Svečanom projekcijom na medija fasadi Kule Beograd, najviše zgrade u Srbiji i regionu, obeležen je Savindan, jedan od najznačajnijih verskih praznika u Srbiji, posvećen Svetom Savi, prvom srpskom arhiepiskopu, prosvetitelju, diplomati, zakonodavcu i začetniku srpske srednjovekovne književnosti. Osim što ima velike zasluge za utemeljenje Srpske pravoslavne crkve i razvoj duhovnosti u srpskom narodu, Sveti Sava, najmlađi sin velikog župana Stefana Nemanje, sa kojim je podigao manastir Hilandar na Svetoj gori, smatra se i zaštitnikom prosvetnih ustanova, pa se 27. januar u svim školama u Srbiji praznuje i obeležava kao školska slava. U njegovu čast je krajem 18. ili početkom 19. veka spevana Svetosavska himna, čiji su se stihovi ponosno prikazivali na Kuli Beograd, novom simbolu srpske prestonice. Belgrade Waterfront je večerašnjom animacijom još jednom pokazao da s velikom pažnjom pristupa obeležavanju značajnih verskih i državnih praznika u Srbiji i neguje sećanje na njene slavne istorijske ličnosti.

Ako je suditi po simbolici izbora lokacije na kojoj će se održati revije u okviru Serbia Fashion Week-a, koji je od ove godine deo zvaničnog programa najprestižnije svetske nedelje mode - Paris Fashion Week-a, srpsku modu očekuje veliki trijumf. Predstavljanje domaćih dizajnera u gradu svetlosti predviđeno je za 2. marta u velelepnom prostoru La Galerie Bourbon, nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon koja se nalazi nadomak čuvene Trijumfalne kapije. Vitraži, lajsne i plafoni od zlatnih listića, i danas svedoče o veličanstvenosti ovog jedinstvenog prostora. Kroz galerije i salone, mnogi detalji evociraju grb kraljevske kuće Bourbon. U ovom prostoru iz koga je čuveni Antoine de Saint-Ekuperi crpeo inspiraciju za svoj roman Mali Princ, svoje nove kolekcije predstaviće: Suzana Perić, Jelena Malešević, brend Lovely Apple iza koga stoji modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković, potom Aleksandra Dzaković i njena modna linija AKKA. Za kompletne komunikacije i PR zadužena je najprestižnija PR agencija u oblasti mode u Francuskoj L'Appart Paris.

Viber uvodi Poslovni inboks i Komercijalne naloge kako bi unapredio korisničko iskustvo i povećao prisustvo brendova na platformi, ali i dalje zaštitio svoje korisnike od prevaranata. Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima.

U toku humanitarne kampanje MIRIS BOJA čiji je cilj osnaživanje slepe i slabovide dece, prikupljeno je preko million dinara za decu Škole za učenike oštećenog vida “Veljko Ramadanović” iz Zemuna, koja žive u socijalno ugroženim porodicama. Humanitarna kampanja MIRIS BOJA započela je istoimenim događajem 27. oktobra u Hotelu Crowne Plaza u Beogradu, koju su podržali mnogobrojni sponzori.  Tom prilikom je za decu iz ove škole, od prodaje slika i ulaznica, prikupljeno 200.000 dinara i 490.000 dinara direktnih donacija.  Ova sredstva su pretvorena u vaučere za kupovinu robe široke potrošnje u trgovinskom lancu Univerexport i nabavku zimske odeće, obuće i rančeva. Vaučeri i poklon paketi podeljeni su na proslavi  školske slave „Sveti Sava“ 27.januara, kada se donatorima pridružila i SBB fondacija, koja je obezbedila vaučere u vrednosti 243.000 dinara za kupovinu sportske opreme.

Predstavljanje istraživanja Zaprokula od nacionalnog značaja i još jedna u nizu kreativnih radionica koje sprovodimo širom Srbije „Kultura pristupačnosti“ održana je na međunarodnoj konferenciji MUZEJI I INKLUZIJA, u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu. Konferenciju su muzičkim programom otvorili mladi umetnici, učenici Škole za učenike oštećenog vida ,,Veljko Ramadonović“, a pozdravnu reč, uputila je dr Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije MS, čestitajući Zaprokulu na sveobuhvatnom i značajnom istraživanju, koje će pomoći da se muzeji i galerije suoče sa problemom pristupačnosti. U cilju unapređenja kulturnih prava i dobrobiti zajednicem, ali i prevazilaženja prepreka, istraživačice Zaprokula Marijana Milankov i Bogdana Opačić, u nastavku su održale radionicu u vidu „pab-kviza“ na kojoj je publika mogla da se upozna sa trenutnim stanjem u muzejima i galerijama, ali i da čuje značajne predloge za unapređenje i razvoj.

Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima. Sa ciljem da se unapredi komunikacija između brendova i korisnika, Viber uvodi Poslovni inboks na globalnom nivou – poseban prostor na platformi posvećen interakciji između brendova i korisnika, direktno dostupan u ekranu za ćaskanja svakog korisnika.

Otvaranje nove izložbe Prirodnjačkog muzeja „Hilandarski medicinski kodeks i srpska srednjovekovna medicina“ je u četvrtak, 26. januara 2023. u 13 časova u Galeriji Prirodnjačkog muzeja, na Malom Kalemegdanu 5. Izložba ima za cilj da predstavi javnosti medicinska znanja i praksu lečenja ljudi prirodnim lekovitim sredstvima, koja su bila dostupna u srednjem veku u Srbiji. Osnovna medicinska i farmakološka znanja srednjeg veka bila su u početku vezana za manastire i bazirala su se na korišćenju brojnih lekovitih sredstava biljnog, životinjskog i mineralnog porekla. Zapisi o medicinskoj i farmakološkoj praksi vekovima su čuvani u brojnim manastirskim arhivama, ali u novije vreme, ove arhive se otvaraju i podaci se objavljuju u naučnim radovima. Istraživanje Hilandarskog medicinskog kodeksa je od izuzetnog značaja za kulturu i istoriju srpske medicine, farmacije i botanike, jer rasvetljuje brojne činjenice o tom periodu istorije.

Već u februaru Herceg Novi izgleda kao da je stiglo proleće, zahvaljujući čarobnoj mimozi – zaštitnom znaku crnogorskog primorja i čuvenog Praznika mimoze, po kojem su i ovaj grad i Crna Gora prepoznatljivi već više od pola veka. Ovogodišnje izdanje, pored karnevala, fešti, izložbi i mnogih drugih programa, donosi nešto potpuno novo! Specijalitet 54. Praznika mimoze je Winter Flower – jednodnevni muzički događaj pod maskama, u organizaciji Exita i Turističke organizacije Herceg Novi, na kojem će nastupiti maestro svetske house scene, misteriozni Claptone! Najposebniji događaj u Crnoj Gori upotpuniće i muzičko ime regiona bez premca – Konstrakta, i to sa bendom Zemlja Gruva, uz lokalnu podršku mlade i talentovane Kejt i crnogorskih DJ-eva P.S. i Bodzie. Dani mimoze održaće se od 17. februara do 4. marta 2023. godine.

Industrija lepote je na rubu velike transformacije. Potrošači više ne traže samo proizvod koji če učiniti da izgledaju bolje, već koji će doprineti da se i osećaju bolje. Ova promena u načinu razmišljanja dovela je do povećanja potražnje za proizvodima koji nude više od puke koristi za kožu. Švedska kompanija Foreo, koja važi za jednog od vodećih inovatora na polju tehnologije namenjene nezi kože, objavila je svoje viđenje trendova u industriji lepote koji će obeležiti predstojeću godinu, nagoveštavajući veliku transformaciju u industriji i sjedinjavanje trendova u domenima lepote i zdravlja. Negovanje pokožice kao spoljnog dela kože - Pokožica je deo kože koji je u neposrednom kontaktu sa spoljašnjim uticajima koji mogu da imaju negativne posledice po zdravlje naše kože. Zbog toga je negovanje ovog sloja od izuzetne važnosti, jer sprečava da različiti toksini naprave nepredviđenu štetu. Upotreba različitih kozmetičkih sredstava sumnjivog sastava, kao i sredstava za borbu protiv akni, mogu da sadrže kiseline koje slabe pokožicu, čime najveći organ ljudskog organizma postaje osetljiviji na različite iritacije.

Kineski festival svetla će ponovo zasijati i obradovati mnogu decu, ali i odrasle. U Limanski park u Novom Sadu i na Sava Promenadu ispred Galerije u Beogradu od 21. januara do 5. februara stižu svetlosni lampioni kojima se tradicionalno već petu godinu zaredom obeležava proslava kineske Nove godine u Srbiji, na inicijativu našeg umetnika Slobodana Trkulje, koji već godinama radi na kulturnoj razmeni Kine i Srbije. Trkulja, kreativni ambasador Srbije, sa grupom Balkanopolis uživa izuzetnu popularnost u ovoj najmnogoljudnijoj zemlji na svetu, a pre nekoliko dana vratili su se iz Holandije gde su održali devet vrlo uspešnih koncerata sa simfonijskim orkestrom. Podsećamo da je svetlosni spektakl kreirala jedna od vodećih svetskih kompanija za izradu umetničkih lampiona – Zigong Haitjen iz Kine. I ove godine na festivalu će zasijati različite instalacije koje predstavljaju duh tradicije i simbolike drevne Kine kao što su životinjsko carstvo, zmajevi, magični jeleni, čudnovate ribe, afričke živitinje. Kineski festival svetla počinje 21. januara u 17 časova u Novom Sadu i Beogradu. Ulaz za sve posetioce u oba grada je besplatan.

Prvi Muzej viskija & bar u Beogradu, ali i regionu zatvario se 15. januara. Prema prvobitnom planu projekat je trebalo da bude završen 1. decembra, ali zbog interesovanja posetilaca rad je produžen i tokom novogodišnjih praznika. Izuzetno uspešan projekat od otvaranja je ugostio brojne posetioce iz Srbije i regiona u autenitičnoj dorćolskoj gradskoj kući s kraja 19. veka. ,,Stručni vodiči su samo kroz Muzej viskija, ne računajući goste Bara, proveli više od 13.000 posetilaca, od čega je više od 3.500 bilo iz regiona. Svi su imali mogućnost da prošire vidike i saznaju više o istoriji viskija od Mesopotamije do današnjih dana te uživaju u atmosferi nesvakidašnjeg muzeja i ukusima najboljih irskih i drugih viskija. Vikendi su bili rezervisani za muziku i DJ nastupe Oyshe, Mihajla, Une Senić, trija naše poznate muzičarke Nede Nikolić, akustične nastupe i mnoge druge”, rezimiraju iz Muzeja viskija.

Oskarovac Tom Henks u ekranizaciji svetskog bestselera - U domaće bioskope 2. februara stiže ekranizacija bestselera Njujork Tajmsa autora Fredrika Bakmana koja je prethodno već pretvorena u švedski film sa dve nominacije za Oskara. Ostvarenje „Čovek po imenu Oto“ sa Tomom Henksom u glavnoj ulozi, govori o Otou Andersonu, mrzovoljnom udovcu kome radost donosi jedino kritikovanje i osuđivanje svojih komšija. Režiju filma potpisuje Mark Forster po scenariju Dejvida Megija. Henks u filmu igra junaka iz naslova, mrzovoljnog 60-godišnjaka koji uživa da nipodaštava komšije i sve druge koji po njemu rade stvari pogrešno, što su u suštini svi ljudi s kojima uđe u kontakt. Svakog jutra ide u inspekciju po naselju u kom živi. Premešta bicikle i proverava da li je đubre pravilno razvrstano – iako je već nekoliko godina prošlo otkako je razrešen dužnosti predsednika kućnog saveta. Ili otkako je „izvršen prevrat“, kako Henks govori o tome.