ZAVRŠENA KAMPANJA „NE NA RAČUN DRUGIH“
Proglašen pobedik konkursa za najbolji amaterski film na temu zaštite prava intelektualne svojine. Kampanja „Ne na račun drugih“ pokrenuta u organizaciji Američke privredne komore u Srbiji (AmCham) i Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji, svečano je završena proglašenjem pobednika na konkursu za najbolji amaterski film na ovu temu. Konkurs je za učenike srednjih škola raspisala ambasada SAD u Srbiji, a nagradu autorki pobedničkog filma Isidori Popović, iz Treće beogradske gimnazije, uručio je nj.e. Majkl Kirbi, ambasador SAD, nakon čega je film premijerno emitovan.

Kampanja „Ne na račun drugih“ pokrenuta je u cilju podizanja svesti javnosti, a pre svega mladih o  važnosti poštovanja prava intelektualne svojine i negativnog uticaja njenog kršenja na privredu Srbije. U okviru kampanje su snimljeni kratki promotivni filmovi, čiji su glavni akteri bend Zemlja gruva i Prljavi inspektor Blaža, kao i junaci filma “Montevideo, Bog te video”, Miloš Biković i Petar Strugar, uz podršku glumca, reditelja i producenta filma, Dragana Bjelogrlića.

„Primena zakona o zaštiti prava intelektualne svojine je od ogromnog značaja za srpsku ekonomiju, s obzirom da piraterija košta Srbiju – i svet – milijarde dolara. Ovi kratki filmovi koje danas predstavljamo već su podigli nivo svesti o internet pirateriji u Srbiji. Mladim autorima smo ponudili mogućnost da kreiraju sopstvenu intelektualnu imovinu i impresionirani smo profesionalnim kvalitetom i kreativnošću pobedničkog filma Isidore Popović. Sigurni smo da je pred njom velika budućnost'', izjavio je gospodin Majkl Kirbi, ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji.

Amalija Pavić, zamenica direktora Američke privredne komore u Srbiji istakla je da se šteta koju kršenje prava intelektualne svojine donosi odražava na sve nas. „Na gubitku su kinematografija, muzička industrija i softverska industrija. Samo u 2011. godini smo imali pad posećenosti bioskopa za 10 do 15 odsto, dok se vrednost piratizovanog softvera u Srbiji u 2011. godini procenjuje na 116 miliona dolara. Sav taj izgubljeni prihod u sebi sadrži komponentu poreza, pa je na gubitku i država. Zbog svega toga, zajedno sa ambasadom SAD pokrenuli smo kampanju na fejsbuku za približavanje ovog problema mlađoj publici koja je uspela da privuče više od 1.400 mladih ljudi“, izjavila je Amalija Pavić.

Više informacija o kampanji možete pronaći na www.facebook.com/nenaracundrugih

Američka privredna komora u Srbiji, predstavlja više od 175 američkih, međunarodnih i domaćih kompanija koje su ukupno u Srbiji investirale četrnaest milijardi evra. Misija Američke privredne komore u Srbiji jeste da promoviše najbolja američka poslovna iskustva, vrednosti i odgovorno partnerstvo između Sjedinjenih Američkih Država i Srbije, koje vodi ka ekonomskom razvoju kroz trgovinu i investicije.