Volvo Bus i Siemens potpisali su sporazum o snabdevanju kompletnih sistema električnih autobusa za gradove. Prema sporazumu, Volvo autobusi će kupcima isporučivati električne hibridne autobuse i električne autobuse, a Siemens će snabdevati i instalirati stanice visokog kapaciteta punjenja (punjenje kapaciteta do 300 kW) za električna vozila.
• Kompletni sistemi za električne autobuse u gradovima
• Prvi autobusi od decembra 2014. saobraćaju u Hamburgu
• U 2015. autobusi će saobraćati i u Geteborgu i Stokholmu
Dve kompanije rade zajedno od 2012. godine u oblasti elektromobilnosti, a sada dodatno osnažuju saradnju. Zajednički cilj je da se razvije standard za infrastrukturu napajanja, kako bi se gradovima olakšao prelazak na sisteme električnih autobusa.
“Veoma smo zadovoljni zbog partnerstva sa jednom od najvećih svetskih tehnoloških kompanija, koja deli našu viziju elektromobilnosti. Sporazum nam omogućava da iskoristimo nove poslovne mogućnosti i podržimo gradove u prelasku na održive i isplativije sisteme javnog prevoza”, rekao je Håkan Agnevall, predsednik Volvo Bus korporacije.
"Električni autobusi su ključni deo održivog urbanog javnog transporta. Siemens i Volvo objedinjuju tehnologiju i iskustvo kako bi se ovaj trend razvijao", rekao je Jochen Eickholt, direktor Siemens Mobility divizije.
Volvo Bus i Siemens su nemačkom gradu Hamburgu već isporučili kompletno rešenje za gradsku mobilnost koje se sastoji od tri Volvo električna hibridna autobusa i četiri stanice za punjenje, i oni već saobraćaju takozvanom novom gradskom „Inovativnom rutom“. Tokom 2015. godine, električni autobusi, električni hibridi i infrastruktura za punjenje biće isporučeni švedskim gradovima Geteborgu i Stokholmu.
Infrastruktura za punjenje koju obezbeđuje Siemens obuhvata stanicu za punjenje, pomoćnu opremu, kablove, građevinske radove, instalaciju, puštanje u rad i održavanje.
Jednogodišnje testiranje na terenu, u Geteborgu u Švedskoj, pokazalo je da Volvo električni hibridni autobus omogućava smanjenje potrošnje goriva i ugljen-dioksida do 75%, u poređenju sa Euro 6 dizel autobusima. Ukupna potrošnja energije je smanjena za 60%. Električni hibridni autobus Volvo 7900 radi u električnom modu tokom prosečnih 70% trase, bez buke i emisije izduvnih gasova. Punjenje na krajnjim stanicama traje do 6 minuta.