METRO petu godinu za redom belezi rast like-for-like prodaje
Prema izveštaju o godišnjim finansijskim rezultatima za 2017/18 kompanija METRO, specijalizovana za veleprodaju i maloprodaju prehrambenih proizvoda, povećala je svoju like-for-like prodaju u lokalnoj valuti za 1.3%, petu uzastopnu godinu. Ovaj rezultat ostvaren je u 35 zemalja kroz Cash & Carry i segment usluge dostave. Usled negativnih valutnih kretanja u Rusiji, Aziji i istočnoj Evropi, prema izveštaju, prodaja u evrima opala je za 1.4% u odnosu na prethodnu godinu, odnosno na 29.5 milijardi eura. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 1,5%.

Tokom 2017/18, like-for-like prodaja u Nemačkoj, porasla je za 0.8%, dok je like-for-like prodaja u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji zabeležila naročito pozitivna kretanja, rastući po stopi od 6,1% (istočna Evropa bez Rusije) i 4,0% (Azija).

Strateški fokus METRO-a, na kojem je tokom godine intenzivno radio, odnosi se na ključne grupe kupaca – HoReCa i trgovci – čime je i osigurao rast like-for-like prodaje od 3.6% kod HoReCa kupaca i 4.6% kod trgovaca. Prodaja kroz dostavu zadržala je, snažan, dvocifreni rast od 14% odnosno 5.3 milijardi EUR, te sada predstavlja 18% ukupnih prihoda (2016/17: 15.6%).

U 2017/18, METRO je otvorio 14 novih objekata širom sveta (uključujući 5 u Kini, 4 u Rusiji, 3 u Indiji, po jednu radnju u Francuskoj i Belgiji), pa je samim tim proširena mreža prodavnica na 769 lokacija, zaključno sa 30. septembrom 2018. godine.

2017/18 EBITDA kompanije METRO, isključujući doprinose od zarada od transakcija nekretninama, dostigla je ukupno 1.321 miliona evra u finansijskoj godini 2017/18 (2016/17: 1.413 miliona). Ovaj pad se uglavnom pripisuje padu prodaje u Rusiji i negativnim valutnim kretanjima.
 
Holding kompanija METRO AG povećala je like-for-like prodaju u 2017/18 za 0.7%. Zbog negativnih valutnih efekata prijavljena prodaja pala je za 1.6%, na 36.5 milijardi evra. EBITDA isključujući doprinose od zarada od transakcija nekretninama dostigla je 1.396 miliona evra (2016/17: 1.436 miliona evra). Prilagođena valutnim efektima, EBITDA bez doprinosa od zarada od transakcija nekretninama povećana je za 1.2%.

"Finansijska godina 2017/18 bila je uspešna za METRO. Napravili smo značajan napredak u mnogim oblastima, ali smo morali i da prevaziđemo brojne neočekivane izazove. Odmakli smo veoma daleko u našoj transformaciji ka potpunom fokusiranju na veleprodajno poslovanje, koje je pokazalo pozitivan like-for-like rast petu uzastopnu godinu", rekao je Olaf Koh, predsednik Upravnog odbora METRO AG. "Zato i naredne godine nastavljamo dalje. Naš prioritet je kontinuirani fokus na naše ključne grupe kupaca – HoReCa i trgovce – kao i širenje digitalnog poslovanja."