Događajem “Devojčice imaju reč” u okviru kampanje “Inspiring Girls” (Inspiracija za devojčice) održanom u osnovnoj školi “Drinka Pavlović”, organizacija CRTA iz Beograda obeležila je Međunarodni dan devojčica. Podaci pokazuju da devojčice u Srbiji završavaju srednje škole i fakultete više nego dečaci, ali se žene kasnije u životu ređe nalaze na pozicijama odlučivanja. Iako se nalaze na istim pozicijama i obavljaju iste poslove, žene su manje plaćene od muškaraca. Podela na tzv. "muške" i "ženske" profesije i zanimanja i dalje dominira.
Na događaju „Devojčice imaju reč“, sa devojčicama osnovne škole “Drinka Pavlović” razgovarale su uspešne žene iz Beograda, iz sveta kulture, umetnosti, preduzetništva, komunikacija i medija - Anja Suša, nagrađivana pozorišna rediteljka i dugogodišnja selektorka Bitefa; Ivana Zarić, novinarkom i voditeljkom koja je pred kamerama od 4. godine, a tokom prethodnih 30 godina učila je i radila u Studiju B, B92, radio Pingvinu, Rts-u, na Trećem kanalu, Pinku, tv Prva i na N1 gde već treću sezonu radim emisiju Tri tačke.; Jelena Vasilev, ekspertkinjom za digitalne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje (Erste banka), dobitnica nagrade mlada komunikatorka godine za 2016. godinu koju na godišnjem Samitu evropskih komunikatora u Briselu dodeljuje Evropska asocijacija direktora komunikacije mladim ljudima do 30 godina; Jovana Paljić, saradnica za saradnju sa lokalnom zajednicom (Coca Cola Hellenic Srbija). Kroz druženje sa uspešnim beograđankama devojčice i dečaci su se bliže upoznali sa njihovim profesijama, izazovima na koje su nailazile na profesionalnom putu, i prilikama koje su im se ukazale.
Ova kampanja poziva žene različitih profesija da posvete sat vremena godišnje za povratak u osnovne škole kako bi devojčicama, uzrasta od 10 do 14 godina, kroz sopstveni primer približile različite mogućnosti u životu i karijeri ali i da bi inspirisale devojčice da teže ostvarenju svojih životnih izbora.
Cilj kampanje je da se i što veći broj osnovnih škola priključi i organizuje susrete uspešnih žena i devojčica.
“Iskreno verujem da je našem društvu potrebna ovakva inicijativa. Ovo je kampanja sa veoma pozitivnom porukom koja uz malo uloženog truda svih nas može da ima veliku društvenu korist – da motiviše i inspiriše devojčice da se bore za svoje snove. Želimo da ohrabrimo devojčice da postavljaju visoke ciljeve i upoznamo ih sa sjajnim ženskim uzorima, ženama koje okreću leđa predrasudama i koje su naporno radile da bi ostvarile to što su želele" poruka je direktorke CRTE Vukosave Crnjanski.
Devojčicama su panelistkinje poručile da neprestano uče, putuju, budu hrabre, veruju u sebe i u svoje snove. Sve učesnice uključujući i panelistkinje i učenice nakon ovog interaktivnog događaja osećale su se osnaženo, inspirisano i naučile su nešto novo.
Kampanja „Inspiring girls“ u Velikoj Britaniji, je za četiri godine, okupila 26 hiljada volonterki i uključila 300 hiljada devojčica.
U kampanju u Srbiji aktivno će biti uključeni i dečaci jer je važno da i oni budu upoznati sa čime se sve u svojoj karijeri i životu susreću žene – njihove drugarice, sestre, mame...kako bi spremno učestovali u izgradnji ravnopravnog društva. U cilju predstavljana kampanje, prvi ovakavi događaji održani su nedavno u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, a do kraja godine sledi još nekoliko događaja u osnovnim škola širom Srbije.