Posle višemesečnih priprema, pod sloganom Fashion & Art – Museums & Galleries počinje manifestacija Digital Fashion Week / Serbia za koji su organizatori Serbia Fashion Week i Color Media Communication zajedno sa svojim partnerima pripremili bogat i raznovrstan program. Od 25. do 29. maja, revijama uživo i kratkim modnim filmovima, svoje nove kolekcije predstaviće desetine relevantnih dizajnera iz celog sveta. Događaj koji je svojim prethodnim izdanjem pomerio granice kada je reč o modi, i ovoga puta nastavlja u istom pravcu. Koliko su modni kreatori bili kreativni i šta su pripremili za narednu modnu sezonu, tokom pet dana koliko traje ova licencirana manifestacija publika će imati priliku da vidi na zvaničnom Youtube kanalu Serbia Fashion Week-a.

Prvi "NIŠ CONNECTED: OPEN DATA CHALLENGE" Hakaton organizovan od strane Naučno - tehnološkog parka Niš - u saradnji sa kompanijom Rakuten Viber i uz podršku JKP Parking servis Niš - uspešno je završen posle 48 sati intenzivnog rada njegovih učesnika. Tema ovog takmičenja timova programera bila je izrada čet bota na Viber platformi korišćenjem setova dostupnih otvorenih podataka Grada Niša na portalu data.gov.rs., koje je usled trenutnih epidemioloških mera bilo organizovano u hibridnom formatu – po kome su timovi radili na rešenjima iz svojih prostora. Otvaranje hakatona, predstavljanje radova i ceremonija proglašenja pobednika bili priređeni uživo u NTP Niš – uz onlajn vezu sa timovima koji nisu mogli da budu prisutni. Prva nagrada od 1,500 evra pripala je programerskom timu Full House iz Beograda za čet bot rešenje za usluge javnog parkinga, dok je druga nagrada od 500 evra pripala timu LaDaBot iz Niša za rešenje čet bota za promociju turističke ponude grada Niša.

Prvi Red Bull Fortmaster održan je na Beogradskoj tvrđavi, 22. maja, a više od 800 takmičara priredilo je nesvakidašnji spektakl u prvoj trci sa preprekama ikada viđenoj na Kališu. Takmičari su od 9 ujutru pa sve do kasnog popodneva kroz kvalifikacije, polufinale i finale imali zadatak da prevaziđu 3,5 kilometara uz zahtevne i raznovrsne prepreke, od početne tačke i Kapije Karla VI, pa sve do Velikog Rimskog bunara i Pobednika, koji je bio idealna i simbolična pozicija za trijumfalni cilj. Kalemegdan, koji je obično mesto gradskog okupljanja i odmora, pretvorio se na 12 sati u poligon prepun izazova za sve one koji su želeli da se oprobaju kao Fortmasteri. Balvani, zidovi za preskakanje, bazeni s vodom, polja panjeva, konopci i tuneli Kališa, bili su neke od 16 prepreka sa kojima su se takmičari suočili, u individualnoj i timskoj konkurenciji, na travi, kamenu, betonu i kroz blato Kališa. Interesantno je napomenuti i da su se za ovu priliku neki od tunela i prolaza koji su godinama bili zatvoreni, privremeno otvorili specijalno, kako bi dodatno učinili ovu trku jedinstvenom i nesvakidašnjom.

Bliži se leto! Već razmišljaš šta ćeš raditi kada očistiš godinu i da li ćeš i ovo leto provesti sa društvom iz kraja? Zamisli šta bi bilo da ovog leta možeš da započneš rad na sebi, kako na ličnom polju tako i na profesionalnom. Možeš biti okružen ljudima koji podstiču pozitivnu promenu u tebi, ističu tvoje uspehe, ali i da stekneš osećaj odgovornosti kroz 6 meseci rada u timu. Dosta kompanija očekuje da nakon studija već imaš i do 2 godina iskustva u različitim oblastima, ali ti nije jasno kako da dođeš do njega? Najveća međunarodna organizacija vođena od strane mladih, AIESEC, je u potrazi za novim članovima entuzijastičnog i preduzimljivog duha koji veruju u potencijal mladih i promenu koji oni mogu da ostvare. Mladi u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu, Nišu i Subotici se mogu prijaviti za članstvo i pridružiti  mladima koji teže da ispune svoj potencijal doprinoseći svojoj zajednici kroz razvijanje liderstva.

ETM Produkcija raspisala je konkurs za odabir 12 najboljih i najkreativnijih obrada naslovne numere kultne serije “Složna braća” koje će postati buduće odjavne špice i novi soundtrack koji će obeležiti novu sezonu istoimene serije, čije je snimanje počelo 15. maja u studiju u Šimanovcima. Konkurs je otvoren i snimke je potrebno poslati najkasnije do 15. juna. Poziv je upućen svim afirmisanim i neafirmisanim bendovima, autorima, cover muzičarima i solistima, mladim i talentovanim umetnicima širom regiona koji će dobiti priliku da se njihova obrada ove numere nađe u novoj sezoni TV serije koja nosi naziv “Složna Braća – The Nekst Đeneration”.

Najpopularnija zelena šoping oaza u Beogradu, ADA MALL shopping center, slavi svoj drugi rođendan. Tim povodom, za vikend od 21. do 23. maja vas očekuju specijalni rođendanski popusti do 50%. Za sve one koji u periodu od 21. do 23. prikažu pojedinačni račun u iznosu od preko 10.000,00 RSD kao dokaz o kupovini i registruju se u Ada mall Loyalty Club, ili su već članovi istog, spremili su super poklon – pomoćna baterija za punjenje moblinog telefona. Listu rođendanskih popusta možete pročitati na linku >>

Sezona umetničke muzike “Doživi uživo” Centra beogradskih festivala – CEBEF-a, koncert KAROL BEFA (Karol Beffa), klavir i kompozicija/improvizacija u Kolarčevoj zadužbini, u subotu, 22. maja u 20h. Karol Befa, poznati francusko-švajcarski kompozitor, pijanista i muzikolog, prvi put se predstavlja beogradskoj publici u uzbudljivom i nesvakidašnjem muzičkom nastupu – izvodeći klavirske improvizacije na teme zadate iz publike! Karol Befa je dvostruki dobitnik prestižne nagrade Victoires de la musique classique (Muzički pobednici – klasika) u kategoriji ‘Kompozitor godine’. Francusko Udruženje autora (SACEM) dodelilo mu je Gran Pri za celokupno dosadašnje stvaralaštvo u oblasti simfonijske muzike. Nedavno je u prevodu na srpski jezik objavljena nagrađivana knjiga Karola Befe i matematičara Sedrika Vilanija Iza kulisa stvaranja (Les coulisses de la creation), u izdanju CPN-a i Matematičkog instituta SANU. Na poziv ovih institucija, u okviru programa “Maj mesec matematike” CPN-a, Karol Befa će imati razgovor sa posetiocima u Velikoj sali Kolarčeve zadužbine (od 18 časova – moderator dr Vesna Todorčević, obezbeđen prevod), nakon čega će potpisivati svoju knjigu.

U toku Eucerin® promocija, tokom maja i juna, uz kupovinu Eucerin® preparata vrednosti iznad 1.000 dinara, kao poklon dobijate komplementarni preparat. Iskoristite ovaj period da svojoj koži pružite sve što joj je potrebno u susret letu. Bilo da izlazite u park, na ulicu, prirodu ili samo pijete kafu na terasi ili u bašti, sa dolaskom lepog vremena vašoj koži je, pored redovne nege, neophodna i posebna zaštita od sunca. Svakodnevica nas, ipak, najčešće zaokupi u toj meri da nemamo vremena da jutro započinjemo upotrebom nekoliko preparata. Često smo u dilemi i kako ih uklopimo. Možemo li ovaj serum i kremu da upotrebimo pre nanošenja preparata za zaštitu od sunca? Da li preparat za zaštitu od sunca umanjuje dejstvo antiage nege ili nege protiv hiperpigmentacija? Hoćemo li ako nanesemo preparat za zaštitu od sunca pogoršati problem kože sklone aknama? Pitanja su koja nam stvaraju nedumice.  Ali, put do negovane i zaštićene kože nije tako komplikovan. Uz pravi izbor preparata za negu i zaštitu od sunca prilagođenih individualnim potrebama vaše kože, zadovoljićete sve njene potrebe u samo dva koraka.

Proleće je vreme za nove početke i novi stajling, bilo da ažurirate svoj ormar ili menjate svoju rutinu lepote. Kako se spremamo za dobrodošlicu dužim danima i toplijem vremenu, gledamo da osvojimo sve glavne trendove koji su spremni da izazovu ’’ wow’’efekat. U skladu sa tim, proteklog vikenda domaći dizajneri su predravili svoje ideje u BFW CHOICE Pop Up Store za predstojeći period. Reč je o izložbeno-prodajnoj postavci u Ada Mall-u sa atraktivnim modelima preko 17 domaćih dizajnera učesnika prestižne manifestacije Belgrade Fashion Week u organizacija modnog studija CLICK. To je jedinstvena ponuda na našem tržištu, gde se modeli domaćih dizajnera predstavljaju u nekom od shopping centara. Ponudu u radnji čine autentični, unikatni modeli autorske mode, a uz ženske i muške modele tu je i zanimljiv izbor aksesoara. Među domaćim dizajnerima koji su predstavili svoj rad za proleće 2021. Našli su se se Aleksandra Lalić, Dejana Momčilović, Predrag Đuknić, Ana Trošić Trajković, Jasmina Vujović – Get Up, Ljiljana Joksović – Lily Tailor, Boško Jakovljević , Milena Radović, Marija Handmade, Maja Radosavljević i drugi.

Kompanija Telekom Srbija pokreće peti ciklus projekta „Stvaramo znanje“ u okviru kojeg, online glasanjem, građani odlučuju o tome koje osnovne škole u Srbiji će dobiti nove informatičke kabinete. Kroz ovu, već tradicionalnu akciju, Telekom Srbija svake godine u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja oprema po 20 osnovnih škola širom naše zemlje, a na kraju novog ciklusa broj škola koje su dobile kompjutersku opremu i savremene kabinete za informatiku će porasti na 100. Glasanje se sprovodi na zvaničnoj Facebook stranici mts Tvoj svet, na sledećem linku, gde građani od 17. do 26. maja u 12h mogu da glasaju za škole i  pomognu izboru  20, od 40 škola koliko ih je i ove godine predložilo Ministarstvo. Škole su podeljene u četiri geografske oblasti, pa će po pet škola iz svake oblasti sa najvećim brojem glasova dobiti vrednu donaciju Telekoma Srbija, kako bi osnovci u svim krajevima Srbije podjednako imali pristup novoj računarskoj opremi i savremenom načinu izvođenja nastave.

U Galeriji „Stepenište“, Centar za likovno obrazovanje, Šumatovačka, otvara se samostalna izložba Jelene Jelače. Poljubac. Izložba se može pogledati svakog dana (uključujući i vikend) od 9 do 20 sati od 18. maja do 10. juna. Psihološke i emocionalne karakteristike ljudskog lica predmet su istraživanja Jelene Jelače u nekoliko ranijih serija slika, koje su rađene tehnikom akrila na platnu ili papiru. U radovima koji su pred nama, autorka pravi iskorak ka apstraktnijem načinu prikazivanja kako u formalnom, tako i u pogledu medija. Beskompromisni crtež koji ne ostavlja prostora za neistine, autorka koristi da izrazi snažnu ekspresiju i intrigirajući narativ. Jelača tretira sam čin poljupca, i prikazuje kontaktni deo dva lica, dok ostatak lika ukida, usredsređujući se na kvalitet i osobenost odnosa koji se u aktu ostvaruje. Indijski filozof Vatsajana (IV-VI vek) u spisu Kama sutra, koji predstavlja vodič kroz senzualnost, posvećuje poljupcu posebno poglavlje, otkrivajući koliko ovakav vid fizičke bliskosti višestruko odražava psihološke i emocionalne osobenosti odnosa.

Konkurs za upis nove generacije „Studija budućnosti“, programa kroz koji je do sada prošlo 28 generacija, otvoren je za studente svih univerziteta u Beogradu. Reč je o jednogodišnjem programu neformalnog obrazovanja koji organizuje Beogradska otvorena škola, sa ciljem da mladima pomogne u razvoju karijere, osnaži ih novim znanjima i omogući im pristup praksama. Program „Studije budućnosti“ predstavlja priliku za radoznale, ambiciozne i svestrane studente, a temelji se na multidisciplinarnim modulima znanja i veština, programu mentorstva Alumni2Students, programu stažiranja i izradi završnog projekta.  To znači da svaki student dobija svog mentora koji će mu pružiti podršku u karijernom i ličnom razvoju i biti prva veza sa poslovnom zajednicom, zatim šansu da stekne prvo radno iskustvo u nekoj od partnerskih organizacija i institucija iz civilnog, poslovnog, akademskog i javnog sektora.