Na domaćoj muzičkoj sceni pretežno su zastupljeni sadržaji iz domena džeza, klasične i popularne muzike u njihovim odavno usvojenim, kanonizovanim oblicima. Ideja muzičkog programa Nova Festivala je predstavljanje savremenih izvođačkih praksi, orijentisanih ka eksperimentalnom pristupu i ukrštanju različitih žanrova umetničke i popularne muzike. Na dugoročnom planu, Nova Festival teži da podstakne mlade umetnike da se bave novom i avangardnom umetnošću kroz predstavljanje aktuelnih i renomiranih umetnika iz ove žanrovske sfere (u regionu, Evropi i svetu), kao i da promoviše saradnju muzičara i umetnika različitih žanrovskih okvira.
Takođe, Nova Festival je jedina manifestacija iz oblasti kulture u Srbiji koja sav promotivni materijal (plakati, flajeri, programi, katalozi) štampa na ekološkom, sertifikovanom recikliranom papiru.
Nova Festival - Festival nove umetnosti je trodnevna umetnička manifestacija koja će se ove godine u saradnji sa RTS-om i Studiom 6 Radio Beograda održati prvi put i u Beogradu, u petak, 14. oktobra, kada je na programu koncert mladih i veoma uspešnih muzičarki Kaje Draksler i Susane Santos Silve (Slovenija / Portugal), koje su saradnju krunisale prošle godine albumom This Love, objavljenim za najznačajnijeg evropskog izdavača avangardnog džeza, portugalski Clean Feed Records.
Na tragu brisanja svih žanrovskih odrednica, tek ovlašno se držeći širokog pojma „džez avangarde“, dve supertalentovane muzičarke nesputano istražuju mogućnosti interakcije dva instrumenta, poigravaju se sviračkim tehnikama i kreativnim idejama, u slavu mašte i slobode kao pokretača ove umetnosti novog milenijuma.
Želja organizatora festivala, udruženja “KomunikArt” i partnera, RTS-a, Studija 6 i Radio Beograda 3 jeste da se široj javnosti predstavi savremena evropska umetnička muzička scena. Podršku za ovaj program pružili su Grad Pančevo i Ambasada Republike Slovenije u Beogradu.
Kaja Draksler nije dugo čekala da se probije u sam vrh evropske avangarde, a naročito je uspešna tokom prethodne tri-četiri godine, kada niže niz sjajnih albuma što u solo varijanti, što u duo formacijama. Stasala na estetici velikog Cecila Taylora, prepoznata je po sklonosti iščašenoj pijanističkoj estetici, bilo da se radi o „oštrom“ tretmanu dirki na tragu Theloniousa Monka, ili eksploataciji unutrašnjosti pripremljenog klavira. Sa druge strane, Susana Santos Silva je majstor „totalnog” sviranja trube, podjednako energična koliko i suptilna, maestralna u korišćenju svih zvučnih potencijala ovog atraktivnog instrumenta.
Premda su obe već beležile značajne saradnje sa legendama žanra (Kaja sa Hamidom Drakeom i Nedom Rothenbergom, Susana Santos Silva u čuvenom Fire!Orchestra Matsa Gustafssona), obe muzičarke su najpre okrenute vlastitim projektima, iskazujući ne samo sviračku, već i kompozitorsku i aranžersku kreativnost.