VEČERAS POČINJE KONTAKT 2019.

KONTAKT 2019, koji će se održati u Beogradu od 20.- 23. marta 2019, predstavlja bogat i uzbudljiv konferencijski program, na kome će učestvovati predstavnici najvećih i najznačajnijih muzičkih festivala iz regiona, predstavnici institucija, muzičkih kuća, menadžera i ostalih muzičkih radnika. KONTAK 2019 se dešava na 15 lokacija, a tokom četiri dana biće održano 63 programa u kojima će učestvovati 110 učesnika iz 11 zemalja. Sve to čini KONTAKT vrlo atraktivnom manifestacijom u Beogradu na početku proleća. KONTAKT  KONFERENCIJA traje od 21. do 23. marta 2019. i ima nekoliko važnih tema za sve koji su uključeni na različite načine u muzički biznis:

MEĐUNARODNI FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI SARAJEVO - POZIV ZA STIPENDIRANJE
Izdavačka kuća Buybook iz Sarajeva će za Četvrti internacionalni festival Bookstan, koji se ove godine održava u periodu od 3. do 6. jula/srpnja, dodijeliti dvadeset stipendija za učešće u radionici. Tema ovogodišnje radionice je „Književna kolumna“, a vrijeme održavanja je od 30. juna/lipnja do 6. jula/srpnja. Aplikacije je potrebno poslati na e-mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. do 1. aprila/travnja 2019. i trebaju sadržavati prijavnicu, biografiju i dva autorska rada iz oblasti književne kritike, esejistike, znanstvene publicistike, a u obzir dolaze i stručni i naučni radovi, te književne i/ili novinarske kolumne. Nakon pregledanih aplikacija, ubrzo nakon posljednjeg roka za prijavu, odabrani kandidati će biti pozvani na online intervju s koordinatorima radionica nakon kojih će se obaviti finalna selekcija.

KA ODGOVORNOM STEM OBRAZOVANjU
U Beogradu je 22. i 23. februara održana konferencija posvećena unapređenju nastave prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike, uz učešće 50 govornika i oko 150 učesnika iz deset evropskih zemalja. Centar za promociju nauke je u petak i subotu, 22. i 23. februara, u Beogradu organizovao međunarodnu konferenciju pod nazivom „Ka odgovornom STEM obrazovanju”, koja je bila posvećena nastavi objedinjenih STEM predmeta, odnosno prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike (eng. STEM: science, technology, engineering and mathematics). Konferencija je održana kao finalni događaj projekta Scientix u Srbiji, u kome Centar ima ulogu nacionalne kontakt tačke.

Prema preliminarnim, nerevidiranim, podacima like-for-like prodaja kompanije METRO AG u Q1 2018/19 porasla je za 2.3% u odnosu na prethodnu godinu. „U prvom kvartalu 2018/19, METRO je postigao najbolji razvoj like-for-like prodaje u 6 kvartala. Gotovo svi segmenti su pozitivno doprineli u ovom rezultatu. Mere uvedene u Rusiji pokazale su pozitivne rezultate, a like-for-like prodaja je bila samo neznatno negativna. Potvrđujemo našu prognozu za finansijsku godinu 2018/19”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora. Zbog negativnih valutnih efekata u Rusiji i istočnoj Evropi, ukupna prodaja je pala za -0.6%, na 8 milijardi evra. Međutim, ukupna prodaja u domaćoj valuti porasla je za 2.1%.

Proglašeni pobednici osmog mts app konkursa

Kompanija Telekom Srbija dodelila je nagrade, vredne mobilne telefone, timovima srednjoškolaca koji su izradili najbolje aplikacije za mobilne uređaje u okviru 8. mts app konkursa. Prezentacija aplikacija održana je u beogradskom Startit centru, a kao najbolje prema oceni žirija izdvojile su se Cipher, tima „Hemičar i robotičar“ iz Matematičke gimnazije iz Beograda, Collector koju je napravio „kollTeam“ iz gimnazije „Bolyai“ iz Sente, zatim aplikacija H-Work tima „MAP“ iz gimnazije „Bora Stanković“ iz Niša, i aplikacije virSpeak i Flux timova „SouthSerbia Džiberi“ i „Baltazar“ iz gimnazije „Svetozar Marković“ iz Niša.Telekom Srbija od 2011. sa uspehom organizuje mts app konkurs namenjen učenicima gimnazija koje rade prema programu za talente na polju matematike, informatike i računarstva. Broj učesnika i kvalitetnih aplikacija povećava se svake godine, tako da je ovog puta 28 timova iz gimnazija u Senti, Novom Sadu, Beogradu i Nišu predstavilo 29 aplikacija.

METRO petu godinu za redom belezi rast like-for-like prodaje
Prema izveštaju o godišnjim finansijskim rezultatima za 2017/18 kompanija METRO, specijalizovana za veleprodaju i maloprodaju prehrambenih proizvoda, povećala je svoju like-for-like prodaju u lokalnoj valuti za 1.3%, petu uzastopnu godinu. Ovaj rezultat ostvaren je u 35 zemalja kroz Cash & Carry i segment usluge dostave. Usled negativnih valutnih kretanja u Rusiji, Aziji i istočnoj Evropi, prema izveštaju, prodaja u evrima opala je za 1.4% u odnosu na prethodnu godinu, odnosno na 29.5 milijardi eura. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 1,5%. Tokom 2017/18, like-for-like prodaja u Nemačkoj, porasla je za 0.8%, dok je like-for-like prodaja u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji zabeležila naročito pozitivna kretanja, rastući po stopi od 6,1% (istočna Evropa bez Rusije) i 4,0% (Azija). Strateški fokus METRO-a, na kojem je tokom godine intenzivno radio, odnosi se na ključne grupe kupaca – HoReCa i trgovci – čime je i osigurao rast like-for-like prodaje od 3.6% kod HoReCa kupaca i 4.6% kod trgovaca. Prodaja kroz dostavu zadržala je, snažan, dvocifreni rast od 14% odnosno 5.3 milijardi EUR, te sada predstavlja 18% ukupnih prihoda (2016/17: 15.6%).

Regionalni mentoring skup u Beogradu „Mentoring - Overall Coordination Meeting“
15 godina uspešne saradnje Razvojne agencije Srbije sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju u podršci malim i srednjim preduzećima - U okviru projekta „Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MMSPP u zemljama zapadnog Balkana, Faza 2, 2017-2020“ koji realizuje Razvojna agencija Srbije (RAS) uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), biće održan sastanak u Beogradu na kome će učestvovati visoki prestavnici Ambasade Japana, Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), mentori i predstavnici regionalnih agencija iz Srbije, predstavnici partnerskih organizacija iz Republike Srpske, Crne Gore, Makedonije, Federacije Bosne i Hercegovine, uz goste iz Bugarske agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća. Ovo je jedini projekat JICA koji ima regionalni karakter i redak primer da JICA podržava četvrti projekat zaredom u jednoj zemlji.

Pokreni ISKRU!
ISKRA za inspirativne ideje, ličnu i profesionalnu transformaciju i akciju! Međunarodna konferencija ISKRA koja se održava u subotu 24. novembra 2018. godine u Madlenianumu je inspirativan, interaktivan, zabavan i edukativni događaj, gde će stručnjaci iz oblasti ličnog i profesionalnog razvoja podeliti moćne tehnike, alate i principe i pružiti nam odgovore na najvažnija pitanja danas: kako ostvariti zadate ciljeve; koji alati su potrebni da bi se ideja transfomisala u uspešno završen projekt; kako prevazići prepreke koje se nalaze na putu prema uspešnom, zdravom i ispunjenom životu. Osmišljena je pre svega kao praktičan vodič s mnogo konkretnih koraka i smernica. Nalazite li da iako radite prave stvari, preduzimate sve neophodne korake, ipak taj cilj koji očajno želite da dostignete deluje sve dalje i dalje? Kada privučete suprotno od onoga što ste želeli, da li gubite samopouzdanje i veru u sebe? Zar ne bi bilo sjajno ako biste mogli da sebi darujete život koji stvarno zaslužujete?

Otvaranje iStyle prodavnice u SC Promenada
U četvrtak, 15. novembra, uz dugoočekivano otvaranje SC Promenada, konačno nam u Novi Sad dolazi jedan od najpoželjnijih svetskih brendova – Apple. Četvrti put u Srbiji, a prvi put u Novom Sadu, iStyle otvara Apple Premium Reseller prodavnicu nudeći kupcima mogućnost da isprobaju veliki broj Apple-ovih inovativnih proizvoda i dožive pravo Apple iskustvo kupovine. Za dobru atmosferu na samom otvaranju iStyle prodavnice biće zadužen naš mladi reper i kompozitor, Slobodan Veljković, poznatiji kao Coby, dok drugi deo večeri preuzima neprevaziđeni dvojac „Anđela i Đavola“ iliti Uroš Đurić i Srđan Žika Todorović. Takođe, iStyle tim obezbedio je izvanredne popuste na svoje proizvode tokom svečanog otvaranja, preko 400 poklona, kao što su MacBook Air, iPhone, iPad, Beats slušalice i mnoge druge pogodnosti za sve svoje verne potrošače.

Srpska društvena igra “Overtime” nadomak crowdfunding uspeha
 Prekovremeni rad postaje izazov u novoj društvenoj igri “Overtime” za čiju je štampu udruženje “Dažbog Igre” pokrenulo “crowdfunding kampanju”na platformi Kickstarter. Tri nedelje nakon lansiranja, kampanju od uspeha deli samo još 10% od traženih $9.000! Da podržite kampanju i osigurate svoj primerak ove zarazne igre po povoljnijoj ceni možete do 16. novembra putem linka -  “Zaista smo prijatno iznenađeni količinom podrške, kao i činjenicom da najveći broj podržavaoca dolazi upravo iz Srbije. Drago nam je da je srpska zajednica ljubitelja igara prepoznala kvalitet igre, a siguran sam da se u radnji igre može pronaći gotovo svako.”, rekao je Pavle Ilijašević, idejni tvorac. “Overtime” je satirična kartična igra za 3 do 6 igrača, u kojoj su igrači ostali prekovremeno na poslu a naravno žele što pre da odu kući.

Nova Iskra Workspace objavio je zajedničko ulaganje sa jednim od vodećih globalnih coworking opera
Jedna od vodećih globalnih coworking i coliving platformi ulazi na tržište našeg regiona kroz akviziciju većinskog udela u specijalizovanoj kompaniji Nova Iskre - Novi Prostori d.o.o, popularnog srpskog coworking operatera. Samo dva meseca po otvaranju druge lokacije Nova Iskra Workspace-a u srcu Zemuna, u Beogradu, vodeći coworking operater u našem regionu objavio je akviziciju većinskog udela od strane jednog od vodećih globalnih coworking i coliving operatera, rent24. Cilj investicije u srpsku kompaniju je razvoj u regionalnog lidera u domenu postavljanja i menadžmenta coworking i event prostora, ili pak coliving koncepata. rent24 (www.rent24.com) je globalni lider u oblasti pružanja coworking i coliving usluga. U portfoliju trenutno je oko 45 lokacija koje se prostiru na tri kontinen ta, dok se novi prostori priključuju skoro na nedeljnom nivou.

Četujte munjevitim brzinama na najnovijoj verziji Vibera
Viber, vodeća globalna aplikacija za razmenu poruka, ponosno predstavlja inovacije u četovanju za 1 milijardu svojih registrovanih korisnika - nudeći im od sada mogućnost da razmenjuju poruke – čak dvostruko brže! Uz to, Viber nudi novi i poboljšani dizajn za brži protok razmene poruka - i prikaz ekrana četova korisnika koji nije samo jednostavan za korišćenje – već i lep za svačije oko. Da li ste se ikad pitali tokom četovanja sa prijateljima – jesu li uopšte otvorili vašu poruku? Zašto im treba toliko dugo da vam odgovore? Od sada, Viber diže razmenu instant poruka na novi ‘ultra’ nivo u realnom vremenu - kako biste lakše pratili vaše prijatelje i sve prepiske sa njima preko unapređenog Viber čet-ekrana. Zahvaljujući ovim inovacijama na Viberu, njegovi korisnici sada postaju i deo Viber zajednice, koja im nudi.