SAVLADAJTE VEŠTINE TRAŽENJA POSLA 2019
Završavate studije, a još uvek niste sigurni da li je vaš CV primamljiv poslodavcima i kako zapravo teku stvari na samom intervjuu za posao? Kako bi pomogli mladima da što brže dođu do zaposlenja, članovi studentske organizacije Matematičkog fakulteta ─ Omikron  treću godinu zaredom organizuju dvodnevni projekat pod nazivom „JobPrep”, 30. i 31. marta u prostorijama Naučno-tenološkog parka u Beogradu. Projekat je besplatan i namenjen je studentima završnih godina i master studija fakulteta informatičkih i matematičkih smerova. Prijave su otvorene na sajtu Omikrona link >> a zatvaraju se 26. marta u ponoć. JobPrep predstavlja niz radionica i predavanja na temu zapošljavanja u IT industriji.

Ovogodišnja ENTER konferencija donosi aktuelnosti iz web developmenta, projektnog menadžmenta i karijernog razvoja u informacionim tehnologijama (IT), sa posebnim osvrtom na profesionalne rezultate i doprinosu žena u ovim oblastima. Koji su trenutni trendovi u web developmentu? Kako poboljšati performanse svog tima kao projektni menadžer? Kako započeti karijeru u IT industriji? Koja su znanja i veštine potrebne za određene pozicije? Na ova i mnoga druga pitanja odgovoriće nam predavači i panelisti treće po redu ENTER konferencije koja će se održati 17. i 18. aprila u Jugoslovenskoj kinoteci u Beogradu.

VEČERAS POČINJE KONTAKT 2019.

KONTAKT 2019, koji će se održati u Beogradu od 20.- 23. marta 2019, predstavlja bogat i uzbudljiv konferencijski program, na kome će učestvovati predstavnici najvećih i najznačajnijih muzičkih festivala iz regiona, predstavnici institucija, muzičkih kuća, menadžera i ostalih muzičkih radnika. KONTAK 2019 se dešava na 15 lokacija, a tokom četiri dana biće održano 63 programa u kojima će učestvovati 110 učesnika iz 11 zemalja. Sve to čini KONTAKT vrlo atraktivnom manifestacijom u Beogradu na početku proleća. KONTAKT  KONFERENCIJA traje od 21. do 23. marta 2019. i ima nekoliko važnih tema za sve koji su uključeni na različite načine u muzički biznis:

MEĐUNARODNI FESTIVAL KNJIŽEVNOSTI SARAJEVO - POZIV ZA STIPENDIRANJE
Izdavačka kuća Buybook iz Sarajeva će za Četvrti internacionalni festival Bookstan, koji se ove godine održava u periodu od 3. do 6. jula/srpnja, dodijeliti dvadeset stipendija za učešće u radionici. Tema ovogodišnje radionice je „Književna kolumna“, a vrijeme održavanja je od 30. juna/lipnja do 6. jula/srpnja. Aplikacije je potrebno poslati na e-mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. do 1. aprila/travnja 2019. i trebaju sadržavati prijavnicu, biografiju i dva autorska rada iz oblasti književne kritike, esejistike, znanstvene publicistike, a u obzir dolaze i stručni i naučni radovi, te književne i/ili novinarske kolumne. Nakon pregledanih aplikacija, ubrzo nakon posljednjeg roka za prijavu, odabrani kandidati će biti pozvani na online intervju s koordinatorima radionica nakon kojih će se obaviti finalna selekcija.

KA ODGOVORNOM STEM OBRAZOVANjU
U Beogradu je 22. i 23. februara održana konferencija posvećena unapređenju nastave prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike, uz učešće 50 govornika i oko 150 učesnika iz deset evropskih zemalja. Centar za promociju nauke je u petak i subotu, 22. i 23. februara, u Beogradu organizovao međunarodnu konferenciju pod nazivom „Ka odgovornom STEM obrazovanju”, koja je bila posvećena nastavi objedinjenih STEM predmeta, odnosno prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike (eng. STEM: science, technology, engineering and mathematics). Konferencija je održana kao finalni događaj projekta Scientix u Srbiji, u kome Centar ima ulogu nacionalne kontakt tačke.

Prema preliminarnim, nerevidiranim, podacima like-for-like prodaja kompanije METRO AG u Q1 2018/19 porasla je za 2.3% u odnosu na prethodnu godinu. „U prvom kvartalu 2018/19, METRO je postigao najbolji razvoj like-for-like prodaje u 6 kvartala. Gotovo svi segmenti su pozitivno doprineli u ovom rezultatu. Mere uvedene u Rusiji pokazale su pozitivne rezultate, a like-for-like prodaja je bila samo neznatno negativna. Potvrđujemo našu prognozu za finansijsku godinu 2018/19”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora. Zbog negativnih valutnih efekata u Rusiji i istočnoj Evropi, ukupna prodaja je pala za -0.6%, na 8 milijardi evra. Međutim, ukupna prodaja u domaćoj valuti porasla je za 2.1%.

Proglašeni pobednici osmog mts app konkursa

Kompanija Telekom Srbija dodelila je nagrade, vredne mobilne telefone, timovima srednjoškolaca koji su izradili najbolje aplikacije za mobilne uređaje u okviru 8. mts app konkursa. Prezentacija aplikacija održana je u beogradskom Startit centru, a kao najbolje prema oceni žirija izdvojile su se Cipher, tima „Hemičar i robotičar“ iz Matematičke gimnazije iz Beograda, Collector koju je napravio „kollTeam“ iz gimnazije „Bolyai“ iz Sente, zatim aplikacija H-Work tima „MAP“ iz gimnazije „Bora Stanković“ iz Niša, i aplikacije virSpeak i Flux timova „SouthSerbia Džiberi“ i „Baltazar“ iz gimnazije „Svetozar Marković“ iz Niša.Telekom Srbija od 2011. sa uspehom organizuje mts app konkurs namenjen učenicima gimnazija koje rade prema programu za talente na polju matematike, informatike i računarstva. Broj učesnika i kvalitetnih aplikacija povećava se svake godine, tako da je ovog puta 28 timova iz gimnazija u Senti, Novom Sadu, Beogradu i Nišu predstavilo 29 aplikacija.

METRO petu godinu za redom belezi rast like-for-like prodaje
Prema izveštaju o godišnjim finansijskim rezultatima za 2017/18 kompanija METRO, specijalizovana za veleprodaju i maloprodaju prehrambenih proizvoda, povećala je svoju like-for-like prodaju u lokalnoj valuti za 1.3%, petu uzastopnu godinu. Ovaj rezultat ostvaren je u 35 zemalja kroz Cash & Carry i segment usluge dostave. Usled negativnih valutnih kretanja u Rusiji, Aziji i istočnoj Evropi, prema izveštaju, prodaja u evrima opala je za 1.4% u odnosu na prethodnu godinu, odnosno na 29.5 milijardi eura. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 1,5%. Tokom 2017/18, like-for-like prodaja u Nemačkoj, porasla je za 0.8%, dok je like-for-like prodaja u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji zabeležila naročito pozitivna kretanja, rastući po stopi od 6,1% (istočna Evropa bez Rusije) i 4,0% (Azija). Strateški fokus METRO-a, na kojem je tokom godine intenzivno radio, odnosi se na ključne grupe kupaca – HoReCa i trgovci – čime je i osigurao rast like-for-like prodaje od 3.6% kod HoReCa kupaca i 4.6% kod trgovaca. Prodaja kroz dostavu zadržala je, snažan, dvocifreni rast od 14% odnosno 5.3 milijardi EUR, te sada predstavlja 18% ukupnih prihoda (2016/17: 15.6%).

Regionalni mentoring skup u Beogradu „Mentoring - Overall Coordination Meeting“
15 godina uspešne saradnje Razvojne agencije Srbije sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju u podršci malim i srednjim preduzećima - U okviru projekta „Uspostavljanje i promocija mentoring usluge za MMSPP u zemljama zapadnog Balkana, Faza 2, 2017-2020“ koji realizuje Razvojna agencija Srbije (RAS) uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), biće održan sastanak u Beogradu na kome će učestvovati visoki prestavnici Ambasade Japana, Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), mentori i predstavnici regionalnih agencija iz Srbije, predstavnici partnerskih organizacija iz Republike Srpske, Crne Gore, Makedonije, Federacije Bosne i Hercegovine, uz goste iz Bugarske agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća. Ovo je jedini projekat JICA koji ima regionalni karakter i redak primer da JICA podržava četvrti projekat zaredom u jednoj zemlji.

Pokreni ISKRU!
ISKRA za inspirativne ideje, ličnu i profesionalnu transformaciju i akciju! Međunarodna konferencija ISKRA koja se održava u subotu 24. novembra 2018. godine u Madlenianumu je inspirativan, interaktivan, zabavan i edukativni događaj, gde će stručnjaci iz oblasti ličnog i profesionalnog razvoja podeliti moćne tehnike, alate i principe i pružiti nam odgovore na najvažnija pitanja danas: kako ostvariti zadate ciljeve; koji alati su potrebni da bi se ideja transfomisala u uspešno završen projekt; kako prevazići prepreke koje se nalaze na putu prema uspešnom, zdravom i ispunjenom životu. Osmišljena je pre svega kao praktičan vodič s mnogo konkretnih koraka i smernica. Nalazite li da iako radite prave stvari, preduzimate sve neophodne korake, ipak taj cilj koji očajno želite da dostignete deluje sve dalje i dalje? Kada privučete suprotno od onoga što ste želeli, da li gubite samopouzdanje i veru u sebe? Zar ne bi bilo sjajno ako biste mogli da sebi darujete život koji stvarno zaslužujete?

Otvaranje iStyle prodavnice u SC Promenada
U četvrtak, 15. novembra, uz dugoočekivano otvaranje SC Promenada, konačno nam u Novi Sad dolazi jedan od najpoželjnijih svetskih brendova – Apple. Četvrti put u Srbiji, a prvi put u Novom Sadu, iStyle otvara Apple Premium Reseller prodavnicu nudeći kupcima mogućnost da isprobaju veliki broj Apple-ovih inovativnih proizvoda i dožive pravo Apple iskustvo kupovine. Za dobru atmosferu na samom otvaranju iStyle prodavnice biće zadužen naš mladi reper i kompozitor, Slobodan Veljković, poznatiji kao Coby, dok drugi deo večeri preuzima neprevaziđeni dvojac „Anđela i Đavola“ iliti Uroš Đurić i Srđan Žika Todorović. Takođe, iStyle tim obezbedio je izvanredne popuste na svoje proizvode tokom svečanog otvaranja, preko 400 poklona, kao što su MacBook Air, iPhone, iPad, Beats slušalice i mnoge druge pogodnosti za sve svoje verne potrošače.

Srpska društvena igra “Overtime” nadomak crowdfunding uspeha
 Prekovremeni rad postaje izazov u novoj društvenoj igri “Overtime” za čiju je štampu udruženje “Dažbog Igre” pokrenulo “crowdfunding kampanju”na platformi Kickstarter. Tri nedelje nakon lansiranja, kampanju od uspeha deli samo još 10% od traženih $9.000! Da podržite kampanju i osigurate svoj primerak ove zarazne igre po povoljnijoj ceni možete do 16. novembra putem linka -  “Zaista smo prijatno iznenađeni količinom podrške, kao i činjenicom da najveći broj podržavaoca dolazi upravo iz Srbije. Drago nam je da je srpska zajednica ljubitelja igara prepoznala kvalitet igre, a siguran sam da se u radnji igre može pronaći gotovo svako.”, rekao je Pavle Ilijašević, idejni tvorac. “Overtime” je satirična kartična igra za 3 do 6 igrača, u kojoj su igrači ostali prekovremeno na poslu a naravno žele što pre da odu kući.