Kineski festival svetla, koji je i ove godine doneo radost i šarenilo Novom Sadu i Beogradu završen je 5. februara. Tradicionalno već petu godinu zaredom obeležena je proslava kineske Nove godine u Srbiji, na inicijativu našeg umetnika Slobodana Trkulje. U momentu kada smo u Srbiji dočekali kinesku Novu godinu uz svetleće lampione, Trkulja, koji već godinama radi na kulturnoj razmeni Kine i Srbije, nastupio je u najgledanijem šou na planeti, na gali Prolećnog Festivala na kineskoj televiziji CCTV, koji je uživo i putem interneta pogledan preko 11 milijardi puta i time oborio sve rekorde! Predstavio je Srbiju pesmom “Tamo Daleko” u pratnji kineske i svetske pijanističke zvezde, slavnog Lang Langa. Uz različite instalacije koje predstavljaju duh tradicije i simbolike drevne Kine kao što su životinjsko carstvo, zmajevi, magični jeleni, čudnovate ribe, afričke živitinje i druge, posetioci su dočekali kinesku Novu godinu i uživali u izložbi više od dve nedelje u Limanskom parku u Novom Sadu i na Sava Promenadi ispred Galerije u Beogradu.
Snažna poruka o važnosti obavljanja preventivnih pregleda koji vrlo često mogu biti presudni za rano otkrivanje bolesti i spasavanje ljudskih života upućena je sa Kule Beograd, novog simbola srpske prestonice, povodom 4. februara, Svetskog dana borbe protiv raka. Maligne bolesti su jedan od najvećih zdravstvenih problema današnjice zbog velike učestalosti i visoke stope smrtnosti, kao i zbog značajnih troškova lečenja, a poražavajući podaci govore da od različitih vidova ove opake bolesti u Srbiji godišnje oboli više od 40.000 ljudi, te da rak odnosi više od 20.000 ljudskih života. Upravo kako bi se u javnosti povećala svest o važnosti brige o zdravlju, na medija fasadi Kule Beograd, najviše zgrade u Srbiji i regionu, putem specijalno osmišljene animacije u čijem središtu se nalazila simbolična ljubičasta mašnica, poručeno je: „Rana prevencija i rano otkrivanje spasavaju život! Čuvaj se i voli sebe zbog svih koji te vole.“
Pozivamo sve radnice u kulturi, umetnice, preduzetnice u sektoru kreativnih industrija i drugim angažovanim ženama u polju kulture i umetnosti u Srbiji da se pridruže u subotu 4. i 11. februara od 11-13h, na onlajn besplatnoj savetodavnoj podršci iz oblasti PR-a i digitalnog marketinga - 4.2. 2023. i finansijskog upravljanja - 11. 2. 2023. Nakon održavanja početnih seminara na teme PR-a i digitalnog marketinga, kao i finansijskog upravljanja, krajem decembra 2022. otvoren je novi format u vidu pružanja podrške o konkretnim nedoumicama i pitanjima kroz besplatnu savetodavnu podršku. Mladen Savković, konsultant iz oblasti PR-a i digitalnog marketinga i Nataša Todorović, preduzetnica i finansijska savetnica, biće na raspolaganju za pitanja, nedoumice, i pomoći radnicama u kulturi i preduzetnicama. Ukoliko imate konkretna pitanja iz PR-a, marketinga i finansija u vezi sa vašim radom u kulturi, umetnosti i kreativnim industrijama, ovo je prava prilika da ih postavite!
Učestvujte u konkursu povodom Dana zaljubljenih i iznenadite svoju voljenu osobu na najlepši mogući način! <3 Voleti i biti voljen – ima li lepšeg i uzvišenijeg osećanja. Ljubav ne treba da se krije i zato vas pozivamo da u susret Danu zaljubljenih učestvujete u jedinstvenoj proslavi ljubavi na Kuli Beograd. Na medija fasadi najviše zgrade u prestonici i regionu možda zasija poruka koju ste baš vi uputili voljenom biću. Budite nežni, maštoviti, autentični i odvažni! Pozivamo vas da do ponedeljka, 6. februara na našoj zvaničnoj Instagram stranici u komentaru ostavite kratku ljubavnu poruku, ne dužu od deset reči, koju ste posvetili svom dragom ili dragoj. Trideset najlepših i najoriginalnijih poruka biće emitovano 14. februara na vrhu Kule u slavu ljubavi. Oni koji se odvaže da krunišu ljubav prosidbom na najvišoj zgradi u regionu mogu podeliti sa nama svoje ljubavne priče, a mi ćemo odabrati najzanimljiviju i nagraditi ovaj par specijalnim iznenađenjem.
Otvaranje izložbe "Arhitektura" profesora Borisa Podreke zakazano je za 30. januar u 18 časova u Muzeju primenjene umetnosti. Beogradska izložba Borisa Podreke sastoji se, pre svega, od arhitektonskih rešenja, uglavnom izvedenih u Evropi, Americi i Aziji, a među njima se može naći i nekolicina idejnih rešenja. Osim arhitektonskih projekata, arhitekta će po prvi put beogradskoj publici pokazati i svoja likovna dela i dela iz primenjene umetnosti. Likovna dela radjena su u tehnici akrilika. Poređana su po ciklusima od 6 slika koje istražuju prostor, teksturu, svetlost i ostale segmente teorije forme, kroz specifičnu likovnost i slobodu slikarske četkice sa jakim grafičkom potezom u osnovi. Na oko 400 originalnih autorskih dela, koliko ih je Podreka izradio do sada, sažeti pregled njegovog načina rada podrazumeva sledeće: u svakom projektnom zadatku, on pomno analizira istoriju, gradsku celinu, strukturu, svetlost i prostor trudeći se da svojom autorskom arhitekturom ne naruši već postavljeno okruženje...
Svečanom projekcijom na medija fasadi Kule Beograd, najviše zgrade u Srbiji i regionu, obeležen je Savindan, jedan od najznačajnijih verskih praznika u Srbiji, posvećen Svetom Savi, prvom srpskom arhiepiskopu, prosvetitelju, diplomati, zakonodavcu i začetniku srpske srednjovekovne književnosti. Osim što ima velike zasluge za utemeljenje Srpske pravoslavne crkve i razvoj duhovnosti u srpskom narodu, Sveti Sava, najmlađi sin velikog župana Stefana Nemanje, sa kojim je podigao manastir Hilandar na Svetoj gori, smatra se i zaštitnikom prosvetnih ustanova, pa se 27. januar u svim školama u Srbiji praznuje i obeležava kao školska slava. U njegovu čast je krajem 18. ili početkom 19. veka spevana Svetosavska himna, čiji su se stihovi ponosno prikazivali na Kuli Beograd, novom simbolu srpske prestonice. Belgrade Waterfront je večerašnjom animacijom još jednom pokazao da s velikom pažnjom pristupa obeležavanju značajnih verskih i državnih praznika u Srbiji i neguje sećanje na njene slavne istorijske ličnosti.
Ako je suditi po simbolici izbora lokacije na kojoj će se održati revije u okviru Serbia Fashion Week-a, koji je od ove godine deo zvaničnog programa najprestižnije svetske nedelje mode - Paris Fashion Week-a, srpsku modu očekuje veliki trijumf. Predstavljanje domaćih dizajnera u gradu svetlosti predviđeno je za 2. marta u velelepnom prostoru La Galerie Bourbon, nekadašnjoj rezidenciji španske kraljevske porodice Bourbon koja se nalazi nadomak čuvene Trijumfalne kapije. Vitraži, lajsne i plafoni od zlatnih listića, i danas svedoče o veličanstvenosti ovog jedinstvenog prostora. Kroz galerije i salone, mnogi detalji evociraju grb kraljevske kuće Bourbon. U ovom prostoru iz koga je čuveni Antoine de Saint-Ekuperi crpeo inspiraciju za svoj roman Mali Princ, svoje nove kolekcije predstaviće: Suzana Perić, Jelena Malešević, brend Lovely Apple iza koga stoji modni dvojac Jelena Zorić i Milica Tričković, potom Aleksandra Dzaković i njena modna linija AKKA. Za kompletne komunikacije i PR zadužena je najprestižnija PR agencija u oblasti mode u Francuskoj L'Appart Paris.
Viber uvodi Poslovni inboks i Komercijalne naloge kako bi unapredio korisničko iskustvo i povećao prisustvo brendova na platformi, ali i dalje zaštitio svoje korisnike od prevaranata. Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima.
U toku humanitarne kampanje MIRIS BOJA čiji je cilj osnaživanje slepe i slabovide dece, prikupljeno je preko million dinara za decu Škole za učenike oštećenog vida “Veljko Ramadanović” iz Zemuna, koja žive u socijalno ugroženim porodicama. Humanitarna kampanja MIRIS BOJA započela je istoimenim događajem 27. oktobra u Hotelu Crowne Plaza u Beogradu, koju su podržali mnogobrojni sponzori. Tom prilikom je za decu iz ove škole, od prodaje slika i ulaznica, prikupljeno 200.000 dinara i 490.000 dinara direktnih donacija. Ova sredstva su pretvorena u vaučere za kupovinu robe široke potrošnje u trgovinskom lancu Univerexport i nabavku zimske odeće, obuće i rančeva. Vaučeri i poklon paketi podeljeni su na proslavi školske slave „Sveti Sava“ 27.januara, kada se donatorima pridružila i SBB fondacija, koja je obezbedila vaučere u vrednosti 243.000 dinara za kupovinu sportske opreme.
Predstavljanje istraživanja Zaprokula od nacionalnog značaja i još jedna u nizu kreativnih radionica koje sprovodimo širom Srbije „Kultura pristupačnosti“ održana je na međunarodnoj konferenciji MUZEJI I INKLUZIJA, u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu. Konferenciju su muzičkim programom otvorili mladi umetnici, učenici Škole za učenike oštećenog vida ,,Veljko Ramadonović“, a pozdravnu reč, uputila je dr Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije MS, čestitajući Zaprokulu na sveobuhvatnom i značajnom istraživanju, koje će pomoći da se muzeji i galerije suoče sa problemom pristupačnosti. U cilju unapređenja kulturnih prava i dobrobiti zajednicem, ali i prevazilaženja prepreka, istraživačice Zaprokula Marijana Milankov i Bogdana Opačić, u nastavku su održale radionicu u vidu „pab-kviza“ na kojoj je publika mogla da se upozna sa trenutnim stanjem u muzejima i galerijama, ali i da čuje značajne predloge za unapređenje i razvoj.
Rakuten Viber, globalni lider u domenu privatne i bezbedne razmene poruka, najavljuje uvođenje dve važne globalne inovacije kao deo nove faze evolucije u interakciji između brendova i korisnika unutar svoje aplikacije. Nova ponuda će sadržati Poslovni inboks i pretražive Komercijalne naloge kao narednu fazu u realizaciji Viberove dugoročne strategije prerastanja u super-aplikaciju. Iz podataka dostupnih istraživanja, saznaje se da 71% korisnika očekuju od kompanija da im pruže mogućnost za personalizovane interakcije, dok 82% kompanija planiraju da implementiraju strategiju koja pruža veću vrednost korisnicima kroz ponudu ciljnih usluga. Kada se u vidu imaju i korisnici i kompanije – Viberove nove funkcionalnosti predstavljaju važan korak napred u pružanju unapređenog korisničkog iskustva i interakcije sa brendovima. Sa ciljem da se unapredi komunikacija između brendova i korisnika, Viber uvodi Poslovni inboks na globalnom nivou – poseban prostor na platformi posvećen interakciji između brendova i korisnika, direktno dostupan u ekranu za ćaskanja svakog korisnika.
Otvaranje nove izložbe Prirodnjačkog muzeja „Hilandarski medicinski kodeks i srpska srednjovekovna medicina“ je u četvrtak, 26. januara 2023. u 13 časova u Galeriji Prirodnjačkog muzeja, na Malom Kalemegdanu 5. Izložba ima za cilj da predstavi javnosti medicinska znanja i praksu lečenja ljudi prirodnim lekovitim sredstvima, koja su bila dostupna u srednjem veku u Srbiji. Osnovna medicinska i farmakološka znanja srednjeg veka bila su u početku vezana za manastire i bazirala su se na korišćenju brojnih lekovitih sredstava biljnog, životinjskog i mineralnog porekla. Zapisi o medicinskoj i farmakološkoj praksi vekovima su čuvani u brojnim manastirskim arhivama, ali u novije vreme, ove arhive se otvaraju i podaci se objavljuju u naučnim radovima. Istraživanje Hilandarskog medicinskog kodeksa je od izuzetnog značaja za kulturu i istoriju srpske medicine, farmacije i botanike, jer rasvetljuje brojne činjenice o tom periodu istorije.
Još članaka...
- Uskoro 54. Praznik mimoze u Herceg Novom
- 5 trendova u industriji lepote koji će obeležiti 2023. godinu
- Kineski festival svetla i ove godine u Beogradu i Novom Sadu
- Muzej viskija prema planu zatvoren 15. januara
- Komedija sa elementima drame „Čovek po imenu Oto“ stiže u bioskope
- Jeste li već odustali od novogodišnjih odluka?
- Zimski Dečji naučni kamp 2023 – Biologija na struju
- 10 godina Vulkan izdavaštva uz 10 specijalnih izdanja i maksimalne popuste
- 20. Beogradski festival igre - Zajedno, mi slavimo igru
- MAC i UNICEF udruženo za poboljšanje mentalnog zdravlja mladih
- Božićno selo u Galeriji otvara vrata za mališane
- DOČEK NOVE GODINE U BEOGRADU NA VODI