Izložba Eme Bregović otvorena je u Galeriji Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, do 2. septembra. Na svojoj samostalnoj izložbi Ema Bregović izlaže skulpturalne objekte i instalacije. „Ambivalentnu prirodu svojih radova autorka zapravo postiže različitim strategijama oneobičavanja prepoznatljivih formi, variranjem njihove veličine i izborom materijala u kome su izrađene, kao i prostornom pozicijom u odnosu na recipijenta, ali i nekim začudnim relacijama i opozicijama koje uspostavlja između očekivanog i konstruisanog.
Na taj način forme koje konvencionalno upućuju na tipske odnose zaštićenosti i zbrinutosti izvedene su u materijalima koji opominju na opasnost. Forme koje impliciraju duhovnost, religioznost, kao i konfesionalnu pripadnost, svedene su na nivo paterna, i, konačno, forme koje sugerišu neobaveznu igru u doslovnom, kao i određen tip predvidivih i shematizmu ponavljanja podložnih društvenih procesa u metaforičkom smislu, izvedene su u materijalima koji su konstruktivni i teški, i pri tom su prošarani redimejd elementima koji svojim poreklom i bazičnom namenom ukazuju na društvenu ulogu sile i nasilja. Tako se rad Kolevka ispostavlja kao mutant arhetipskog prostora za polaganje u bezbiržan san i inkvizicijskog sredstva za mučenje, dok skulptoralna celina Gnezdo postaje mesto prividne zbrinutosti nadvijeno pretnjom, objašnjavaju Stevan Vuković i Simona Ognjanović u katalogu izložbe.
Osim kolevki napravljenih od bodljikave žice, koje izazivaju "izvesnu nelagodu i osećaj neprijatne napetosti kod potencijalnog posmatrača" i zapitanosti "šta je to što gledamo, a šta ono što bi trebalo da vidimo", i metalnog ptičjeg gnezda sa orlovskom kandžom monumentalnih dimenzija, na izložbi možete, izmeđuostalog, videti i velike domine, izlivene u betonu, u koje su ugrađene prazne čaure metaka, koje upućuju na političke igre, kao i uveličanu iglu koja prošiva, spaja, razdire i razdvaja prostor, u isto vreme.
Radno vreme Galerije: radnim danima od 10 do 16 časova