Otvaranje drugog kreativnog igrališta na Kalemegdanu
Kao nastavak projekta “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije” drugo "dizajnirano" kreativno igralište u Srbiji je otvoreno na Kalemegdanu u Beogradu, u nedelju 24. maja 2015. godine u 12h. Beogradska nedelja dizajna (BDW) je u okviru programa “Zajednici Zajedno”, u saradnji sa Gradom Beogradom i kompanijom NIS a.d.  kao glavnim finansijerima, Ambasadom Finske u Srbiji i finskom kompanijom “Lappset” kao partnerima, po projektu mlade arhitekte Nine Radosavljević i u realizaciji Gradskog zelenila Beograd, obezbedila deci novo, inspirativno i bezbedno mesto za igru.

Igralište je realizovano po evropskim standardima u okviru projekta HUMAN CITIES, ko-finansiranog od strane programa Kreativna Evropa Evropske Unije, čiji je Beogradska nedelja dizajna (BDW) član zajedno sa još deset vodećih evropskih institucija dizajna iz Milana, Ljubljane, Londona, Bilbaoa, Sent Etjena, Helsinkija, Graca, Brisela, Taljina i Čiezina.

Igralište se nalazi naspram art paviljona Cvijeta Zuzorić i predstavlja drugo od planiranih “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije”, za koje vlada veliko interesovanje među kompanijama i lokalnim upravama u zemlji.

BDW je tako na Kalemegdanu spojio kao ključne donatore kompaniju NIS a.d i Grad Beograd sa svojim službama. Njihovo učešće u akciji “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije” omogućilo je da jedno od najvažnijih igrališta u Beogradu, postane igralište inovativnog koncepta, kvaliteta i izgleda, ali i mesto kakvim bi mogli da se pohvale najveći gradovi Evrope i sveta. Projektovanje drugog igrališta je povereno mladoj beogradskoj arhitekti Nini Radosavljević. U sklopu projekta promocije skandinavskog dizajna u Srbiji, u saradnji sa ambasadom Finske, BDW je u projekat uključio i finsku kompaniju Lappset, kao jednu od najkreativnijih i najnagrađivanijih svetskih kompanija za dizajn i proizvodnju dečjih igrališta, koja je realizaciji projekta doprinela posebnom neprofitnom ponudom za elemente drugog igrališta u Beogradu.

Beogradska nedelja dizajna je 2013. godine je započela sasvim novu, neprofitnu akciju najvećeg obima do sada, koja za cilj ima okupljanje najodgovornijih i najsvesnijih gradova, opština, kao i stranih i domaćih firmi, institucija i ambasada, koje bi se kao pokrovitelji i partneri svojim donacijama zajedno udružili u realizaciji “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije” širom zemlje. Planirano je da se u roku od dve godine u Srbiji izgradi sto ne samo novih, nego pre svega inovativno projektovanih dečjih igrališta kakva se danas viđaju svuda u naprednom svetu.

Ovaj projekat će omogućiti direktno uključivanje domaće kreativne zajednice, kao i vrhunskih svetskih dostignuća kreativnih industrija u razvoj Srbije, po čemu je Beogradska nedelja dizajna i poznata, i u čemu istrajava već deset godina.

Drugo igralište u okviru akcije “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije” na Kalemegdanu je poslužilo kao ogledni primer za uspešnu realizaciju ovog jedinstvenog privatno/javnog partnerstva po strogo neprofitnim principima. Nadamo se da će inspirisati veliki broj lokalnih uprava i donatora iz privrede, kao i institucija širom Srbije i inostranstva da se što pre pridruže ovoj jedinstvenoj akciji preko protrebnoj Beogradu, Srbiji i regionu danas.

Želimo da putem saradnje sa najboljima u polju inovacija i dizajna izgradimo igrališta koja će trajati, biti u skladu sa najvišim ekološkim i standardima održivosti, ići u korak sa vremenom u kome živimo, kao i najugroženijem i najnezaštićenijem stanovništvu Srbije danas - deci - pružiti sigurnost, udobnost, kreativan, aktivan i raznovrstan prostor za igru, smatra Jovan Jelovac, osnivač Beogradske nedelje dizajna.

U čemu je razlika između ovih igrališta i skoro svih drugih humanitarnih akcija namenjenih najmlađima u zemlji?

U dva ključna elementa koja označavaju suštinsku metodologiju rada Beogradske nedelje dizajna već deset godina:
 
- Dizajnu, kao kreativnoj filozofiji koji garantuje svetski kvalitet prostora

- Neprofitnom, solidarnom saradnjom svih partnera, koja garantuje ostvarenje projekta u razumnim rokovima i budžetima.

Desetogodišnja reputacija BDW-a kao verovatno najuticajnijeg promotera “design thinking-a" u regionu Jugoistočne Evrope, obezbeđuje investitorima projekta sigurnost da će svaka lokacija biti istražena najtemeljnije moguće, da će biti angažovani najbolji svetski i domaći proizvođači opreme, biti upotrebljena sva ozbiljnost kustosa BDW-a u odabiru najinovativnijih domaćih arhitekata i dizajnera u projektovanju igrališta, kojima će se u saradnji sa najčuvenijim svetskim dizajnerima - partnerima BDW-a - ispostaviti najaktuelniji svetski trendovi kao narudžbina, kao i najodgovorniji moguć odnos prema budžetima. Sva igrališta projekta “100 kreativnih BDW igrališta za decu Srbije” će biti izgrađena isključivo na javnim površinama koje se biraju u saradnji sa lokalnim upravama kako bi se obezbedio otvoren pristup svoj deci Srbije, kao i po jedinstvenoj formuli javno - privatnog partnerstva između lokalnih uprava i privatnih donatora, u kome mogu da učestvuju isključivo prema strogo neprofitnim pravilima ovog savremenog vida zadužbinarstva.