Fenomen refleksije kao metod sopstvenog umetničkog istraživanja
U petak, 3. april 2015. u 19 sati u Galeriji Fakulteta likovnih umetnosti u Rajićevoj 10, Beograd - U svom umetničkom doktorskom radu Fenomen refleksije kao metod sopstvenog umetničkog istraživanja, umetnica Mirjana Đošić uvodi nas u svoj svet ogledala i kroz svoja dela pušta nas da u taj svet zavirimo. Polazeći od autoportreta kao početne tačke u radu, dolazi do krupno kadriranih delova lica, predstavljenih na neočekivani predimenzionirani način, poigravajući se pritom materijom i materijalom.

U Mirjaninim slikama možemo osetiti finu razliku u strukturi muškog i ženskog lica, muških usana oštih brkova ili nežnih ženskih usana koje ljube.

Ogledanje u njenim slikama dobija drugu dimenziju i ne pojavljuje se nužno u vidu autoportreta, već više u formi neke vrste ogledala u kojima nalazimo i pejzaže gradova kao prave razglednice.

Pored tradicionalne slikarske tehnike ulje na platnu, Mirjana svoj umetnički izraz upotpunjuje uvođenjem kolaža, kao i olovke i pastela, a nekada i namerno ostavlja delove slike nedoslikanim, koristeći i to kao još jednu vrstu svog oruđa. Objedinjavanjem svih ovih likovnih elemenata, koji su utkani u tkivo platna velikih formata, dobijamo vizuelno prepoznatljivu formu njene slike bogatog i toplog kolorita. U strpljivom umetničkom procesu, kroz poigravanje ljudskim licem, služeći se refleksijom oka, naočara ili ogledala, umetnica predstavlja svet koji nas okružuje onako kako ga ona oseća i vidi.

Umetnost je otvoren proces stvaranja i nikada se sa sigurnošću ne može predvideti njegov dalji tok. Nebrojeni su putevi koji dovode do preklapanja i variranja različitih tehnika koje će umetnik upotrebiti u svom daljem radu. Upravo ova neizvesnost u procesu stvaranja predstavlja Mirjanin najveći izazov.