Glasanje za jedinstveni trofej - “Kup devet vrednosti”, koje se održava u okviru četvrte sezone programa “Fudbal za prijateljstvo” kompanije Gazprom, otvoreno je za sve zainteresovane učesnike širom sveta ! “Kup devet vrednosti” predstavlja posebnu nagradu programa “Fudbal za prijateljstvo” koja se godišnje dodeljuje svetskom fudbalskom klubu koji je pokazao najviši nivo posvećenosti svim vrednostima programa “Fudbal za prijateljstvo”: prijateljstvu, jednakosti, fer-pleju, zdravlju, miru, posvećenosti, pobedi, tradiciji i časti.
Nagrađeni klub će biti izglasan od strane učesnika programa “Fudbal za prijateljstvo” koji se nalaze u ulozi mladih Ambasadora – sa ciljem da promovišu vrednosti programa. Svi spomenuti učesnici glasaju za klub za koji smatraju da je ostvario najviša dostignuća u sportskom smislu i dobročinstvu.
Prvi “Kup devet vrednosti” dodeljen je FK Barcelona na trećem Međunarodnom dečijem Forumu “Fudbal za prijateljstvo” održanom 2015. u Berlinu. Deca koja su glasala za taj klub su time istakla njegove inicijative za podršku i razvoj omladinskog fudbala, kao i pomoć pruženu mladim fudbalerima iz zemalja u razvoju. Nagrada od strane mladih učesnika Međunarodnog dečijeg Foruma “Fudbal za prijateljstvo” je uručena Ramonu Pontu, Podpredsedniku Fondacije FK Barcelona.
U novoj sezoni programa “Fudbal za prijateljstvo”, učešće u procesu izbora najzaslužnijeg kluba – pored mladih učesnika “Fudbala za prijateljstvo” – moćiće da ostvari bilo koja osoba iz celog sveta. U cilju ispunjenja ove zamisli, proces odabira pobedničkog tima podeljen je u dve faze.
Tokom prve faze – u trajanju do 25.aprila – bilo ko će moći da predloži bilo koji klub za koji smatra da je najviše zaslužio ovu jedinstvenu nagradu. Da bi to učinio, od njega će se prvo zahtevati da re-postuje jednu od objava sadržanih na zvaničnoj međunarodnoj veb-stranici programa “Fudbal za prijateljstvo” na Fejsbuku (https://www.facebook.com/FootballForFriendship), uz dodavanje haš-tega sa imenom predloženog kluba.
Kratka lista od 25 klubova biće formirana na bazi rezultata dobijenih iz prvog kruga glasanja. Sa ove liste će deca-učesnici četvrte sezone programa “Fudbal za prijateljstvo” moći da biraju najzaslužniji klub po njihovom mišljenju. Predstavnici pobedničkog kluba će biti pozvani na Forum “Fudbala za prijateljstvo” tokom meseca maja u Milanu, da bi im deca svojeručno predala ovu vrednu nagradu.
Tokom Konferencije za medije posvećenoj otvaranju četvrte sezone programa “Fudbal za prijateljstvo” koja je održana u Minhenu, globalni Ambasador programa, Franc Bekenbauer je pozvao sve zainteresovane da se uključe u glasanje, izjavivši:” Kup devet vrednosti je sjajna ideja – i to ne samo za omladinu koja učestvuje u projektu “Fudbal za prijateljstvo” već i svakog ko je čuo za ovu inicijativu i želi da se uključi u nju. Sa moje strane, želeo bih da lično pozovem sve one koji su raspoloženi da učestvuju i daju svoj dragoceni doprinos realizaciji ove odlične ideje! “
Svake godine, “Kup devet vrednosti” će biti realizovan od strane poznatog nemačkog vajara Ahima Ripergera kao unikatni primerak, posebno posvećen programu “Fudbal za prijateljstvo”.
Skulptura predstavlja figuru mladog fudbalera koji u svojim rukama drži planetu Zemlju, oblikovanu u prikaz fudbalske lopte. Ovaj prizor simbolizuje budućnost koja se nalazi u rukama generacija koje dolaze, čija uzdanica su vrednosti u koje veruju i koje promovišu.
Program “Fudbal za prijateljstvo” je zvanično podržan od strane UEFA i vodećih fudbalskih klubova i akademija, među kojima su se kroz dosadašnje godine održavanja projekta našli Atletiko de Madrid, Bešiktaš, Čelzi, Galatasaraj, Inter Milano, Lacio, Šalke 04, Vest Hem Junajted itd. U 2016. godini, osvajač “Kupa devet vrednosti” će biti određen od strane dece iz 32 zemlje koje će učestvovati u četvrtoj sezoni programa “Fudbal za prijateljstvo”: Alžira, Argentine, Jermenije, Austrije, Azerbejdžana, Belorusije, Belgije, Brazila, Bugarske, Kine, Hrvatske, Češke Republike, Francuske, Nemačke, Mađarske, Italije, Japana, Kazahstana, Kirgizstan, Holandije, Poljske, Rusije, Srbje, Slovakčke, Slovenije, Španije, Švajcarske, Sirije, Turske, Ukrajine, Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Vijetnama.
“Fudbal za prijateljstvo” jeste međunarodni društveno-odgovorni projekat za decu, osnovan unutar kompanije Gazprom, i održava se u sklopu društveno odgovorne inicijative ”Gazprom za decu”. Projekat “Fudbal za prijateljstvo” ima za cilj razvoj omladinskog fudbala, kao i promociju tolerancije i poštovanja prema različitim kulturama i etničkim grupama među decom iz različitih zemalja. Ključna načela koja podržavaju i promovišu svi učesnici su – prijateljstvo, jednakost, fer-plej, zdravlje, mir, posvećenost, pobeda, tradicija i čast.
Godišnji Međunarodni dečiji Forum “Fudbal za prijateljstvo” je najvažniji događaj programa koji spaja igrače od 12 do 14 godina iz vodećih fudbalskih klubova. Prvi Forum održan je 25.05.2013. u Londonu.
Specijalna nagrada projekta “Fudbal za prijateljstvo” je “Kup devet vrednosti”, jedinstveni trofej koji se na godišnjem nivou dodeljuje jednom od profesionalnih klubova zbog izvanrednog zalaganja na primeni društvenih inicijativa zasnovanih na ključnim vrednostima projekta. Nagrađeni fudbalski klub bira se putem glasanja mladih Ambasadora projekta “Fudbal za prijateljstvo” koje se održava u svim zemljama - učesnicama projekta.
Forum “Fudbal za prijateljstvo” će omogućiti priliku mladim fudbalerima da opšte sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja, kao i sa poznatim sportistima i kulturnim poslenicima. Posle završenog Foruma, svi učesnici će tradicionalno prisustvovati Finalu UEFA Lige šampiona.
Gazprom je globalna energetska kompanija. Njene glavne poslovne linije su geološka istraživanja, proizvodnja, transport, skladištenje, prerada i prodaja gasa, gasnih kondenzata i ulja, prodaja gasa kao goriva za vozila, kao i proizvodnja i tržišni plasman toplotne i električne energije. Kompanija posluje na teritoriji Rusije, Afrike, Bliskog Istoka, Evrope i Latinske Amerike , kao i u centralnoj, južnoj i jugoistočnoj Aziji.
Sledeći aktivnu strategiju poslovnog razvoja, Gazprom veliku pažnju takođe posvećuje društveno-odgovornim projektima. Kompanija pruža podršku brojnim sportskim organizacijama i događajima na međunarodnom i lokalnom nivou. Između ostalih aktivnosti, Gazprom je Zvanični partner UEFA Lige šampiona, a dodatno pruža podršku UEFA Superkupu i čitavom nizu svetski poznatih fudbalskih klubova – Zenitu iz Rusije, Šalkeu 04 iz Nemačke, i Crvenoj zvezdi iz Srbije.