Samostalna izložba slika "Iluzije" Biserke Petrović, biće otvorena 5. novembra u 19 časova u Galeriji SULUJ (Terazije 26 / II). Autorka kroz mušku i žensku figuru posmatra razvoj identiteta - persone kroz vremenske promene. Nakon izleta u animirani film (Loving Vincent) umetnica se vraća integralnom crtežu i slici, bez eksperimenata sa fragmentacijom i dekomponovanjem prizora. Biserka Petrović je diplomirala grafiku na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Žarka Smiljanića; master grafike i vizuelnih umetnosti završila na Likovnoj akademiji u Firenci pod mentorstvom prof. Domenika Vidana. Bila je stipendista iitalijanske Vlade, norveške Vlade, grada Lazarevca i Fondacije za talente Republike Srbije.
Živela je u Firenci od 2005. do 2015. godine, predajući slikarstvo na Accademia del Giglio i radeći u umetničkoj radionici u Muzeju Palazzo Strozzi. 2016. godinu provela u Gdanjsku u Poljskoj, slikajući Loving Vincent, prvi dugometražni film u istoriji svetske kinematografije slikan uljem na platnu. Bavi se konceptualnim realizmom inspirisanim proučavanjima ljudske percepcije posebno po učenjima Gestalt psihologije i kvantne fizike. Dobitnica je nekoliko priznanja u Srbiji, ltaliji i S.A.D; Samostalno je izlagala 11 puta (u Srbiji i ltaliji), a kolektivno na tridesetak izložbi u ltaliji, Bugarskoj, S.A.D, Danskoj, Poljskoj, Rumuniji i naravno Srbiji. Član je ULUS-a od 2015.
lluzije - Svetlost se ne bi mogla opaziti bez postojanja tame, dobro bez lošeg (uslovno rečeno), crno bez belog, tako da u svim stvarima vidim egzistenciju kontrasta koji se međusobno nadopunjuju, postojeći istovremeno i služeći jedan drugom za definisanje i otelotvorenje. Mada, jasne granice među njima ne postoje. lz jednog ugla gledanja iii tačke posmatranja stvari izgledaju potpuno drugačije nego iz drugog. A svako ljudsko biće je u stvari jedan od bezbrojnih uglova posmatranja. Ne postoje ni dva para očiju koji sve vide na isti način. U radovima iz prethodnih serija to sam izražavala u vidu potrebe da se promeni tačka posmatranja da bi se rad shvatio i sagledao na potpuno suprotan način, iii pak u vidu prekrivanja pojedinih delova slike, da bih omogućila posmatraču da je shvati na osnovu svojih iskustava koja na njegovu percepciju utiču. Posle dužeg vremena, vraćam se crtežu i slici u celovitosti (u bukvalnom smislu), bez cepanja na delove i prekrivanja, trudeći se da ideju iskažem potpuno narativno. Ta promena mi se desila pod uticajem rada na filmu S ljubavlju, Vinsent, koji sam slikala uljem na platnu, i animacija me je toliko oduševila da sam poželela da počnem da pravim priče od svojih radova, trudeći se da prethodno pomenutu ideju iskažem kroz seriju slika. Ovi radovi iskazuju težnju da ukažem na preplitanje potpuno oprečnih emocija i stavova u istom ljudskom biću, a u zavisnosti od preživljenih iskustava i predenog životnog puta. Postupci i stavovi se menjaju s promenama koje proticanje vremena (tačnije proživljenih događaja), neumitno izaziva. Svaka od slika može se posmatrati pojedinaćno, ali u redosledu koji sam dala (vidljiv u galeriji Illusions na www.biserkapetrovic.com) formiraju jednu celovitu priču. Četiri aktera ovih scena su iste osobe posle nekoli decenija traganja. Dakle dva muška lika su jedan te isti čovek kao mlad i kao stariji, što je slučaj i sa dve ženske osobe. Naravno, to je moja zamisao, podrazumeva se da ostavljam posmatraču slobodu različitih tumačenja.