METRO AG NASTAVLJA RAST PRODAJE (+3.4% LIKE-FOR-LIKE)
U trećem kvartalu 2018/19, METRO AG beleži povećanje like-for-like prodaje za 3.4% u odnosu na isti kvartal prethodne godine. U lokalnoj valuti, METRO prodaja porasla je za 3.6%. Prijavljena prodaja povećana je za 2.8% na 7.6 milijardi evra.  EBITDA bez doprinosa na zarade od transakcija nekretninama dostigla je ukupno 316 miliona evra u Q3 2018/19 (Q3 2017/18: € 305 miliona), uglavnom podstaknuta Uskršnjim poslovanjem.

U devetomesečnom periodu 2018/19, EBITDA bez doprinosa na zarade od transakcija nekretninama dostigla je 869 miliona evra (9M 2017/18: 920 miliona evra). Razlozi za smanjenje su operativni razvoj u Rusiji, kao i negativni efekti valute u Rusiji i Turskoj. Prilagođeno za efekte valute, EBITDA bez doprinosa na zarade od transakcija nekretninama smanjena je za -28 miliona eura (-3.1%) u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, pozitivan trend zarade u Zapadnoj Evropi (bez Nemačke) i Aziji imao je kompenzacioni efekat.

„U trećem kvartalu 2018/19 METRO je povećao like-for-like prodaju za 3.4%, što je veoma ohrabrujuće, jer u našoj osnovnoj delatnosti veleprodaje, beležimo 24. uzastopni kvartal rasta“, izjavio je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora METRO AG. “Rast prodaje vođen je od strane svih regiona osim Rusije, ali smo čak i tamo na pravom putu. Pregovori vezani za proces prodaje Real-a napreduju veoma dobro i ekskluzivnost pregovora će se nastaviti", dodao je Koch.

Prodaja i zarada u Q3 2018/19 su u skladu sa prognozama za finansijsku 2018/19 godinu.

U trećem kvartalu 2018/19, like-for-like prodaja za HoReCa sektor (hoteli, restorani i ugostitelji) porasla je za 4.9%, a prodaja u sektoru Trgovine (zemlje koje imaju razvijen ovaj sektor, bez Rusije: Bugarska, Indija, Pakistan, Poljska, Rumunija, Srbija, Slovačka, Češka) porasla je za 4.4%. Ovi ciljne grupe čine dve trećine ukupne METRO prodaje.

Usluge dostave robe ponovo su porasle, za oko 9%, u Q3 2018/19 i čine 20% ukupne METRO prodaje.

Digitalizacija osnovne delatnosti nastavlja da napreduje. Digitalni proces naručivanja dostupan je profesionalnim kupcima u 18 zemalja ili je njegova aktivacija u toku. U proseku, zabeleženo je 170.000 narudžbina nedeljno.

Od 30. juna 2019. godine, mreža obuhvata 773 prodavnice, 4 prodavnice više u odnosu na poslednji izveštaj od 30. septembra 2018. godine.