Kompanija Telekom Srbija dodelila je nagrade, vredne mobilne telefone, timovima srednjoškolaca koji su izradili najbolje aplikacije za mobilne uređaje u okviru 8. mts app konkursa. Prezentacija aplikacija održana je u beogradskom Startit centru, a kao najbolje prema oceni žirija izdvojile su se Cipher, tima „Hemičar i robotičar“ iz Matematičke gimnazije iz Beograda, Collector koju je napravio „kollTeam“ iz gimnazije „Bolyai“ iz Sente, zatim aplikacija H-Work tima „MAP“ iz gimnazije „Bora Stanković“ iz Niša, i aplikacije virSpeak i Flux timova „SouthSerbia Džiberi“ i „Baltazar“ iz gimnazije „Svetozar Marković“ iz Niša.
„Izuzetno smo ponosni na đake koji su i ove godine uložili veliki trud da uz svoje školske obaveze izrade kvalitetne i vredne aplikacije. I ovoga puta pokazalo se da imamo generaciju spremnu da ozbiljno odgovori na zahteve konkursa, pokazujući pri tom veliku kreativnost i maštovitost u stvaranju aplikacija koje imaju praktičnu primenu i predstavljaju gotov proizvod. Na ovaj način podstičemo novu generaciju Telekomovih pokretača“, izjavila je Marija Bošković, direktorka Sektora za odnose s javnošću Telekoma Srbija i dodala da je mts app konkurs jedan od vodećih projekata u okviru kampanje „Pokrećemo pokretače“ kojim Telekom Srbija nastoji da osnaži institucije i pojedince da u svom okruženju iniciraju pozitivne promene i motivišu druge da krenu tim putem.
Telekom Srbija od 2011. sa uspehom organizuje mts app konkurs namenjen učenicima gimnazija koje rade prema programu za talente na polju matematike, informatike i računarstva. Broj učesnika i kvalitetnih aplikacija povećava se svake godine, tako da je ovog puta 28 timova iz gimnazija u Senti, Novom Sadu, Beogradu i Nišu predstavilo 29 aplikacija.
Pored kriterijuma kao što su originalnost ideje, kompleksnost rešenja, inovativnost i funkcionalnost, žiri je u obzir uzeo i društveno odgovornu namenu aplikacija, kao i njihov doprinos unapređenju upotrebe mobilnih telefona i uređaja. Pet timova iz Srbije koji su izradili najbolje aplikacije naći će se u konkurenciji sa pobedničkim timovima iz Bosne i Hercegovine i Crne Gore u okviru „Regionalnog app izazova“ koji se ove godine održava u Podgorici. Pobednike „Regionalnog app izazova“ očekuje poseta jednoj od vodećih IoT konferencija u Berlinu, a biće dodeljena i specijalna nagrada za inovativnost.
Sa idejom mts app konkursa do sada je upoznato 2000 učenika, a 135 timova prezentovalo je 141 aplikaciju. Konkurs je uvršten u selekciju prestižne evropske organizacije CSR Europe, a podržava ga i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Opisi pobedničkih aplikacija:
Cipher – tim „Hemičar i robotičar“, Matematička gimnazija, Beograd „Cipher“ je aplikacija koja omogućava brzo i intuitivno šifrovanje podataka ključem.
Collector - tim „kollTeam“, gimnazija „Bolyai“, Senta
„Collector“ aplikacija namenjena je daljinskoj kontroli solarnog kolektora napravljenog sa ciljem smanjenja potrošnje električne energije i zaštite životne sredine. Pomoću aplikacije se mogu kontrolisati parametri kolektora i pratiti informacije poput temperature i količine sunčeve svetlosti, dok se njen pun potencijal daljim razvijanjem može iskoristiti za kontrolisanje kućnih uređaja, poput centralnog grejanja i sistema za hlađenje.
Flux – tim „Baltazar“, gimnazija „Svetozar Marković“, Niš
Flux je aplikacija koja služi za olakšano korišćenje telefona u svakodnevnici, kao i organizaciju dnevnih obaveza. Fluks aplikacija konstanto komunicira sa bazom podataka i time prilagođava informacije potrebama korisnika.
H-Work – tim MAP, gimnazija „Bora Stanković“, Niš
Aplikacija H-Work brzo i lako omogućava majstorima da pronađu poslove za koje su specijazivovani ili učenicima srednjih stručnih škola da pronađu praksu. Sa druge strane, aplikacija H-Work istovremeno pomaže građanima da brzo i lako pronađu majstore za određene popravke.
virSpeak – SouthSerbia Džiberi, gimnazija „Svetozar Marković“, Niš
Aplikacija virSpeak napravljena je sa ciljem da se unapredi mogućnost komunikacije korisnika mobilnih uređaja sa Android operativnim sistemom. Aplikacija omogućava verbalnu i gestikularnu kominikaciju preko simuliranog trodimenzionalnog okruženja, deljenje fajlova i kratkih poruka, kao i prenos animacija i ostalih sadržaja.