Pravila poslovnog ponašanja
Dobrodošli na novo radno mjesto!

Uspešno ste obavili potragu za (boljim) poslom. Dobili ste posao koji vam se sviđa u kompaniji / firmi u kojoj ste želeli da radite. Nastavite seriju uspešnih poteza!

•  Prvi utisak je važan!
Tokom prvih dana provedenih u novoj sredini izuzetno je važno kakav ćete utisak da ostavite. Prvi utisak može da ima trajan efekat, a uz malo pažnje i planiranja postićićete da on bude pozitivan!

•  Pre samog početka, sakupite što više informacija o kompaniji / firmi
Pre prvog intervjua nastojali ste da saznate što ste više mogli a na intervjuu ste dobili mnoge nove podatke. Pre nego što počnete da radite nastojte da 'organizujete' te sakupljene informacije. Možda nećete biti u mogućnosti da saznate mnogo o kulturi organizacije i o svakodnevnim nepisanim pravilima ponašanja, ali već iz informacija o strukturi kompanije, ostvarenoj dobiti, misiji i planovima poslovanja, možete bolje da shvate sa kakvom ćete se sredinom susresti.

•  Posebnu pažnju posvetite novim saradnicima
To su osobe koje će moći najviše da vam pomognu u uhodavanju u novu ulogu. Od njih ćete da naučite ispravne procedure, upozoriće vas na najčešće greške i uputiće vas na osobe kojima smete / morate da se obratite pre donošenja neke odluke. Dobri odnosi sa saradnicima učiniće vreme provedeno na poslu prijatnijim!

•  Pitajte nadređenog za povratnu informaciju o svom radu
Predložite nadređenom kratak (neka zaista bude kratak!) sastanak na kojem ćete izneti svoje viđenje zadataka koji su vam povereni i razjasniti eventualne nejasnoće. Početni entuzijazam i želja za dokazivanjem poverenja koje vam je ukazano, verovatno će vas motivisati da date svoj maksimum. Jasna uputstva nadređenog sprečiće nepotrebno rasipanje energije i daće vam jasnu povratnu informaciju o onome što radite dobro ili loše. Poslodavac će ceniti vaš proaktivan stav i odgovoran pristup novom poslu!

•  Pokažite svoju tačnost, odgovornost i profesionalnost
Pažljivo isplanirajte svoje prve radne zadatke, odredite sebi rokove i nemojte da dozvolite da ih ne ispoštujete! Vaš nadređeni razume da se još uhodavate u novu sredinu i od vas očekuje kvalitet i trud, ne brzinu. Kontrolišite tok predloženog plana akcije i na vreme obavestite nadređenog o mogućem kašnjenju!


Dobar odnos s nadređenim

Poslodavci traže od zaposlenih da svojim radom doprinose razvoju i profitabilnosti kompanije / firme. Idealno bi bilo kada biste vi svoje zadatke obavljali u skladu sa standardima kompanije / firme, a ujedno pokazali i dozu samostalnosti i inovativnosti u predlaganju novih ideja.

Funkcija vašeg nadređenog je da kontroliše i upravlja vašim radom, podržavajući istovremeno razvoj i samostalnost svakog zaposlenog. Dobri lideri relativno će 'bezbolno' postići ravnotežu između ova dva aspekta upravljanja zaposlenima i time doprineti stvaranju prijatne i podsticajne radne okoline. Nažalost, šefove ne možemo da biramo, te svaki odgovoran i sposoban zaposleni mora znati da prihvati eventualne nedostatke upravljačkog stila svog nadređenog.

Nekada ćete možda da odgovarate dvojici ili više nadređenih, čije ideje o tome kako i šta raditi se neće uvek slagati. Ukoliko njihova mišljenja nisu sasvim suprotna, ova bi situacija mogla da doprinese 'zanimljivosti' vaših svakodnevnih zadataka i vašoj kreativnosti!

Uprkos povremenim izlivima nervoze i ne uvek jasnim uputstvima koje će vam vaš nadređeni moći i znati da pruži, nastojte od njega što više da naučite. Ne zaboravite da on ima više iskustva i znanja od vas. Dajte mu do znanja da ga zbog toga cenite i da želite od njega aktivno da učite. Jedna stvar koju sigurno možete da naučite od svog šefa je kako biti šef!
Možda vam uskoro zatreba...