Pred nastupajuće praznike, prevare u digitalnoj sferi komunikacija sve su učestalije u Srbiji. One su svakako nepoželjna pojava u savremenom svetu i dobu razvijenih komunikacijskih tehnologija. Spam poruke i izvedene prevare neretko bivaju uspešne jer se prevaranti stalno usavršavaju i koriste novu tehnologiju, proizvode i usluge kako bi kreirali privid verodostojnih platformi za pružanje raznih usluga koje od korisnika zahtevaju da im daju pristup ličnim podacima. Rakuten Viber polaže posebnu pažnju na privatnost podataka i bezbednu komunkaciju svojih korisnika. Uz spomenutu sveobuhvatnu enkripciju, Viber aplikacija za razmenu poruka pruža i dodatne bezbednosne funkcije. Blokiranjem telefonskog broja, korisnici skreću pažnju Viberovom anti-spam sistemu da sa tog broja potiče Spam. Raportiranje određene poruke je još direktniji način da se Viber upozori da broj sa kojeg ona potiče pripada osobi koja se bavi spamovanjem. T
okom prošle godine, Viber je u Srbiji blokirao skoro 19 hiljada naloga na koje su im korisnici skrenuli pažnju u tom smislu. Povećanje broja blokiranih Spam naloga rezultat je povećanog nivoa informisanosti i edukacije Viberovih korisnika – koji obeležavaju ovakve naloge kao Spam– uz razvoj automatskog sistema za blokiranje razvijenog i primenjenog od strane Vibera.
Koristeći automatizovani sistem, Viber takođe redovno blokira naloge korisnika koji se pretvaraju da su predstavnici banaka, drugih organizacija – pa i državnih institucija – u nastojanju da prevare korisnike i time dobiju pristup njihovim ličnim podacima ili finansijskim sredstvima. Algoritmi za otkrivanje Spama koriste se da prepoznaju neuobičajeno često korišćenje aplikacije Viber – i automatski blokiraju korisnika takvog naloga.
“Spameri” najčešće pišu ili pozivaju korisnike sa posebno kreiranih naloga koristeći lažno ime i avatar kako bi se lažno predstavili u ulozi zvaničnih predstavnika neke organizacije. Ta pojava je najčešća u oblastima finansijskih i bankarskih usluga, telekoma itd.
Ako vam se desi da vam se obrati neko sa sumnjivog naloga, u mogućnosti ste da obeležite taj telefonski broj kao Spam u Viberu tako što ćete u prostoru za razmenu poruka obeležiti tu prepisku ili kao “Spam” ili ćete ga “Blokirati”. Po prijemu učestalih prijava – taj broj će biti raportiran Viberu i biće onemogućen da dalje uznemirava korisnike aplikacije. Ono što takođe možete uraditi je proslediti relevantne informacije o takvim primerima na Viber support. Uz to, važno je znati da se verifikovani poslovni nalog robne marke ili organizacije prepoznaje na Viberu time što je obeležen Plavom tačkom koja potvrđuje njegovu autentičnost.
Bezbednost naših korisnika je jedan od primarnih prioriteta za Viber, i razlog je zbog čega su od 2016. godine sve glavne funkcionalnosti aplikacije zaštićene standardizovanom enkripcijom sa-kraja-na-kraj - što uključuje lične i grupne četove, lične audio I video pozive, razmenu media fajlova I bezbednost svih uređaja na kojima korisnici raspolažu Viberom. Ovo znači da su svi fajlovi i sadržaji koji se razmenjuju zaštitno šifrovani na uređaju pošiljaoca – i dešifrovani tek po prijemu u uređaju primaoca. Viberova platforma jedino registruje činjenicu da je ovim uspostavljen kontakt između dva data telefonska broja, i ni Viber niti bilo koja treća strana može imati pristup prosleđenom sadržaju.