Izložba ODISEJA NESVRSTANIH inspirisana 60-godišnjicom Prve konferencije Pokreta nesvrstanih u Beogradu, biće svečano otvorena u četvrtak, 7. oktobara 2021. godine u 18 časova u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka. Publika će kroz brojne arhivske fotografije moći bliže da se upozna sa  razvojem ideje Pokreta nesvrstanih zemalja, od konferencije u Bandungu 1955. godine do osnivačke konferencije 1961. godine u Beogradu. Sa obzirom na to da je Zavod za proučavanje kulturnog razvitka, kao organizator izložbe, u prvom redu ustanova kulture, posebno nas je interesovao kulturni aspekt ideje i prakse nesvrstanosti, uključujući tu i aspekte kulturne politike, kulturne diplomatije i strateške kulture. Ideja nasvrstavanja je u prvom redu bila motivisana otporom prema kolonijalizmu i njegovom nasleđu. Publiku će kroz izložbu voditi Matija Malešević, magistar politikologije na Moskovskom državnom institutu za međunarodne odnose Ministarstva spoljnih poslova Ruske Federacije, dok će izložba će biti otvorena za posetioce u periodu od 8. do 17. oktobra 2021. godine u Zavodu za proučavanje kulturnog razvitka u ulici Rige od Fere 4 u Beogradu.

Lidl i Essity od danas pokreću kampanju „Za lepši život svakog deteta”, u okviru koje će se, do 7. novembra od svakog prodatog Zewa i Libresse proizvoda, odvajati po 20 dinara za pomoć Centru za integraciju mladih, konkretno, za obnovu prostorija Svratišta za decu u Krfskoj ulici u Beogradu. „Akcijom „Za lepši život svakog deteta” želimo da podstaknemo lokalnu zajednicu da svojim učestvovanjem omogući bezbrižnije odrastanje i lepšu svakodnevicu najosetljivijem delu stanovništva - deci. Kompanija Essity i njeni brendovi  žele da  pruže pomoć i podršku tamo gde je ona najpotrebnija, zato pozivamo sve, koji su u mogućnosti, da kupovinom Zewa i Libresse proizvoda  u Lidl prodavnicama podrže nasu inicijativu i pruže ovoj deci šansu za lepšu budućnost“, izjavila je Iva Stefanovski Horvatić Customer marketing menadžer za jugoistočnu Evropu, iz kompanije Essity. Kompanija Lidl, koja u ovom trenutku broji više od 50 prodavnica u više od 30 gradova širom Srbije,  se kao društveno odgovorna kompanija vrlo rado odazvala pozivu na saradnju.

U četvrtak, 14. oktobra u 17 časova počinje trodnevni 25. Međunarodni festival video umetnosti Videomedeja, u produkciji Udruženja za video umetnost Videomedeja. Sva tri festivalska dana program počinje u 17 časova i traje do 22 časa, a ulaz je besplatan. Pozivamo vas na otvaranje jubilarnog izdanja renomiranog evropskog i novosadskog 25. Međunarodnog video festivala  Videomedeja koji će se održati od 14. do 16. oktobra 2021. godine u KS Svilara, Đorđa Rajkovića 6b, Novi Sad. Svečano otvaranje festivala je planirano za 14. oktobar, u četvrtak u 19:30 časova, odmah nakon projekcije igranog, dugometražnog filma Žurka, reditelja Aleksandra Davića. Festival će otvoriti Dalibor Rožić - član gradskog veća za kulturu, Dragana Milošević - pokrajinski sekretar za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, Mileta Poštić – posebni savetnik ministra kulture i informisanja Republike Srbije i Ivana Sremčević Matijević – direktorica festivala Videomedeja, a zajedno sa drugim dugogodišnjim saradnicima i prijateljima festivala koji će se pridružiti svačanosti.

Ekološki najosvešćeniji šoping praznik u zemlji, ZELENI UTORAK, u organizaciji ADA MALL shopping centra, svakog prvog utorka u mesecu, u okviru svog oktobarskog izdanja proteći će u znaku održivosti u segmentu mode. Uz specijalne popuste, 5. oktobra bavimo se brendovima koji vode računa o očuvanju životne sredine. Istraživanja pokazuju da 45% potrošača u svojim odlukama o kupovini obraća pažnju na ekološku pozadinu proizvoda. Da bi neki brend postigao dobar uticaj na tržištu, kupce ne samo da moraju uveriti cena i kvalitet, već i ekološka svest. Zeleni marketing je stoga umetnost verodostojne promocije proizvoda koji stoje kao dokaz istinski održive kompanije. Posebno među mlađom generacijom, danas primećujemo duboke promene njihovih osnovnih vrednosti koje su prožete idejom održivosti. Prilikom odabira novih kolekcija u kojima ćete zablistati na početku svake sezone, sve češće zavrćemo ušivene etikete na omiljenim komadima ne bismo li se uverili u sastav koji govori u prilog održivosti. Kada je kozmetika u pitanju, biramo organske proizvode koji nisu testirani na životinjama.

Povodom obeležavanja Međunarodne nedelje gluvih, Gradskoj organizaciji gluvih Beograda - GOGB, sinoć je uručena donacija. Austrijska slušna kuća Neuroth, domaćine je obradovala darom koji će im olakšati život - budilnicima, Linx Enzo aparatom i paketom od više od 3.000 baterija za slušne aparate. To je ujedno i rođendanski poklon prestoničkoj organizaciji koja ove godine poslavlja 95 godina postojanja i rada. Učenicima, studentima, zaposlenima i ostalim gluvim i nagluvim članovima ove organizacije, ta oprema će pomoći da lakše savladaju svakodnevne obaveze i postanu ravnopravni članovi društva u kom žive i rade, a koje ih često zapostavlja. Procenjuje se da 350.000 ljudi u Srbiji živi sa poteškoćama u vezi sa sluhom, a da samo mali broj njih koristi slušne aparate i tada, uglavnom na jednom uhu. Prema istraživanjima prethodnih godina, svaki osmi beogradski srednjoškolac, ima problema sa sluhom. Prema rečima Dušana Nikolića, predsednika GOGB, gluvi se svakodnevno susreću sa mnogo problema i a pre svega sistemski što njihova podrška nije regulisana kao podrška osobama sa invaliditetom. Zato je ova donacija veoma značajna za njihov svakodnevni život.

ESENCIJU ZA LICE SA FERULIČNOM KISELINOM SA FORMULOM ZA POVEĆANJE BLISTAVOSTI INSPIRISANOM DREVNIM METODAMA FERMENTACIJE - Fermentacija se stotinama godina upotrebljava u raznim kulturama i apotekarskoj tradiciji, za konzerviranje preparata i kao izvor korisnih kiselina, probiotika i antioksidanasa koji pri konzumaciji imaju pozitivan efekat na
opšte zdravlje i blagostanje.  Kada je reč o nezi kože, fermentacija biljnih ekstrakata ih može obogatiti vitaminima, antioksidansima i kiselinama koje neguju kožu, što povećava moć sastojaka. Kao rezultat, koža je umirena, a njen kvalitet vidljivo poboljšan. Inspirisani fitofermentacijom i vrenjem, Kiehl’sovi hemičari su odlučili da kreiraju esenciju u kojoj se Kiehl'sova dugogodišnja apotekarska znanja i moderna nauka stapaju u efikasnu formulu koja čini savršeni prvi korak bilo koje rutine nege kože. Predstavljamo - NOVI Kiehl’s proizvod - Ferulic Brew esenciju za lice sa feruličnom kiselinom. Brzoupijajuća formula pomaže da se vidljivo smanje fine linije, dok istovremeno poboljšava teksturu kože, otkrivajući blistaviju kožu zdravijeg izgleda.

Urban Decay predstavlja novog člana NAKED porodice, Naked Cyber paletu senki za oči. Ova potpuno veganska paleta sadrži 12 sanjivih i svetlucavih duo hromatskih nijansi. Sigurno se pitate šta su zapravo duo hromatske senke? To su dvobojne nijanse koje sadrže reflektujuće, kontrastne pigmente koji menjaju boju na svetlu. Odvažite se da budete drugačiji, promenite svoj look od jednostavnog do nestvarnog sa nijansama i finišima koji su: satenski, mat, svetlucavi, šljokičasti i duo hromatski. Iznenađenjima nema kraja, jer je stigla i Naked3 mini paleta senki, inspirisana omiljenom paletom Urban Decay kupaca- Naked3. Otkrijte 6 podjednako laskavih, izuzetno pigmentisanih nijansi Naked3 mini palete senki, koje se protežu od nijanse slonove kosti do tamno smeđe nijanse. Otključajte novi nivo vašeg makeupa i živite pretty different beauty!

Unapređena Eucerin® Hyaluron-Filler linija pruža trostruki efekat antiage nege i zadovoljava sve potrebe efikasne nege protiv starenja, kao i nege između estetskih procedura. Hijaluronska kiselina je supstanca koja se prirodno nalazi u našem organizmu i koži. Zahvaljujući osobini da vezuje velike količine vode, hidrirajući je i tako joj dajući volumen, ona čini našu kožu glatkom i daje joj mladalačku svežinu. Već u ranim 30-tim nivo hijaluronske kiseline u koži neminovno počinje da opada. Zato se na licu pojavljuju bore, a naša koža gubi jedrinu.

Velika većina dermatologa i anti-aging specijalista, slaže se da su injekcije hijalurona najefikasniji pristup podmlađivanja kože. S tim da ovaj pristup ne isključuje, već, šta više, podrazumeva adekvatnu negu između estetskih procedura. Mnoge dame, ipak, u želji da sačuvaju izražajnost i prirodnost svog lica, biraju da mladalački izgled čuvaju samo uz redovnu antiage negu. U oba slučaja, za najbolje rezultate, važno im je da primenjuju adekvatnu i efikasnu negu.

Nakon uspešno održanog prvog Vulkanovog sajma knjiga 2020. godine, nastavljamo tamo gde smo stali! U ponedeljak, 11. oktobra, počinje drugi Vulkanov sajam knjiga, praznik literature tokom kojeg slavimo i negujemo lepu reč. Erupcija dobrih knjiga očekuje vas od 11. do 17. oktobra u 32 knjižare Vulkan širom Srbije, kao i na sajtovima Vulkan izdavaštva (vulkani.rs) i knjižara (knjizare-vulkan.rs), uz posebne popuste i akcije! Vulkan izdavaštvo vrednuje lojalnost, te svim ljubiteljima knjige i svojim vernim čitaocima predstavlja veliki broj naslova stranih i domaćih autora po fantastičnim cenama. Pojedinim naslovima cena će biti snižena i do čak 70% u odnosu na redovnu! Posetioci drugog Vulkanovog sajma knjiga imaće priliku da izaberu neke od mnogobrojnih naslova iz različitih oblasti, namenjenih svim generacijama. Kao i uvek, mislili smo i na naše najmlađe čitaoce – izdanja za najmlađe podstiču svako dete da se uz igru edukuje, poboljšava intelektualne i motoričke veštine, a dečji romani, bajke i priče, puni mašte, pravi su saputnici kroz radosno detinjstvo.

Petar Zorkić, kantautor i sociolog, predstaviće beogradskoj publici prvi put svoje crteže u okviru samostalne izložbe u UK Parobrod. Specifična tehnika kojom Petar radi je crtanje prstom u telefonu u sistemskoj aplikaciji “notes” (tzv. kažiprst na telefonu). Crteži (izloženi na 300g grafičkom papiru) nastali u proteklih godinu dana predstavljaju melanž različitih motiva, od aktova, minimalističkih figura, životinja, preko situacija i predmeta iz svakodnevnog života, do pejzaža. Izloženi radovi su nastali kao vizuelna priprema za Petrov drugi studijski album na kojem će biti i kolaboracija sa muzičarima iz regiona i sveta kao što su: Rhani Krija (Sting), Max Kochetov, Miloš Nikolić, Milena Jančurić, Vasil Hadžimanov, Marko Louis, Serg Dimitrijević (Earth, wind & fire) i dr. Izložba je ujedno i najava albuma koji nosi naziv “Tête-à-tête”. Na izložbi će biti predstavljeni i audio-video zapisi demo snimaka pesama nastalih u proteklih godinu dana, od kojih će se neke naći u studijskoj verziji na pomenutom albumu. Otvaranje izložbe “Tête-à-tête” zakazano je za 1. oktobar 2021. godine u 19h, u UK Parobrod, a radovi će biti izloženi do 10. oktobra 2021. godine.

Događaj povodom obeležavanja Međunarodne nedelje gluvih koji organizuje Gradska organizacija gluvih Beograda, koja je ove godine proslavila 95. godina postojanja i rada, će se održati u prostorijama organizacije u četvrtak ove nedelje. Na događaju, koji se organizuje pod od sloganom "Znakujmo za ostavrivanje ljudskih prava“, će u video formatu biti predstavljena dostignuća Gradske organizacije gluvih Beograda u prethodnih godinu dana, prikazan inkluzivni film “Skup” i čitana poezija na znakovnom jeziku. Prisutnima će se obratiti Dušan Nikolić, predsednik GOGB i Rastko Savić, predstavnik austrijske slušne kuće Neuroth, koji će ovom prilikom potpisati ugovor o donaciji opreme Gradskoj organizaciji gluvih Beograda. Ova donacija je od velikog značaja za sve gluve i nagluve članove ove organizacije, među kojima ima učenika škola, studenata i zaposlenih. Donirana oprema će im pomoći da lakše savladaju svakodnevne izazove i postanu ravnopravni članovi naše zajednice koji se i u XXI veku suočavaju sa stigmatizacijom problema gluvoće. Predmet donacije je Neuroth oprema: budilnici za gluve, Linx Enzo aparat i preko 3000 baterija za slušne aparate.

Posle spektakularnog otvaranja 18. izdanja “Serbia Fashion Week”-a u Muzeju Vojvodine, druge većeri naše nacionalne nedelje mode održane su revije pod vedrim nebom, na terasi na krovu najvećeg tržnog centra u region, novosadskoj “Promenadi”. Zvezdano nebo i impozantna terasa bili su savršena scenografija za veče posvećeno brendovima. U skladi sa tim, veći deo publike čninili su mladi, među kojima je bio veliki broj popularnih influensera  poznatih ličnosti iz različitih svera javnog života. Poznati modni brendovi predstavili su svoje kolekcije za jesen/zimu i nisu ostavili nijednog gosta ravnodušnim. Veče je započelo revijom brenda “Lacoste”, koji je predstavio žensku i mušku kolekciju koju čine  pantalone, košulje, prsluci, džemperi i majica, ali i prateći modni detalji. Autentičnost brenda oslikava se i u bojama predstavljene kolekcije, gde dominiraju mornarsko plava, bela kao i različite nijanse boje lososa. CCC je, takođe, predstavio kolekciju i za muškarce i za žene, tako da smo videli obuću različitih popularnih svetskih brendova.