Gorska službe spasavanja je zajedno sa 10 organizacija u okviru Lidlove akcije „Čisto iz ljubavi“ očistila delove Srbije i tom prilikom uklonila više od 8 tona smeća. Akcija uklanjanja otpada iz prirode pod nazivom „Čisto iz ljubavi“ sa ciljem podizanja svesti o važnosti brige o životnoj sredini sprovedena je ove jeseni u dva talasa – u prvom su volonteri Gorske službe spasavanja Srbije učestvovali u čišćenju Zvezdarske šume i Savskog nasipa u Beogradu, kao i planina Rudnik i Golija, uklanjajući nepropisno odloženi otpad poput praznih flaša, limenki, stakla, papira i drugog materijala. U drugom delu projekta, odabrane organizacije, čije je aktivnosti sponzorisao Lidl uklanjale su otpad rasut po prirodi na planini Jastrebac, zatim u Pirotu, Prokuplju, ali i širom Vojvodine.
„Veoma smo ponosni na činjenicu da smo kroz akciju uspeli da pokrenemo 500 volontera, iz različitih krajeva i različite životne dobi, okupljenih oko jednog cilja – očuvanja životne sredine. Hvala im što su na pravi način pokazali kako se voli zemlja u kojoj živimo“, izjavila je Martina Petrović, rukovodilac sektora Komunikacije i CSR u kompaniji Lidl Srbija.
Tokom projekta „Čisto iz ljubavi“ prikupljeno je više od 8 tona otpada, od kojeg je oko 4,6 tone činio komunalni otpad, oko 2 tone papir, staklo i limenke i čak 1,6 tonu PET ambalaža i plastika. Otpad koji je bilo moguće reciklirati predat je na reciklažu, dok je ostatak propisno odložen uz pomoć lokalnih javno komunalnih preduzeća.
Ovom prilikom, udruženje „Poželi želju“ sa Palića, čistilo je staze u Subotičkoj peščari; Udruženje „Ekotopia“ iz Novog Sada očistilo je izletišta oko Iriškog venca na Fruškoj gori; Udruženje „Čepom do osmeha“, takođe iz Novog Sada, čistilo je delove centra grada, a zatim priobalje Dunava; Sportski klub „Jin Jang“ je čistio delove Vršačkog brega; „Zeleno zvonce“ iz Bačke Topole će prodajom prikupljenog metalnog otpada finansirati sadnju drvoreda u području koje su očistili tokom akcije; „Kanu kajak klub BSK“ su čistili park oko kanala Vizelj u Borči, kao i sam kanal; Fondacija „Leptir“ iz Zemuna je sa mladim jedriličarima čistila Dunav i priobalje u Beogradu; Planinarsko sportski klub „Jastrebac“ iz Kruševca je čistio Pakašničku šumu i deo planine Jastrebac; Udruženje građana „Zaštitimo reku Toplicu“ je čistilo park prirode Rastovnica; Gradska organizacija penzionera Pirot je zajedno sa srednjoškolcima očistila zelene površine u okolini grada.
Lidl Srbija već drugu godinu zaredom sarađuje sa GSS u čišćenju Srbije, a sve u skladu sa ciljevima strategije Švarc grupe (Schwarz Gruppe) „REset Plastic“, za odgovorno upravljanje plastikom. Ova strategija je usmerena na pet oblasti delovanja: od izbegavanja upotrebe plastike, recikliranja i uklanjanja iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti. Na taj način Lidl Srbija smanjuje upotrebu plastike i zatvara njen krug.
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 11.550 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 30 zemalja sveta.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 56 prodavnica u 33 grada širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. godinu.