Prema preliminarnim, nerevidiranim, podacima like-for-like prodaja kompanije METRO AG u Q1 2018/19 porasla je za 2.3% u odnosu na prethodnu godinu. „U prvom kvartalu 2018/19, METRO je postigao najbolji razvoj like-for-like prodaje u 6 kvartala. Gotovo svi segmenti su pozitivno doprineli u ovom rezultatu. Mere uvedene u Rusiji pokazale su pozitivne rezultate, a like-for-like prodaja je bila samo neznatno negativna. Potvrđujemo našu prognozu za finansijsku godinu 2018/19”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora. Zbog negativnih valutnih efekata u Rusiji i istočnoj Evropi, ukupna prodaja je pala za -0.6%, na 8 milijardi evra. Međutim, ukupna prodaja u domaćoj valuti porasla je za 2.1%.

•    Like-for-like prodaja porasla 2.3% u Q1 2018/19
•    Snažan rast u istočnoj Evropi (+6.4%) i Aziji (+5.9%)
•    Like-for-like prodaja u Rusiji snižena samo -2.4%
•    Rast prodaje u Q1 2018/19 u skladu sa prognozom za kompletnu finansijsku godinu 2018/19


METRO                                           Q1 2017/18                   Q1 2018/19       
                               
                           
Prodaja (€ milijardi)                       8.1                                  8.0       
                               
Promena (€)                                    0.4%                             -0.6%       
                               
Promena (lokalna valuta)             2.1%                               2.1%       
                               
Like-for-like                                     1.0%                                2.3%       
(lokalna valuta)                   
                           

Pokretači rasta u istočnoj Evropi i Aziji

Rast METRO like-for-like prodaje od 2.3% u Q1 2018/19 u najvećem delu je bio vođen snažnim razvojem u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji, i podržan je blagim pozitivnim dnevnim efektom. Oba segmenta nastavila su rast na visokom nivou od 6.4% (istočna Evropa bez Rusije) i 5.9% (Azija). U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za -2.4%, ali uz kontinuirana poboljšanja na mesečnom nivou. Na razvoj je pozitivno uticao atraktivan cenovni model, kao i proširenje franšiznog formata Fasol.

U Nemačkoj, METRO je pokazao blagi pad like-for-like prodaje od -0.2% u odnosu na visoku uporednu bazu od 2.3% u prethodnoj godini. U zapadnoj Evropi prodaja je porasla za 1.0% zbog dobrog razvoja HoReCa poslovanja.

Rast prodaje u većini zemalja bio je vođen segmentima Hrane i HoReCa. Dostava je nastavila sa uspešnim razvojem i udeo u prodaji se dodatno povećao.

Na dan 31. decembar 2018. godine, prodajna mreža je obuhvatala 771 prodavnicu, što je 11 prodavnica više nego na isti datum prethodne godine. U Q1 2018/19 otvorene su dve prodavnice, jedna u Kini i jedna u Turskoj.

METRO je vodeća međunarodna veleprodajna kompanija sa prehrambenim i neprehrambenim asortimanima, specijalizovana za potrebe hotela, restorana i ugostitelja (HoReCa), kao i nezavisne trgovace. Širom sveta, METRO ima oko 24 miliona kupaca koji imaju izbor da kupuju u jednoj od prodavnica velikog formata, naručuju online uz preuzimanje porudžbine u prodavnici, ili da se odluče za dostavu. Dodatno, METRO podržava konkurentnost preduzetnika i privatnih biznisa kroz digitalna rešenja i time doprinosi kulturnom diverzitetu u maloprodaji i ugostiteljstvu. Održivost je ključni stub poslovanja kompanije METRO. METRO je poslednje četiri godine bio sektorski lider po Dow Jones Indeksu održivosti. Kompanija posluje u 35 zemalja i zapošljava više od 150.000 ljudi širom sveta. U finansijskoj godini 2017/18, METRO je ostvario prodaju od 36.5 milijardi evra. U septembru 2018. godine METRO AG je pokrenuo postupak divestiranja za prehrambeni maloprodajni lanac Real sa 34.000 zaposlenih. Za više informacija, molimo posetite www.metroag.de