Podaci Globalnog izveštaja o napretku žena koje sprovodi kompanija Avon širom sveta, pokazuju znake stagniranja, pa čak i nazadovanja u jednakosti polova širom sveta. Novo istraživanje pokazuje da je broj žena koje su saglasne da postoje nejednakosti u platama/zarađenom prihodu porastao sa 46% u 2023. na 52% u 2024. godini. Takođe se povećao broj žena koje smatraju da su stereotipi prepreka za jednakost – sa 89% u 2024. u odnosu na 86% u 2023. godini. Ovo istraživanje koje kompanija Avon sprovodi povodom Međunarodnog dana žena pokazuje stavove 7000 žena u 7 zemalja (Velika Britanija, Italija, Rumunija, Poljska, Filipini, Turska i Južna Afrika), o postizanju rodne ravnopravnosti. • Kompanija Avon objavljuje svoj Globalni izveštaj o napretku žena u 2024. godini, koji prikazuje kakav je zaista napredak žena u postizanju rodne ravnopravnosti. • Najnoviji rezultati ukazuju na spori napredak, a u nekim slučajevima i nazadovanje u ključnim oblastima postizanja rodne ravnopravnosti, što uključuje plate, mogućnosti i kontrolu u donošenju odluka. • Broj žena koji smatra da ih stereotipi sprečavaju na putu ka novim prilikama porastao je na skoro 9 od 10 (89%), dok 2 od 5 žena (43%) vidi radno mesto kao beg od sukoba ili nasilja u kući.
Žene se suočavaju sa poteškoćama da prilagode posao sebi.
Žene koje traže fleksibilnost i samostalnost prilikom pokretanja sopstvenog biznisa i dalje se suočavaju sa poteškoćama da to i ostvare. Broj žena koji misli da zastupljenost u poslovanju ide u korist muškaraca takođe se povećao sa 56% na 61% , dok više od polovine (57%) žena ispitanih 2024. smatra da im je teško da ostvare visoku poziciju u kompanijama u poređenju sa muškarcima, što je povećanje u odnosu na 54% prošle godine. Petina (20%) žena kaže da rodnu nejednakost vidi kao poteškoću za pokretanje sopstvenog biznisa, u odnosu na 14% u 2023. godini.
Pristup mogućnostima se smanjuje.
Skoro trećina žena (31%) u istraživanju iz 2024. izjavila je da oseća predrasude poslodavaca kada je reč o ulogama koje se smatraju „prikladnijim“ za njih jer su žene. Ovaj broj se povećao sa 27% 2023. godine, što ukazuje na još jedan pad jednakosti.
Takođe se povećava broj žena koje smatraju da im je na raspolaganju manje opcija kada napuste školu. 28% žena prema našem poslednjem istraživanju slaže se da je to što su žene negativno uticalo na opcije koje su im bile dostupne kada su napustile školu, u poređenju sa 23% žena koje su isto rekle prošle godine.
Ženama je potreban siguran prostor da bi napredovale.
Avon je istražio stavove i osećanja žena kada je reč o njihovoj bezbednosti. Skoro tri četvrtine (72%) ispitanih žena kaže da se ne osećaju bezbedno da šetaju/vežbaju same napolju noću, 43% se ne oseća bezbedno u javnom prevozu, a 55% žena kaže da se ne osećaju bezbedno same u taksiju . Novi podaci takođe otkrivaju da se više od trećine (35%) žena oseća „neprijatno“ na radnom mestu samo zato što su žene. Pored toga, 17% je reklo da se oseća „nebezbedno“, a 16% je reklo da se oseća „uznemireno“.
Kristof Nejrink, izvršni direktor kompanije Avon: „Ovo istraživanje pokazuje da smo još daleko od rodne ravnopravnosti. Svet je neuravnotežen, a mi treba da učinimo više da stvorimo prilike za žene kako bi doprinele privredi, učestvovale u radu i ostvarile svoj potencijal. Iz prve ruke čujem od naših Avon predstavnika širom sveta kako poslovni model naše kompanije omogućava ženama da imaju veći izbor, fleksibilnost i slobodu. Jer bolji svet za žene je bolji svet za sve.“
Avon je posvećen okončanju rodno zasnovanog nasilja i stvaranju mesta gde našim zaposlenima dajemo osećaj bezbednosti i podrške. Više od 137 godina stavljamo potrebe žena na prvo mesto kako bi se postigla jednakost. Avon sarađuje sa nevladinim organizacijama širom sveta kako bi pomogao u okončanju nasilja nad ženama i devojčicama i doprineo je sa više od 91 milion dolara širom sveta od 2004. godine za podršku podizanju svesti, obrazovanju i razvoju i primeni programa prevencije i direktne pomoći .
Biti Avon predstavnik omogućava ženama da same odlučuju i daje im sredstva i fleksibilnost da vode sopstveni posao onako kako im odgovara, što znači da kupovinom Avon proizvoda ulažete u milione žena i tako im pomažete da uče, budu finansijski nezavisne i otkriju sopstvenu snagu.
Avon veruje da nijedna žena ne treba da bude skrajnuta zbog zlostavljanja, a naš Globalni protokol o rodno zasnovanom nasilju za zaposlene pruža podršku onima kojima je potrebna preko obučenih ambasadora u zajednicama i na radnim mestima. Ovaj program obuhvata preko 15 miliona zaposlenih.
Tokom međunarodnog meseca žene Avon dodatno podržava borbu protiv nasilja nad ženama. Porudžbinom posebnog seta, najnovijeg Hydramatic Shine ruža i nesesera, 100% bruto profia ide u Avon fond za borbu protiv nasilja nad ženama.
Kako već više od 137 godina slavimo žene kroz poslovni model koji omogućava veći izbor i finansijsku nezavisnost, Avon poziva na postizanje dugoočekivanog napretka koji je ženama potreban i koji zaslužuju.
U Avon kompaniji verujemo da je bolji svet za žene - bolji svet za sve! Mi smo brend za negu lepote koji veruje u moć žene, inspirišući njihovo samopouzdanje i pružajući mogućnost da ostvare svoj potencijal.
nezavisnih Avon Dama širom sveta distribuira kultne Avon brendove preko svojih društvenih kanala a više od 10% od svake kupovine doprinosi ženskom preduzetništvu i pomaže bolju budućnost žena. Avon se zalaže za rodnu ravnopravnost, osluškuje potrebe žena, glasno govori o problemima i podstiče pozitivne promene. Preko Avona i Avon fondacije donirano je preko 1,1 milijarde dolara, sa fokusom na borbu protiv nasilja nad ženama i raka dojke. Avon je i deo Natura &Co grupe.
*Saznajte više na www.avonworldwide.com.