Film "Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards", premijerno prikazan 15. septembra u Nju Jorku, i nudi jedisntven uvid u život i karijeru sedamdesetčetvorogodišnjeg španskog dizajnera, koji je zaista "karijeru" započeo praveći cipele za guštere, od omota "kedberi" čokoladica, kada je bio dete na Kanaraskim ostrvima. Film u režiji čuvenog modnog novinara Majkl Robertsa donosi i prepliće istorijske snimke i intervjue sa velikim zverkama modne industrije, od Ane Vintur, Palome Pikaso, Iman, preko Naomi Kembel, Karli Klos do Rijane, koje govore o značaju Blanikovog rada za svet mode. Šarmantan portret legendarnog modnog dizajnera Manolo Blanika i priča o tome kako ga je njegova ekstraordinarna posvećenost svom zanatu učinila najpoznatijim luksuznim obućarem. U filmu se prikazuju zverke modne scene Ana Vintur, Rijana, Karli Kos i mnogi drugi.
Manolo Blanik cipele su „bolje od sexa“ rekla je Madona osamdesetih, a ta tvrdnja važi i danas. Ana Vintur, urednica Voga nosi isključivo manolice, i ne seća se kada je “poslednji put nosila cipele nekog drugog dizajnera“, a ni ne gleda ih. Keri Bredšo ih je promovisala u seriji „Seks i grad“ i tako ih lansirala u orbitu. Manolo i njegov rad koji je ženske cipele pretvorio u umetnost inspirisao generacije dizajnera da ga slede. Preko Gučija, Prade do imena sa nezavisne scene Manolo je imao ključnu i lidersku ulogu u razvoju svetske modne scene.
Film "Manolo: kralj cipela" je ljubavna priča o neobuzdanoj ljudskoj strasti za svojim poslom. U filmu otkrivamo Manolov neverovatan uspon od dečaka sa udaljenih Kanarskih ostrva do svetske ikone luksuzne obuće i aksesoara koji je pomerio granice dizajna obuće i kojeg zvezde iz modnog sveta smatraju najboljim proizvođačem cipela 20. i 21. veka. Kao jedan od najuticajnijih kreatora i proizvođača cipela, u biografskom filmu “Manolo: Kralj cipela” hvaljen je od Rijane do urednice Voga, Ane Vintur. On je umetnik koga porede sa Bodlerom, koji je stvorio potpuno novu kategoriju obuće – cipele kao formu umetnosti i luksuzni brend “Manolo”.
Čuveni modni novinar, reditelj filma Majkl Roberts u ovom dokumentarnom ostvarenju istražuje šire teme kao što su priroda izdržljivosti, moć kreativnosti i važnost samopouzdanja. Konačno, njegova priča o najvećem svetskom dizajneru cipela će osvetliti činjenicu da je umetnost vitalna za modu, te da inovacija i umetnički rad zahtevaju doživotnu posvećenost i strast kakvu Manolo poseduje!
Blanik se istakao 70-ih godina nakon što ga je Dajani Vrilend, koja je tada bila na čelu časopisa Vogue, ohrabrila da svoje skice pretvori u nosive cipele. Nakon što je izrađivao obuću za engleskog dizajnera Osija Klarka, Manolo Blanik 1973. godine otvora svoj butik i tokom godina postaje jedan od glavnih proizvođača cipela u industriji.
Manolo Blanik rođen je 1942. na Kanarskim ostrvima gde otkriva svoj zanat i interesovanje . Otac mu je bio strogi Čeh, a uz majku Španjolku naučio je kako da izradi savršene espadrile. Dugo je živeo u Londonu i na jugozapadu Engleske gde poseduje dve kuće u kojima čuva između 25.000 i 30.000 pari prototipa Manolica. Više i ne broji. Reditelj Roberts je prvi filmski umetnik koji je zavirio u svetski fabulozan cipelarnik.
“Ja ne živim u kući. Ja živim u muzeju cipela! Ili ne! U mauzoleju cipela, to je još bolje“, priča Blanik i dodaje kako je prilikom neke poplave ‘izgubio 30 pari’. O cipelama govori kao da je reč o ljudskim bićima, gotovo članovima porodice.