Konteh - Sajam poslovnih mogućnosti i stručnih praksi počinje sutra, 21. marta i trajaće 2 dana, do 22. marta a održaće se, tradicionalno već 16. put, u holu Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu! Prvi Konteh održan je davne 2006. godine, a sutra na FTN dolazi preko 30 najuspešnijih kompanija sa naših prostora, iz oblasti inženjeringa koje će svoju oblast rada predstaviti studentima! Cilj sajma jeste da se povežu studenti i kompanije: da studenti pronađu stručnu praksu ili prvi posao, a da kompanije dobiju kvalitetne mlade inženjere. ‘’Sve je spremno za sutrašnji Sajam! Sa nestrpljenjem iščekujemo i studente i kompanije! ’’ - poručuju iz EESTEC-a. Sutra i prekosutra, posetioce očekuje 18 kvalitetnih predavanja, radionica i simulacija razogovora za posao a detaljnije informacije kao i agenda nalaze se na instagram stranici Sajma, a biće i nagradna igra, veliki broj poklona, ali i mnogo zabave za koju će biti zadužena GAME & NGO zona u kojoj će studenti moći da se druže, igraju društvene igre, opuste i zabave!

Nova programska šema televizije B92 startuje u ponedeljak 20.3, a produkcija Film Plus Pictures proizvela je četiri nova formata koja će se emitovati na toj televiziji. Svakog radnog dana od 14.30h biće emitovana emisija „Na kafi sa...“ , talk show sa igranim elementima. Domaćini emisije su Seka Sablić, Zoran Cvijanović i Sandra Bugarski, koji će se smenjivati od ponedeljka do petka. Takođe, svakog radnog dana od 14 časova gledaoce očekuje kviz „3 od 5“, kao i serija „Brak mrak“ od 17.15h. Igranu seriju „Brak mrak“ koja ima 44 epizode režirao je Goran Nikolić. U komičnom sitkomu glavni akteri su bračni par Ljubinka (Ana Bartoli) i Milan (Ivan Ninčić) koji žive u zajednici, a u njihovu kuću stiže veliko nasledstvo koje će promeniti sve. Gastronomski show „Savršeni recept“ sa kuvarom Urošem Ercegovićem biće emitovan nedeljom u 9.05h. Sva četiri projekta osmislio je kreativan tim produkcije Film Plus Pictures, na čelu sa osnivačem i vlasnikom produkcije Nikolom Burovcem.

Akne su jedno od najčešćih oboljenje kože. Oko 90% tinejdžera suočava se sa ovim problemom. Istovremeno, akne se mogu videti i kod osoba u četvrtoj ili petoj deceniji života, znatno češće kod žena. S obzirom da se akne ne javljaju svima istovremeno i u istom obliku, osobe koje ih imaju često se pitaju zašto se to događa baš njima i da li nekom navikom doprinose pogoršanju problema. Govoreći o efikasnosti preparata iz Eucerin ® DERMOPURE linije, specijalno formulisane za čišćenje i negu masne kože sklone aknama, dermatovenerolog, doc.dr Srđan Tanasilović, razrešava dve najčešće dileme koje u tom pogledu imaju osobe čija je koža sklona aknama. Da li je istina da način ishrane, slatkiši i mlečni proizvodi, izazivaju i pogoršavaju stanje bubuljica i mitisera? “Ne postoje zvanični dokazi da hrana direktno utiče na pojavu akni, ali u nekim slučajevima kod osoba koje uz akne imaju i metaboličke poremećaje, na primer insulinsku rezistenciju, ili osoba na sistemskoj terapiji retinoidima, svakako treba redukovati unos slatkiša i lipida.”

Ceremonijom otvaranja, koja će biti održana 21. marta na Centralnom gradskom trgu u Čačku, pod nazivom „Sve boje slobode“, Čačak će i zvanično postati prva nacionalna prestonica kulture za 2023. godinu. Reč je o multimedijalnom spektaklu, prema tekstu Svetislava Jovanova i u režiji Miloša Šarovića, čija je tematska okosnica ideja kulture kao slobode koja simbolizuje duh i mentalitet Čačka: smisao za različitosti, uvažavanje tradicionalnog, otvorenost za novo, a prvenstveno - bunt koji neizbežno dovodi do promene. Program „Čačanske Rodne” 16. marta 2023. godine prestavili su u Beogradu na događaju u Jugoslovenskoj kinoteci: Branko Ćalović, programski direktor projekta srpske prestonice kulture 2023 i direktor Umetničke galerije Nadežda Petrović u Čačku, koja je glavni kooridnator obelažavanja jubela 150 godina Nadežde Petrović, na nacionalnom, regionalnom i svetskom nivou i ujedno;

Povratak u Neobuzdaniju i druge priče za slatku noć, jedinstvena zbirka priča osam autora u izdanju Vulkančića, biće predstavljena publici 25. marta u 17 časova u Ada Mall Shopping Centru (Radnička 9, III sprat). Svi posetioci biće u prilici da upoznaju kreativne autore ove inspirativne knjige za decu I roditelje, kao i da nabave svoj potpisani primerak. Autori priča u knjizi Povratak u Neobuzdaniju i druge priče za slatku noć, koje se zbog izuzetne maštovitosti mogu nazvati i bajkama, jesu: Staša Vukadinović, Ranko Trifković, Ivan Tokin, Jovana Kešanski, Jelena Jovanović, Stefan Tićmi, Bogdan Stevanović i Dušan Pejčić, a za nadasve kreativne ilustracije zaslužna je Andrea Gligorijević.

Švedska kompanija FOREO već treću godinu zaredom pruža svoju podršku udruženju Žena uz ženu koje organizuje karavan Budi hrabra – pregledaj se, opremljen ultrazvučnim aparatom i opremom za dijagnostički pregled. Ova akcija za cilj ima podizanje svesti o važnosti prevencije i ranog otkrivanja ove bolesti kroz pružanje besplatnih preventivnih preglede svim ženama širom Srbije i trajaće u periodu od 15. marta do 12. aprila ove godine. Udruženje je nastalo sa ambicijom da iz borbe sa karcinomom dojke, svaka žena , bilo ona koja je prošla ili prolazi kroz takvo iskustvo, ali i sve zdrave dame, nauče više, otklone nedoumice i dobiju odgovore na mnogo pitanja ili razbiju predrasudu. U cilju daljeg doprinosa osnaživanju žena i podizanju svesti o ranoj dijagnostici raka dojke, Foreo pruža svoju velikodušnu podršku udruženju Žena uz ženu. 

Jedna od čestih dilema u dnevnoj anti-age rutini nege je da li je važno primenjivati dnevnu i noćnu kremu upravo u onom delu dana za koji su namenjene. Mnoge dame do tog pitanja su došle kada su slučajno pomašale bočice i u jutarnjoj žurbi nanele noćnu kremu ili, umorne i pospane, uveče upotrebile dnevnu. Ukoliko se i vama to dogodilo, biće vam sigurno važno da odmah kažemo –vašoj koži se neće desiti ništa što ne želite. Ali, na duže staze, ako to postane vaša praksa, vaša koža neće dobijati ono što joj je, zbog prirodnih procesa koji se odvijaju u koži i spoljašnjih uslova, potrebno baš tokom onog dela dana dok smo aktivni ili dok spavamo. Otkrijte zašto na primeru Eucerin® Hyaluron-Filler dnevnih i noćnih krema koje su, na osnovu dugogodišnjih istraživanja dermatologa i farmaceuta, formulisane za efikasnu anti-age negu prema potrebama kože.  

Konteh - Sajam poslovnih mogućnosti i stručnih praksi koje organizuje studentsko udruženje EESTEC održaće se u utorak i sredu, 21. I 22. marta 2023. godine u holu Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu! Ove godine, na 16. Kontehu, studentima će se predstaviti preko 35 najuspešnijih kompanija sa naših prostora, iz oblasti inženjeringa. ‘’Studenti svih godina i svih smerova su dobrodošli a na Sajmu će moći da se raspitaju i saznaju nešto više o stručnim praksama i zaposlenju u kompanijama koje im se dopadaju! A svaki student ima svoju omiljenu kompaniju! A ako i nema, sigurno će je steći na Kontehu!’’ - poručuju iz EESTEC-a. Organizatori ohrabruju studente da se nikako ne ustručavaju da bilo kojoj kompaniji postave bilo kakvo pitanje. Kompanije su tu zbog studenata a studenti su tu zbog kompanija! 

Znaš li da tvoje lice može da ima preko hiljadu jedinstvenih izraza koji u nekim situacijama mogu da budu čak i jači od reči? Međutim, koliko god nas naše ekspresije čine jedinstvenim, a godine mudrijima, bore i sitne linije koje idu u korak s navedenim, nisu nam omiljene. Sada, zahvaljujući novom NIVEA Q10 serumu za ciljano popunjavanje bora, možete da ih zaboravite! Njegova formula s čistim Q10 ne samo da smanjuje sitne bore za samo 5 minuta već istovremeno dubokim borama pruža efikasan tretman. Upoznajte novi nivo anti-age dejstva uz NIVEA Q10 serum koji podstiče proizvodnju kolagena i bori se protiv bora iznutra. Za samo 2 nedelje sve vrste bora na čelu, području oko očiju i usana te nazolabijalne bore biće vidljivo popunjene, a nakon 4 nedelje čak 50 % bora i vidljivo smanjen. 5 % aktivni kompleks s čistim Q10 i Bioxifill® peptidima direktno prodire u vašu kožu, podstiče proizvodnju kolagena i bori se protiv bora iznutra.

U susret Međunarodnom danu žena, kompanija Lidl Srbija je i ove godine raspisala konkurs „Snažne. Hrabre. Važne.“ koji za cilj ima jačanje položaja žena u poslovnom svetu u Srbiji i promovisanje njihovih proizvoda. Konkurs traje do 31. marta, do kada sve zainteresovane preduzetnice mogu da se prijave kako bi se njihovi proizvodi našli u ponudi u okviru jedne tematske nedelje u preko 65 Lidl prodavnica u Srbiji. Pravo na učešće u konkursu imaju preduzetnice, privredna društva, registrovana poljoprivredna gazdinstva u Srbiji koja se bave proizvodnjom iz segmenta hrane, dodataka prehrani ili kozmetike – proizvoda za negu i lepotu – čiji su vlasnici u potpunosti žene. Sve zainteresovane preduzetnice o detaljima učešća na konkursu i načinu prijave mogu se informisati na zvaničnom sajtu kompanije www.lidl.rs.

U  Galeriju stiže Čarobnjački svet (Wizarding World). Od petka, 10. marta, do nedelje, 9. aprila, posetioci najvećeg šoping centra u regionu imaće priliku da istraže očaravajuće tematske sadržaje inspirisane kultnim scenama iz čuvenog serijala filmova o Hariju Poteru. Harry Potter: Istraži Hogvorts kroz Galeriju je rezultat odlične saradnje između Warner Bros. Themed Entertainment, Galerije i EventBox-a. Ovo je idealna prilika da se proslavi Čarobnjački svet. Odmah po ulasku u tematski park, posetioci će moći da vide fantastičnu repliku Hogvorts ekspres voza, da razgledaju Hagridovu kolibu, kao i da se oprobaju u igri inspirisanoj bacanjem kvafl lopte i kvidičom. Posetioci će takođe moći da uživaju u neverovatnim prizorima istražujući vinjetu inspirisanu Zabranjenom šumom i fotografišu se sa magičnim stvorenjima skrivenim u drveću.

Prema istraživanjima Zaprokula, jedine institucije kulture koja se bavi trendovima i aktuelnim stanjem u kulturi, rodna ravnopravnost u kulturi Srbije se stalno unapređuje, ali je neophodno da žene budu još vidljivije i međusobno povezanije. „Žene u javnim ustanovama kulture“, najsveobuhvatnija, statistička studija o položaju žena u kulturi pokazala je konstantu da su žene u kulturi dominantnije od muškaraca, i da je u njoj zaposleno čak 59% žena. Žene su u većoj meri i posetioci kulturnih dešavanja, pa tako 61% žena posećuje pozorišta naspram 39% muškaraca, dok su u muzejima brojke još veće – 63% žena prema 37% muškaraca. Žene češće čitaju i češće posećuju biblioteke, a tipičan profil takve čitateljke je mlada, visokoobrazovana žena, stanovnica urbanog područja.