U okviru Bitefa, već četrnaestu godinu, održava se prateći program pod nazivom Bitef Polifonija. Ovaj program obraća se mladoj publici a i svima koji se bave mladima. Ovogodišnja, četrnaesta Bitef Polifonija, trajala je punih sedam dana, od 23. do 29. septembra i oborila je sve dosadašnje rekordne posećenosti: protekla je u znaku punih sala – svi programi su bili besplatni ali i puni do poslednjeg mesta.

Ulaz na sve predstave bio je besplatan a karte ponuđene školama bile su bukvalno razgrabljene i na svim predstavama su dodavana i pomoćna sedišta. Publika je, što zbog mladosti, što zbog tematike koju predstave obrađuju ponekad bila bučniji nego što se očekuje od uobičajene Bitefovske publike. Ono što je zanimljivo, na Bitef Polifoniji se ove godine mogla videti i publika sa glavnog programa,  njeni gosti iz sveta i zvaničnici koji do sada tu nisu dolazili.

Ovogodišnju postavku Bitef Polifonije sačinjavale su predstave i radionice posvećene kreativnim metodama korišćenim u radu na ovim predstavama.  Izvedena je predstava ”Muškarčine”, u režiji Vojislava Arsića i Minje Bogavac i  interaktivna radionica Pozorište kao omladinski rad koja je predstavljala način rada na ovoj predstavi.  Publika je videla i predstavu ,,Grad”, u režiji Dine Radoman Caranović i koreografiji Isidore Stanišić, koju je Bitef dens kompanija (Bitef dance comapny) realizovala u saradnji sa dva udruženja građana: Centrom E8 i Srebrnim drvetom. Između ostalog izvedene su i Inkluzivna predstava „Prazan glas”, organizacije Per.Art iz Novog Sada, predstava Retromorfoza, predstava omladinske grupe Mostarskog teatra mladih 1974  „Nije Šekspir, ali jeste Romeo i Julija”, predstava „Retromorfoze”, Pozorišta mladih Zvornik.

,,Ono što je važno jeste da Bitef Polifonija svih ovih godina otkriva, istražuje i prezentuje one prostore novih pozorišnih tendencija koje se pojavljuju i razvijaju angažovanjem pozorišnih umetnika i drugih stručnjaka u zajedničkom radu, pre svega s mladima, u različitim oblastima i životnim prostorima delovanja, koje podstiču promene i menjaju ustaljenu praksu. Osnovna namera je da se istražuju “nove pozorišne tendencije” u njihovom nastajanju i činjenici da postoje mnoge varijacije na temu istraživanja u tom otvorenom i, uglavnom, marginalizovanom prostoru. I na kraju, kao i prethodnih godina, ovogodišnja, četrnaesta Bitef Polifonija za svoj moto nalazi  inspiraciju u temama koje postavlja “veliki” Bitef. Bitef Polifonija tematici ovogodišnjeg četrdeset i sedmog Bitefa − Teško je biti −  ponudila je svoje iskustvo rasvešćivanja i osnaživanja sopstvene metodologije, nove vidove interakcije između autora, autora i učesnika, učesnika i publike, razmenu iskustva i saznanja, podršku autorskim konceptima. Poigrala se rečima i  asocijacijama kroz pitanje kao podsticaj za razmišljanje: Preteško ili ne preteško... (Too hard or not too hard...). '', izjavila je Beljanski.

Programi Bitef Polifonije održani su u Bitef teatru, UK Parobrod i KC Rex.