Čast nam je da Vas pozovemo na svečano otvaranje izložbe Milana Miletića, koja će biti otvorena 17.10.2012. u 19 časova u galeriji Dar-Mar, Kralja Petra 44.

Kubistički rasap predmeta zasigurno nikada neće zahvatiti slikarstvo Milana Miletića. Ovaj umetnik, naime, potpuno je zadovoljan i fasciniran spoljnjim postojanjem sveta i njegovim manifestacijama, da ih on, ne samo ne dovodi u pitanje, već ih nadograđuje, sve dok njegov opsesivni svet predmeta i prizora ne poprimi metafizički obol. Male slike na ovoj izložbi komponovane su serijalno i na njima se određeni simboli ponavljaju. Za Miletića, slika je skup određenih ukorenjenih simbola koje on na slikarskom polju dovodi u začudne korenspondencije. Otuda njegovo slikarstvo odaje utisak unutarnje sabranosti, reda, harmonije i kontemplacije.

Prisustvo i prepoznatljivost predmeta na Miletićevom slikarskom polju ne samo da ne šteti njegovoj umetnosti, već stiče viši, organički život i zadobija duhovnost i kontemplativnost. Uprkos tome što minuciozno opisivanje predmeta kadikad doseže do optičke varke, Miletićevo oko se ne takmiči s fotografskim objektivom, a opet, ono predmet ne degradira na nivo znaka, već ga umetnički valorizuje. Pritom, za Miletića umetničku formu neuslovljeno i neprikosnoveno određuje vizuelni utisak primljen iz spoljašnjeg sveta. Bilo da slika aktove, monahe, Dalija i Galu u tipičnom španskom pejzažu, kristalne čaše s vinom, hleb, školjke, kutije šibica, minđuše, grozdove ili vrapce, Miletić uspeva da nam predoči ona neuhvatljiva ostrva tišine između ljudskih figura i predmeta, ostrva koja isplivavaju ispod materijalnosti površinskog sveta, onu iskonsku i organsku osamu čoveka, nepremostivi ponor koji deli čoveka od opsesivnih predmeta koji ga okružuju. Predstavljajući predmete koji ga opsedaju, Miletić ih, zapravo, objektivizuje, dakle, postavlja ih van realnosti u jedan novi prostor bivstvovanja. Otuda je njegov naturalizam magijski, irealistički. Otuda se nad ovim slikama nadnosi mistična aura nadrealnog i ezoteričnog. A kad povodom Miletića upotrebljavamo reč „mistično“, onda se ona odnosi na mistične smislove i izvestan tip „ekspozicije“ kojima se uspostavljaju kodovi slike koja će biti uzor dobre slike u onom šejkinskom značenju te reči.