni kojima motivacija nedostaje. Najvažnija je prava mera. I nedovoljno i preterano ulaganje napora – nedelotvorno je. Radoznalost i uživanje u radu – moćni su unutarnji pokretači. Učenje može da bude izuzetan doživljaj, pogotovo u takozvanoj fazi euforične udubljenosti. Ali gde u detetu izvire taj unutarnji podsticaj da nešto sazna, čak i kad to zahteva veći napor? Kako pokrenuti ovaj motor? Šta je motivacija? Kakva je uloga stresa i emocija? Zahteva li učenje neke posebne uslove? Odgovore na ova, kao i mnoga druga pitanja u vezi sa temom motivacija – pronaći ćete u ovoj knjizi.
 
- Šta je motivacija?
- Šta koči motivaciju?
- Šta je važno za jaku motivaciju?
- Šta roditelji mogu da učine?
- Vežbe za jačanje motivacije
 
* PAMĆENJE, Klaudija Tebel-Nađ
 
„Teško mi je da zapamtim sve to!“, izjava je koju su verovatno svi roditelji čuli već mnogo puta. Reči, podaci, formule: zaista deci nije lako da upamte celokupno školsko gradivo. Pamćenje je, međutim, neizostavni deo procesa učenja. Delotvorno usvajanje gradiva i skladištenje onoga što je naučeno, preduslovi su za dobro pamćenje, a ono je, opet, osnova koja deci omogućava da u potpunosti razviju talente i kreativnost. Od presudnog značaja za učenje i dobro pamćenje je podsticajna atmosfera bez suvišnog stresa, i kod kuće i u školi. Uz to je najvažnije da shvatimo da se pamćenje vežbanjem može poboljšati. Ali kako pomoći detetu u vežbanju pamćenja, a pritom ga ne preoptereti? Kako da deca brzo i trajno usvoje znanje i spasu se mukotrpnih sati provedenih za radnim stolom? Kako na učenje utiče gledanje televizije i kompjuterske igrice? Kako se tek zapamćeno pretvara u trajno pamćenje? Koji faktori ometaju i koče učinak pamćenja? Postoje li okolnosti koje pospešuju pamćenje? Odgovore na ova, kao i mnoga druga pitanja u vezi sa temom brzog i trajnog pamćenja naučenog – pronaći ćete u ovoj knjizi.
 
•    Kako funkcioniše pamćenje?
•    Zbog kojih faktora ometanja se lošije pamti?
•    Kako se pamćenje može uvežbati?
•    Šta roditelji mogu da učine?
•    Vežbe za poboljšanje pamćenja