You are What you See / 20 godina vizuelnih komunikacija Vladana Srdića
Retrospektivna izložba radova Vladana Srdića, srpsko-slovenačkog art-direktora, grafičkog i UI (User Interface) dizajnera, biće otvorena 5. oktobra u Muzeju primenjene umetnosti. Na izložbi You are What you See (Ti si ono što vidiš) predstavljeno je više od stotinu radova iz oblasti vizuelnih komunikacija, ovog eminentnog dizajnera, nastalih tokom proteklih dvadeset godina. Još kao apsolvent na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, 1997. godine, za plakat pozorišne predstave Dušana Kovačevića Lari Tompson, tragedija jedne mladosti, u Zvezdara teatru, Srdić dobija najznačaniju nagradu za dizajn u Jugoslaviji – Grifon.

Osećaj za humor, potreba za društvenim angažovanjem i želja za jasnoćom direktne vizuelne komunikacije Vladana Srdića vode poreklo u radovima nastalim tokom srpske tranzicije devedesetih godina prošlog veka. Njegovi angažovani plakati za pozorišnu trupu Torpedo kombinuju brutalnost toga vremena sa avangardnom poetikom ovog kros-over projekta, u koji je bila uključena i muzička grupa Vrooom. Za vreme rada u beogradskoj filijali agencije „Sači“, sarađuje sa dizajnerom Slavimirom Stojanovićem, a upoznaje i Lazara Džamića, pisca i digitalnog stratega sa kojim će sarađivati na nekoliko projekata. U takvom okruženju, razvija poetiku grafičke anegdote, koja postaje odgovor na kolaps društvenog sistema nakon ratova u nekadašnjoj Jugoslaviji.

Psihološka igra, koja omogućava da se koncizno predstave avangardni pozorišni teatar, renomirani festival komunikacija, knjiga o uticaju stripa ili razni autorski projekti, osnova je dizajnerske poetike Vladana Srdića. Rad u Sačiju u Srbiji devedesetih godina prošlog veka omogućio mu je da razmišlja „van okvira” konvencija industrijskog marketinga. Mogućnost da se igra sa različitim nadrealnim situacijama u koje smešta svoje predmete i likove Srdić će kasnije primeniti na autorske projekte, kao i na rad sa klijentima čija je želja da se podigne svest društva o nekim teškim temama. Nalik karikaturistima, njegov crni humor ogoljava određene društvene pojave do apsurda pozorišne farse. Dvoznačnost njegovih radova unosi nemir kod posmatrača, ali sveprisutna je vedrina kojom Vladan Srdić započinje tu komunikaciju. Zato celokupan Srdićev opus, predstavljen na izložbi Ti si ono što vidiš, predstavlja poziv posmatraču da dođe i „vidi ono što je”.

Izložbu prati reprezentativan katalog, koji je grafički oblikovao Vladan Srdić, za koji su tekstove napisali Davor Bruketa, Lazar Džamić, Slavimir Stojanović, Anja Suša, Borut Vild, dok je autor uvodnog teksta kustos Slobodan Jovanović.

Vladan Srdić (Beograd, 1972) diplomirao je 1997. godine na Odseku za grafički dizajn u klasi profesora Miloša Ćirića. Iste godine, na poziv Dragana Sakana, počinje da radi u najpoznatijoj reklamnoj agenciji na ovim prostorima – “S Team Bates Saatchi & Saatchi Balkans”. Tokom studija, bio je jedan od članova pozorišne trupe Torpedo, za koju stvara vizuelni identitet. Tokom 1999. seli se prvo u Nemačku, zatim u Sloveniju, gde radi kao art-direktor u Sačijevoj filijali i, kasnije, agenciji „Tovarna Vizij Y&R“ u Ljubljani. Sa partnerkom arh. Lidijom Dragišić 2006. godine osniva Studio 360, u kojem je kreativni strateg i art-direktor. Za svoj rad dobio je veliki broj međunarodmih nagrada u oblasti vizuelnih komunikacija.

O radu Vladana Srdića pisali su najznačajniji stručni časopisi na području dizajna i advertajzinga, među ostalim: Graphis Magazine, Print Magazine, Lürzer's Archive, Novum, Deezen, Choisgallery, Neshan Magazine, Taschen, PIE Books, Rockport Publishers, Rotovision, Harper Collins, Maomao Publications, Artpower International, Designed.rs, Marketing magazin, Media Marketing, KvadArt, New Moment, Mladina itd. Njegov rad je uvršten u Taschen-ovu publikaciju Contemporary Graphic Design (2007), među 100 najboljih svetskih dizajnera današnjice.

Učestvovao je na 63 grupne i 6 samostalnih izložbi. Član je udruženja D&AD, ULUPUDS i ADC Srbija.

Živi i radi u Ljubljani, Slovenija