U petak, 23. septembra, u hotelu Crowne Plaza održava se konferencija Original Boost, u organizaciji platforme Original Fondacije Novak Đoković. Cilj konferencije Original Boost jeste da predstavi vrednosti i ideje koje dolaze sa ovih prostora, kao i uspešne preduzetnike koji su razvili svoje kompanije i proizvode, ali i da motiviše mlade ljude da se usude da ostvare svoje poslovne snove i ambicije, te ih edukuje da se što bolje pripreme za naredne korake u razvoju svojih biznisa. Učesnici i predavači na konferenciji Original Boost biće, pored uspešnih preduzetnika, izuzetni stručnjaci iz oblasti razvoja poslovanja, angel investori, mentori na razvoju startapa, marketinški eksperti i mnogi drugi. Prijave - ovde >>

Nova sezona naučnih radionica "Molekul" centra, u Muzeju nauke i tehnike, počinje 17. septembra 2022. godine. Dečije radionice imaju za cilj da decu svake nedelje kroz razlicite naučne oblasti, uvedu u zabavni i edukativni svet naučnih pojmova koji ih okružuju. Za godinu dana postojanja, programi “Molekul” centra okupili su oko 1300 polaznika. Uz podršku Fizičkog fakulteta u Beogradu i Muzeja nauke i tehnike, uz savremenu opremu, u sjajnom ambijentu, "Molekul" vodi sve mlade naučnike na fenomenalno putovanje upoznavanja čitavog univerzuma. Kroz eksperimente, laboratorijske vežbe, radionice iz fizike i astronomije, polaznici otkrivaju uzbudljivu stvarnost koja ih svuda okružuje. "Molekul" spaja inovativni pristup učenju, znanje i istraživačko iskustvo kako bi se kod dece dodatno razvila naučna intuicija i svaku školsku godinu dopunjava svežim znanjem koje se lako usvaja i motiviše za dalji razvoj. 

Iako su karantinske mere koje su uvođene početkom pandemije sada iza nas, onlajn školovanje promenilo je prirodu obrazovanja: svi učesnici uključeni su u školski sistem putem najnovije tehnologije i novih procesa koji su pomogli u ostvarivanju boljih rezultata. Oblast obrazovanja konstantno evoluira i digitalizaciju vidi kao sredstvo za napredak – zato se kombinuju najbolje prakse onlajn obrazovanja i obrazovanja uživo. Upravo tu je prostor za aplikacije za razmenu poruka – one nude efektan i lako dostupan način za najadekvatnije iskustvo učenja, kao i za konstantno usklađivanje između svih aktera. Viber je jedna od platformi za poruke i glasovnu komunikaciju koja se najviše koristi širom sveta – ona nudi obilje opcija kao što su kanali, grupni video pozivi i grupni četovi, zajedno sa novim tehnologijama „proširene realnosti“ (eng: Augmented Reality) i ostalih vizuelnih alatki, a posebno je značajan dodatni sloj sigurnosti komunikacije zahvaljujući enkripciji s-kraja-na-kraj.

Pregled, interpretacija i rekonstrukcija master i doktorskih umetničkih radova studenata scenskog dizajna na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, od 2013. do 2022. godine. Otvaranje izložbe: četvrtak, 15. septembar u 19 časova sa izvođenjem rada Đurđine Samardžić Sinestetički registar. Kustosi: Tatjana Dadić Dinulović, Sanja Maljković i Aleksandra Pešterac. Autori: Dragana Baćović, Monika Bilbija, Daniela Dimitrovska, Zoja Erdeljan, Jelena Janev, Aleksandra Rakić, Đurđina Samardžić, Vladimir Savić, Milica Stojšić, Aleksandra Tatić, Maja Vilić, Dragana Vilotić, Jelena Vukmanović i Miroslav Živanov. Prekrajanje je performativna izložba posvećena rekonstrukciji i reinterpretaciji 14 odabranih izvedenih master i doktorskih umetničkih radova iz oblasti scenskog dizajna sa Odseka za umetnost i dizajn Departmana za arhitekturu i urbanizam Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu.

Kompanija Lidl Srbija pokrenula je svoj novi ekološko-humanitarni projekat „Dobro se reciklažom vraća“ koji omogućava potrošačima da vraćanjem na reciklažu PET i ALU ambalaže pića u aparate postavljene u 3 Lidl prodavnice, pored doprinosa očuvanju životne sredine, doniraju sredstva fondaciji „Budi human“.  Za svaku vraćenu PET ili ALU Lidl ambalažu ubačenu u aparat, kompanija donira po 5 dinara fondaciji. Dva aparata za vraćenu ambalažu pića postavljena su u Lidl prodavnicama u Novom Sadu, na adresama Bulevar vojvode Stepe 2 i Temerinska 98A, dok je treći postavljen u prodavnici u Nišu u ulici Vizantijski bulevar 47. Ovi aparati prihvataju PET i ALU ambalažu isključivo od proizvoda kupljenih u Lidl prodavnicama, koje sistem registruje pomoću bar koda.

Parfem ARMANI CODE je početak modernog razdoblja u svetu muških mirisa Giorgio Armani. Avangardni duh parfema ARMANI CODE razbija zastarele arhetipove muževnosti i naglašava vrednost izražavanja i autentične poistovećenosti. Parfem ARMANI CODE odraz je srži razvijene i moderne muževnosti zahvaljujući svojoj novoj, inovativnoj bočici koja ostavlja utisak, novom mirisnom sastavu i predanošću održivosti. Parfem ARMANI CODE odražava savremenog muškarca, muškarca koji ispisuje nova pravila muževnosti i neprestano se kreće prema napred. Snažan ali nežan, parfem ARMANI CODE donosi redizajnirani prepoznatljivi miris originalnog mirisa ARMANI CODE.

U sredu 14.septembra u 12 časova Klinici za dermatovenerologiju Univerzitetskog kliničkog centra Srbije biće uručeno 10 ručnih dermoskopa, aparata koji omogućavaju uvid u promene na koži koje se ne mogu videti golim okom. Opremljenost ordinacija dermoskopima doprinosi povećanju broja ranootkrivenih melanoma, najopasnijeg raka kože koji se, ukoliko se otkrije na vreme, veoma uspešno leči jednostavnom hiruškom intervencijom. Pored melanoma, dermoskopi omogućavaju i otkrivanje nemelanomskih kancera kože, kao i prekanceroznih promena kože, te su neophodni u radu dermatoloških ordinacija.

Kažu da je ovo najlepše doba godine, a sada su božićni praznici i službeno proglašeni najboljim periodom za prosidbu. Na prvom mestu najpopularnijih dana u godini za prosidbu sa 32 posto glasova našao se Badnji dan, a Noć veštica je na petom mestu, odmah iza novogodišnje noći, pokazuju rezultati jedne britanske ankete. Istraživanje je takođe pokazalo da je gotovo 17 odsto muškaraca u Velikoj Britaniji već zaprosilo neku ženu, a ima i onih koji su sudbonosno pitanje postavili pet puta ili čak više. Pedeset i jedan posto žena želi da ih partner jednostavno pita "Da li želiš da se udaš za mene?", a 15 posto žena misli da je najbolje iskoristiti moderne tehnologije - 29 odsto žena volelo bi da ih partner zaprosi putem i-mejla. Popularan je i SMS (27 posto), a prosidba preko telefona na poslednjem je mestu. Zanimljivo, 65 posto muškaraca veruje da bi rekli “ne“ kada bi ih zaprosila njihova devojka. Međutim, nije svima Božić vreme dobrote: tri četvrtine Britanaca veruje da je sasvim u redu da se veza prekine u danima nakon Božića, piše MailOnline.

Polovinom septembra u Srbiju dolazi nagrađivana italijanska književnica Rozela Postorino (Rosella Postorino), autorka bestseler romana U vučjoj jazbini (At the Wolf's Table), koji je preveden na 17 jezika. Postorino će boraviti u Beogradu na predstavljanju svoje knjige kao gost izdavačke kuće Vulkan izdavaštvo. Promocija knjige održaće se 18. septembra u 18 sati u knjižari Vulkan (Trg republike broj 5). Postorino će, dan pre toga, 17. septembra, biti gost trećeg po redu događaja Noć književnosti u Novom Sadu. Prethodni romani Rozele Postorino doneli su joj više prestižnih nagrada u Italiji, ali je knjiga U vučjoj jazbini njen prvi roman koji je odmah nakon objavljivanja 2018. godine izazvao svetsku pažnju. U pitanju je priča o običnim ljudima koji zahvaćeni vrtlogom burnih vremena proživljavaju emotivne i moralne uspone i padove u želji da sačuvaju goli život.

U subotu, 10. 09. 2022. godine u 16 časova počinje 4. VREMEPLOV - festival animiranih sećanja koji će se održati u Arhivu Vojvodine,Žarka Vasiljevića 2a, Novi Sad. Glavna ciljna grupa su nam đaci, uzrasta od 7 do 18 godina. Ovogodišnja tema festivala Vremeplov je Dunav, Novi Sad. Vremeplov je portal i festival kulturno-istorijskih i ličnih sećanja na Novi Sad, predstavljenih sa drugačijeg umetničkog i kulturološkog aspekta kroz formu najnovijih medija ali uz upoznavanje i upotrebu zaboravljenih formi. Festival će se održavati svake druge subote u septembru u Novom Sadu u organizaciji i produkciji Udruženja za video umetnost Videomedeja. Vremeplov je namenjen posetiocima svih uzrasta a glavna ciljna grupa su nam deca i mladi. Svako festivalsko izdanje ima specifičnu temu vezanu za Novi Sad. Osnovna ideja je uključivanje što većeg broja građana u kulturne tokove i očuvanje kulturne baštine kroz digitalizaciju i najnovije forme i medije. 

Prodaja karata za festival od 1. septembra! - U Beogradu je održana druga redovna konferencija za medije povodom najave 56. izdanja Bitefa, koje će se održati od 23. septembra do 2. oktobra, uz devet predstava iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Velike Britanije u glavnom programu. Na konferenciji, održanoj danas u Docker Brewery and Beer Garden, na kojoj su učestvovali direktor Bitefa Miloš Latinović, umetnički direktor Ivan Medenica, šef za informisanje, komunikaciju i medije Delegacije EU u Srbiji Pol-Anri Prese, direktor British Council-a za Srbiju i Zapadni Balkan Piter Braun, direktor Gete instituta Frank Bauman i direktor Francuskog instituta Stanislas Pjere, govorilo se o celokupnom programu festivala i najavljen je početak prodaje karata za 1. septembar.

Kiehl’s Since 1851, kultni američki brend specijalizovan za kreiranje formula za negu kože i kose, 1. septembra otvorio je svoju četvrtu prodavnicu u Srbiji, a prvu prodavnicu u Novom Sadu, u tržnom centru Promenada. Kiehl’s je postao prepoznatljivo ime u industriji nege kože od otvaranja prve originalne apoteke u Njujorku 1851. godine, jer svojim kupcima nudi najfinije formulacije izrađene na temelju novih naučnih saznanja i jedinstveno delotvornih prirodnih sastojaka. Sa dolaskom na tržište Srbije 2019. godine i otvaranjem prodavnice u TC Ada Mall, prodavnice u Galeriji Belgrade, prodavnice u TC Ušće i online prodavnice www.kiehls.rs, Kiehl's je obradovao mnoge ljubitelje ovog kultnog američkog brenda za negu kože. Brend nastavlja širenje prodajne mreže, otvaranjem četvrte po redu prodavnice u Srbiji, a prve u Novom Sadu, u tržnom centru Promenada.