55. Oktobarski salon
55. Oktobarski salon biti održan od 20. septembra do 2. novembra 2014. godine u novoj zgradi Muzeja grada Beograda u Resavskoj ulici 40b. Oktobarski salon je najstarija i najuglednija manifestacija iz oblasti vizuelnih umetnosti kod nas, koja je kroz višegodišnju veoma dinamičnu transformaciju prerasla od lokalne revijalne izložbe do međunarodne manifestacije sa izrazitim autorskim karakterom.
 
Kao izuzetno zapažen događaj u gradu tokom šest nedelja trajanja Oktobarski salon poseti veliki broj posetilaca različite generacijske dobi.
 
Ovogodišnji 55. Oktobarski salon predstaviće radove 40-ak umetnika iz zemlje i inostranstva. Po drugi put u istoriji međunarodnih Salona, domaći umetnici su birani putem javnog konkursa koji je ove godine trajao od 30. aprila do 1. juna.
 
Na konkurs se javilo preko 270 domaćih umetnika od kojih izabrano njih 18:Ana Adamović, Jelena Bokić, Doplgenger (Isidora Ilić i Boško Prostran), Dušan Đorđević, Dušica Dražić, Sandra Đukić, Jelena Marta Glišić, Neformalna kustoska / umetnička grupa (Sonja Vrkotić, Nikola Đorđević, Marko Đorđević), Dejan Kaludjerović, Luka Knežević-Strika, Boris Lukić, Nikola Marković, Milorad Mladenović, Andrea Palašti, Danilo Prnjat, Mileta Prodanovic, Pedrag Terzić i Dragana Žarevac.
 
O selekciji umetnika odlučivali su kustosi 55. Oktobarskog salona Nikolaus Šafhauzen, direktor Kunsthalle Wien u Beču i Vanesa Džoan Miler, šefica odeljenja za dramaturgiju u Kunsthalle Wien u Beču.
 
Koncept 55. Oktobarskog salona inspirisan je fenomenom društvenih mreža na Internetu, posebno Snepčet aplikacije (Snapchat) – jedne od sve popularnijih aplikacija za komunikaciju, koja je specifična po tome što uništava svaku poslatu poruku (tekst, fotografiju, video) posle samo nekoliko sekundi. Samo prošle godine stvoreno je više digitalnih slika nego u celokupnoj dotadašnjoj istoriji fotografije. Posvuda se sve fotografiše, sve vreme i to ima značajan uticaj na našu predstavu o istoriji i vremenu.
 
Ovogodišnji 55. Oktobarski salon bavi se pitanjima istorijske amnezije, opsednutošću sadašnjim trenutkom i formom ličnog izražavanja koja čini nejasnim granice subjektivnosti. Odabrani umetnički radovi baviće se političkim pitanjima kao i pitanjima sadašnjeg trenutka, koja su ukorenjena u prošlosti, a izazivaju kolektivno emocionalno stanje sa kojim se suočavamo.